FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Od pomocy do samopomocy program Centrów Aktywności Lokalnej
Psychologia Zarządzania
Rozwój społeczności lokalnych
Role w zespole projektowym
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Anna Paszkowska-Rogacz
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Organizacja i zarządzanie firmą
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Pozycja lidera – kierowanie
Procesy grupowe A.Kawalec.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Wydział Harcerski GK ZHP
SYLWETKA LIDERA.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
25. Tworzenie dobra wspólnego chrześcijańskim obowiązkiem Dobro wspólne zakłada poszanowanie osoby ludzkiej domaga się dobrobytu społecznego i rozwoju.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
LIDER.
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Postawa asertywna.
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STYLE KIEROWANIA.
Kliknij, aby edytować styl Projekt Lasy dla zrównoważonego rozwoju dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Pamiętasz KOD sprzed roku? Chcesz znów przeżywać te emocje?
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA III SSA, III SNA licencjat
MERCURE WROCŁAW CENTRUM RECEPCJONISTA/KA
Co chcieliśmy osiągnąć?
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE Opracowanie: Agnieszka Brzostowska FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE Część 2

Demokratyczny przyjazna atmosfera, rozsądnie zorientowana na zadanie Autokratyczny większa agresja, większa zależność od przywódcy, orientacja bardziej egocentryczna Leseferyczny Pracują tylko, gdy jest obecny

AUTOKRATYCZNY –sam podejmuje decyzje, kontroluje grupę PATERNALISTYCZNY – podejmuje decyzje przy współudziale grupy, kontroluje wykonanie KONSULTACYJNY – daje prawo swobody udziału w podejmowaniu decyzji, pozwala na swobodę w ich realizacji PARTYCYPACYJNY – decyzje podejmowane poprzez głosowanie, lub jedynie osoby odpowiedzialne za to– nie ma ścisłej kontroli szefa

Lider- za nim ludzie chcą podążać z własnego wyboru, a nie z przymusu Jest wzorem, ma pozytywne nastawienie Dzieli obowiązki Obowiązują go takie same reguły Jest otwarty na krytykę Potrafi przyznać się do błędu Jest obowiązkowy

Relacja między przywódcą a członkami grupy Fiedler: Lider, który cieszy się zaufaniem, sympatią i lojalnością grupy będzie uważał swoją pracę za mniej trudną niż pozostali liderzy

Pokaż mi jak pracuje Twoja grupa, a powiem Ci jakim liderem jesteś

Lider charyzmatyczny „Jeżeli jakiś człowiek pobiegnie nagi ulicą, obwieszczając, że tylko on może uratować innych przed grożącą zagładą, i natychmiast zdobędzie zwolenników, to jest on charyzmatycznym przywódcą: narodziła się relacja społeczna. Jeśli nie zdobędzie zwolenników, będzie po prostu szaleńcem” (Wilson, 1975, cyt. Za: hosuse i in 1991, s.366

Korzyści z pracy w grupie Pomysły, ewaluacja, To grupy, a nie pojedyncze osoby tworzą zmianę w środowisku Autobus - ludzie połączeni jedynie wspólną przestrzenią, ale….

Jeśli autobus stanie…. Zorganizowanie grupy pasażerów do pomocy – pasażerowie stają się zespołem, tworzą się struktury

Mają wspólny cel Wyłania się lider Następuje podział pracy Za chwilę grupa się rozpadnie, ale przez moment stanowiła wspólny organizm

Społeczność lokalna Pojawienie się impulsu - działanie I w przeciwności do pasażerów z autobusu, taka grupa obywatelska może działać razem dalej.

Utrzymanie partnerstwa Produktywność – efekty Sprawność – dobra organizacja pracy Bezpieczeństwo Zasady istnienia Zdolności adaptacyjne - elastyczność

Przeciwności, jakie możemy napotkać Zbudowanie przez członków grupy wspólnej wizji co chcą osiągnąć Brak motywacji i zaangażowania Lęk przed zmianą – niepewność Obawa przed „nawałem pracy” Lęk przed brakiem umiejętności i kompetencji Lęk przed porażką Konflikty w grupie

Bibliografia Brown, Rupert, Procesy grupowe, wyd. GWP, Gdańsk 2006 Kowalczyk, B., Jordan, P., Budowanie zespołu, wyd. Boris, Warszawa 1996 Lewicka, Maria –środowisko- prezentacja Publikacja Stowarzyszenia CAL, Poradnik dla Facylitatorów Publikacja Stowarzyszenia CAL Pomiędzy tożsamością a skutecznością Pudło, Piotr, zachowania ludzkie – prezentacja Vopel, Klaus, Poradnik dla prowadzących grupy, wyd. Jedność, Kielce 2006