Http://audacity.sourceforge.net/ mikrofon i TY 1. Info o pochodzeniu programu mikrofon i TY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Advertisements

Programy do przetwarzania dźwięku
Dźwiękowa Technika Studyjna
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Konfiguracja napędów CD/DVD
ZESTAWY STEREO.
Przetwarzanie sygnałów (wstęp do sygnałów cyfrowych)
Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości
Kodery audio operujące w dziedzinie częstotliwości
Stratna kompresja dźwięku
Urządzenia wejścia i wyjścia stosowane w obróbce dźwięku
Urządzenia techniki komputerowej Identyfikacja i charakteryzowanie urządzeń zewnętrznych komputera Karta dźwiękowa.
1 Osadzanie dźwięku Interaktywne dokumenty WWW Adam Czarnecki.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
Edycja i obróbka dźwięku
Jak korzystać z programu peer-to-peer Na przykładzie programu eMule.
Reprodukcja zdjęć historycznych
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
PROGRAM COMENIUS. Comenius jeden z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme)
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej Wykorzystanie.
Urządzenia peryferyjne
VI PRASKI FESTIWAL FILMÓW MŁODZIEŻOWYCH 27 marca 2013 Warsztat: Dźwięk w filmie Prowadzenie: A. Laura Prochot.
KILKA SŁÓW NA POCZĄTEK Zapewne niejednokrotnie miałeś możliwość zasiąść przy komputerze, używać klawiatury, myszki, grać w gry komputerowe. Ale mając dostęp.
Wzmacniacze mocy serii Xs. Seria Xs reprezentuje nową erę w budżetowych wzmacniaczach mocy wysokiej jakości. Seria Xs składa się z czterech modeli zbudowanych.
Zabezpiecz swoje urządzenie!
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Proste nagrywanie przy użyciu programu HardDisk OGG.
Konfiguracja systemu Windows
Multimedia i grafika komputerowa
Tworzenie prezentacji
Rysunki z efektami specjalnymi
MULTIMEDIALNE CENTRUM ROZRYWKI DLA CAŁEJ RODZINY
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Dodawanie efektów dźwiękowych do animacji j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Metody odszumiania sygnałów
KARTY DŹWIĘKOWE.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Temat 9: Obrazy i multimedia
Sprawdzanie poczty głosowej 1.Kliknij kartę Telefon. Zostaną wyświetlone wiadomości i informacje o osobach dzwoniących. 2.Zatrzymaj wskaźnik na wiadomości.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
COACH Program COACH umożliwia wykonywanie pomiarów fizycznych, między innymi fal akustycznych. Poza tym pozwala na analizowanie i przetwarzanie (np. rozkład.
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Jak stworzyć taki filmik ? Agnieszka Dziwer, Weronika Pluciak kl. IIIE.
Dodawanie klipów i tekstu do projektu Ścieżka video i obrazów Ścieżka dźwięku – muzyka, efekty Tryb wyświetlania.
Metody komunikacji ludzi
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Budowa głośnika.
Właściwości dźwięku.
 1. Logujemy się do YouTube i przesyłamy film na serwer (klikamy na Prześlij film ). W czasie przetwarzania pliku możemy uzupełnić informacje o wideo.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
GoldWave Edytor plików multimedialnych. Co to jest GoldWave? GoldWave to rozbudowane, a jednocześnie proste narzędzie do edycji dźwięku. Program posiada.
Nowoczesne techniki nagłaśniania imprez masowych dla dużej widowni, oraz realizacji i rejestracji koncertów „Na żywo”
Podczas wakacji będziecie mieli dużo wolnego czasu i mnóstwo ciekawych pomysłów. Warto jednak pamiętać o bezpieczeństwie!
Linia 100V.
Akustyka 1 Charakterystyka dźwięków Akustyka 1 Charakterystyka dźwięków FIZYKA dla Liceum Lekcje multimedialne M.J. Kozielski - Fizyka dla.
Tworzenie interaktywnych prezentacji
AUDACITY Wprowadzenie.
SŁUCHAWKI NAGŁOWNE Z MIKROFONEM VOLCANO MC-833 SABER
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Karta produktowa MODECOM MC-1500 HF.
Głośniki UTK. Głośnik dynamiczny Membrana Im niższe częstotliwości, tym lepiej służy im duża sztywność membrany, odpowiedzialna za dynamikę, a mniej.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Make up w photofiltre7.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

http://audacity.sourceforge.net/ mikrofon i TY 1. Info o pochodzeniu programu mikrofon i TY

Podcast z muzyką w tle i lektorem Najpierw skopiuj muzykę tła do programu Nagraj ścieżkę głosową – przedtem skalibruj mikrofon! Dodawana muzyka może być plkiem mp3, zgraną z kasety, CD, dowolnym dźwiękiem odtwarzanym przez komputer lub nawet odsłuchiwanym stumieniem z www (np. innym podcastem), który też można nagrać w Audacity. Kalibracja mikrofonu polega na wykonaniu kilku próbek nagrania głosu lektora czytającego tekst przygowtowanej wypowiedzi. Powinien zawierać dźwięki szeleszczące i świszczące: jak w wyrazach świerszcz, trzcina oraz wybuchowe b, t: (po ang: the, this, that, comfortable etc.). Obserwuj VU i reguluj wzmocnienie by wskaźnik nie zbliżał się do poziomu 0 dB.

Dogrywanie lektora Korzystaj z możliwości nagrywania nowej ścieżki podczas słuchania innej Musisz mieć ciasno przylegający headset by mikrofon nie zbierał dźwięku ze słuchawek Nagrywanie podczas odsłuchu to bardzo wygodna opcja – możesz łatwo synchronizować wypowiedź. Mikrofon nie może być blisko słuchawek – dźwięk nałoży się na siebie i powstaną dziwne efekty, zdudnienia, szumy.

Wyrównaj poziomy ścieżek Po montażu należy ustawić głośność wszystkich ścieżek na podobnym poziomie Użyj suwaków na lewo od ścieżek tak by podczas odtwarzania VU nie wchodził na czerwone pole

Jak nagrywać mowę Możesz użyć dowolnego narzędzia: MP3 z nagrywaniem, komórki, dowolnego mikrofonu... Jednak mowa prawie zawsze zawiera fragmenty o niskim poziomie głośności, dużych szumach i dużo szeleszczących dźwięków Tylko pozornie mowa jest łatwa do nagrania. Choć zakres częstotliwości mowy jest dość ograniczony, to dynamika często jest bardzo duża (języki angielski, hiszpański, włoski) i przebieg jest szarpany (brak sygnałów w przerwach między słowami, które są obecne w muzyce). Należy stosować jak najwyższą rozdzielczość próbkowania. Kiepskie źródło to kiepski sygnał i żaden filtr nie zrobi cudu. W skrajnym przypadku nagrywania w terenie, gdy jakość dźwięku jest niedostateczna, należy wypowiedź nagrać ponownie w „studiu” nawet kosztem zastąpienia oryginalnego głosu – głosem lektora.

Mowę nagraj mono Prawie wszystkie informacje słowne zawierają się między 200 Hz a 8 kHz. Mowę nagrywaj jako ścieżkę mono. Stosuj częstotliwość nie mniejszą niż 16kHz i jak najwyższą rozdzielczość: 32 bit. Jeśli nie nagrywasz wypowiedzi grupy osób i nie jest ważna baza stereo – nagrywaj mowę mono. To zajmuje 2 razy mniej miejsca. Ewentualne przesunięcie lewo-prawo osiągniesz podczas montażu.

Obwiednia i normalizacja Przed normalizacją warto użyć obwiedni. Teraz normalizacja. W akustyce, pojęcie obwiedni bywa użyteczne m.in. przy analizie i rekonstrukcji brzmienia instrumentów muzycznych. W szczególności, jedną z podstawowych metod tworzenia dźwięku przez syntezatory jest nakładanie zadanej obwiedni na okresowy sygnał odpowiadający chwilowemu brzmieniu naśladowanego instrumentu. Obwiednia taka składa się z kilku faz, nazywanych narastaniem, podtrzymaniem i wybrzmiewaniem. Normalizacja to regulacja głośności plików dźwiękowych do poziomu standardowego. Jest to przydatne do tworzenia mieszanych CD i mp3 itp.

Odszumianie Po normalizacji wszystkie informacje - także szum stał się bardzo wyraźny. Pobierz próbkę szumu. Usuń szum. Gotowe! Efekty – Odszumiacz. Narzędzie pozwala pobrać wzorzec szumu: zaznaczamy fragment zawierający tylko szum, pobieramy próbkę, W drugim kroku zaznaczamy fragment do odszumienia i Koniecznie wybieramy Podgląd (Podsłuch) by sprawdzić czy dźwięk nie jest zbyt „metalowy”. Regulujemy suwakiem i ponawiamy odsłuch. Moim zdaniem trochę szumu jest konieczne by dźwięk pozostał „naturalny”.

Gotowa audycja Po ustawieniu ścieżek względem siebie możemy zająć się efektami jak: Narastanie/opadanie poziomu Wzmacnianie Korekcja graficzna Gdy jesteśmy usatysfakcjonowani Zapisujemy pracę jako projekt – pozwala na późniejszą edycję (koniecznie!) Eksportujemy jako mp3: potrzebny kodek LAME, który trzeba doinstalować ręcznie z: http://sourceforge.net/projects/lame/files/ lub http://www.dobreprogramy.pl/LAME,Program,Windows,12377.html