Samoocena.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Warsztaty psychologiczne
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Psychologia Zarządzania
TEMPERAMENT.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Kierowanie twórczością w organizacji
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
MARTA KAMIŃSKA - FELDMAN
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Dobrostan w pracy.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Dr med. Zbigniew Liber ROLA BADAŃ LABOLATORYJNYCH Z PUNKTU WIDZENIA LEKARZA GINEKOLOGA I POŁOŻNIKA  
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Kryzys połowy życia midlife crisis
Zadawanie pytań.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Autoprezentacja.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Dlaczego warto czytać dzieciom?
psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
Pozytywizm i falsyfikacjonizm a sądy wartościujące w ekonomii
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Obraz siebie i samoakceptacja
Wartości w życiu człowieka
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Etyka – AKSJOLOGIA Dlaczego wartości?!.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Samoocena

Samoocena Samoocena jest rodzajem sądów wartościujących, które dotyczą specyficznych cech człowieka, tzn., właściwości fizycznych, cech osobowości oraz stosunków z innymi ludźmi. Samoocena zatem wpływa na zachowanie się jednostki. Świadomość funkcjonuje normalnie i osoba nie popada w konflikty z samym sobą, jeśli właściwie uświadamia sobie miejsce, jakie zajmuje w społeczeństwie, oraz co może osiągnąć – jest to tzw., samoocena adekwatna.

Samoocena nieadekwatna Ma miejsce, kiedy wyobrażenia osoby na swój temat różnią się od jej faktycznych możliwości, może wtedy dojść do zaburzeń w funkcjonowaniu świadomości samego siebie, co może prowadzić nawet do nieprzystosowania. Może występować w postaci zawyżonej, zaniżonej lub niestabilnej.

Samoocena zawyżona Charakteryzuje się uwielbieniem samego siebie i bezkrytycznym zadowoleniem z siebie oraz swoich osiągnięć, a to może pociągnąć za sobą trudności w uspołecznieniu jednostki i może spowodować zahamowanie samowychowywania.

Samoocena zaniżona To niezadowolenie z siebie i brak wiary we własne możliwości. Prowadzi do niepokoju, lęku, niskiego poczucia własnej wartości, a nawet w skrajności do okrucieństwa wobec siebie samego.

Samoocena niestabilna Powoduje, że osoba kieruje się raz wyobrażeniami na swój temat, a innym razem rzeczywiście zdobytym doświadczeniem.

Rola poczucia pewności siebie w samoocenie Niepewność jest podmiotowym stanem człowieka, w którym brakuje pełnej i rzetelnej informacji o środowisku wewnętrznym i zewnętrznym. W jednej i tej samej sytuacji niektórzy ludzie mogą mieć wątpliwości co do swoich odczuć, zachowania, a inni mogą być co do nich zupełnie pewni. Niepewność może dotyczyć świata zewnętrznego – niepewność zewnętrzna, jak i świata wewnętrznego – niepewność wewnętrzna.

Sposoby utrzymania własnej samooceny - autowaloryzacja Ludzie mają tendencję do opisywania siebie tylko za pomocą cech, które odróżniają ich od innych oraz te, które dobrze świadczą o nich samych. Własne zalety uważa za wyjątkowe, niepowtarzalne i ważne, natomiast własne wady za powszechne i mało straszne. Formułowanie nierealistycznie pochlebnych sądów o sobie. Wyjaśnianie własnych zachowań w pochlebny dla siebie sposób – własne sukcesy są wyjaśniane czynnikami wewnętrznymi, zaś porażki zewnętrznymi.

Sposoby utrzymania własnej samooceny – autowaloryzacja c.d. Ludzie porównują siebie z innymi w taki sposób, żeby oni sami wypadli lepiej od innych. Potwierdzanie ogólnej wartości własnej osoby, chociażby poprzez zaangażowanie się w moralne postępowanie lub odnoszenie sukcesów. Kształtowanie tożsamości społecznej, która przejawia się w społecznej kategoryzacji (my-oni) Autoprezentacja – wywieranie maksymalnie pozytywnego wrażenia na innych.