Zawód mediator – alternatywą dla pedagoga Urszula Wirkus III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
Advertisements

CENTRUM SZKOLEŃ I DORADZTWA ZAWODOWEGO UKSW
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Psychologia Zarządzania
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
PROFIL BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE (POLICYJNY)
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Doradca zawodowy - całożyciowe doskonalenie warsztatu pracy Izabela Staszkiewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział
Rodzinne Centrum Edukacyjne zaprasza. Kim jesteśmy? Miejsce, które daje możliwości.
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Opracował J. Stryjkowski
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Centrum Mediacyjne przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Technikum handlowe.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
Instytut Spraw Publicznych
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
KLASA MEDYCZNO – RATOWNICZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Rozwiązywanie konfliktów
Europejskie Standardy Kształcenia (ESK) w Polsce
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Wybierz swoją klasę niezależnie od języków obcych. IA1 HUMANISTYCZNA IB BIOLOGICZNO- CHEMICZNA IC MATEMATYCZNO- INFORMATYCZNA ID WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Psychologiczno-Pedagogiczna Poradnia dla Młodzieży w Łodzi
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Klub Absolwenta Wydziału Lekarskiego Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum Spotkanie inauguracyjne – 21 marca 2015.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Kierunki kształcenia  Technik Górnictwa Podziemnego  Górnik Eksploatacji Podziemnej.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Instytutu Studiów Podyplomowych WSKPiSM
MEDIACJA RODZINNA UKSW, 29 października 2008 r. Violetta Wysok Radca prawny Kierownik Ośrodka Mediacji przy OIRP w Warszawie Violetta Wysok Kancelaria.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Studenckie Koło Naukowe SEKSUOLOGII. Przewodniczący koła: Wojciech Małuszek Opiekun naukowy koła: Dr Sonia Kędziora z Katedry Psychologii Klinicznej i.
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Dziecko romskie w szkole
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
KLASA Społeczno-prawna
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Anna K. Duda Barbara Binduga
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Zawód mediator – alternatywą dla pedagoga Urszula Wirkus III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Specyfika zawodu mediatora Właściwa komunikacja często stanowi klucz do sukcesu Głównym zadaniem mediatora jest pośrednictwo w sporze i prowadzenie do pojednywania stron 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Mediacja To proces ludzki, nie sądowy Przydatna jest niemal w każdej dziedzinie, w której istnieją nierozwiązane konflikty, a spierające się strony są gotowe na ich rozstrzygniecie 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Mediator może mediować: w sprawach społecznych pertraktacjach między menadżerami i pracownikami w miejscach pracy, na wszystkich szczeblach w spotkaniach ofiar z przestępcami w konfliktach rodzinnych w konfliktach w grupie rówieśniczej. 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Kto może być mediatorem? Osoba, która: korzysta z pełni praw cywilnych i publicznych biegle włada językiem polskim posiada wykształcenie z zakresu: psychologii, pedagogiki, socjologii, resocjalizacji lub prawa posiada umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz nawiązywania kontaktów międzyludzkich odbyła szkolenie dla mediatorów 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Atuty pedagoga Posiada dobre przygotowanie merytoryczne Posiada umiejętności interpersonalne niezbędne do wykonywania zawodu mediatora 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Absolwent studiów pedagogicznych Posiada wiedzę psychologiczną i społeczną Jest przygotowany do pracy z drugim człowiekiem Jest otwarty na problemy innych Potrafi rozwiązywać sytuacje konfliktowe Z empatią podchodzi do drugiego człowieka Zna sposoby prowadzenia skutecznej komunikacji 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

NAJBLIŻSZE SZKOLENIA 2009 Polskie Centrum Mediacji Fundacja Inicjatyw Społecznie Odpowiedzialnych 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Szkolenia organizowane przez Polskie Centrum Mediacji Szkolenie podstawowe: 55 godzin dydaktycznych zajęcia prowadzone metodą warsztatową zajęcia nastawione na przekazywanie praktycznej wiedzy 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Szkolenie obejmuje: analizę i diagnozę mediowanych przypadków zdobywanie umiejętności prowadzenia mediacji i zwiększania ich skuteczności kończy się egzaminem teoretycznym i praktycznym 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Najważniejszym elementem w zawodzie mediatora są jego zdolności, talent do negocjacji i rozwiązywania konfliktów. 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Żaden kurs nie nauczy mediować. Daje wiedzę, która przydatna jest w pracy, ale o skuteczności mediatora przesądzają jego umiejętności. 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Dziękuję za uwagę 2 czerwca 2009 r. Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Mikołaja Kopernika