Utrzymaj Standard na istniejącej sieci dróg w ujęciu obszarowym ALTERNATYWNY MODEL SYSTEMU UTRZYMANIA DRÓG KRAJOWYCH ADMINISTROWANCH PRZEZ GDDKIA O/Gdańsk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Zimowe utrzymanie dróg krajowych Dolnego Śląska
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
RESTRUKTURYZACJA REJONÓW.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Zlecenie i wybór wykonawcy
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Poddziałanie POKL – kwalifikowalność wydatków Edyta Dominiak Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 12 czerwca 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Zarządzanie projektami
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
PAKIET „BEZPIECZNA GMINA”
Powiat Płoński Powiat Płoński Płońsk, 2011 r.. NPPDL – Cel programu Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych to inicjatywa ministra spraw.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Zarządzanie ruchem na drogach,
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Planowanie przepływów materiałów
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Umowy cywilnoprawne związane z pracą
Ocena projektów inwestycyjnych
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
1.Rozpoczęcie działalności w 1983 r., 2.Udział w przetargach i realizacja wszystkich zadań z zakresu budownictwa drogowego, 3.Obszar działań obejmuje.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu W opracowaniu założono, że ustalenie konkretnego miejsca lokalizacji toalety publicznej.
Omówienie napraw magazynowych W niniejszej prezentacji pragniemy omówić wykaz procedur, czynności przygotowawczych, prac naprawczych I końcowych lodówek.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Inwestycje i remonty w 2015 roku Starostwo Powiatowe w Wołominie.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
Warunki wstępne (ex ante) stan
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Katarzyna Cisowska-Mleczek Wydział Finansowy
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
OGÓLNOPOLSKA SIEĆ EDUKACYJNA
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Utrzymaj Standard na istniejącej sieci dróg w ujęciu obszarowym ALTERNATYWNY MODEL SYSTEMU UTRZYMANIA DRÓG KRAJOWYCH ADMINISTROWANCH PRZEZ GDDKIA O/Gdańsk Karol Markowski - Oddział GDDKiA w Gdańsku Kołobrzeg, czerwiec 2015

Geneza i zakres Programu 2010 Zespół ds.modeli zarządzania 2011 Utrzymaj Standard na S3 2012 quasiStandard na całej sieci w Oddziale w Gdańsku 2016 - 2021 pilotażowy Utrzymaj Standard w ujęciu obszarowym na całej sieci w Oddziale w Gdańsku

Przesłanki wprowadzenia Modelu Określenie jednolitych przewidywalnych kosztów utrzymania na więcej niż jeden rok budżetowy Utrzymanie jednolitego standardu utrzymania na całej sieci dróg przez cały okres obowiązywania umowy Zapewnienie możliwości realizacji wszystkich zadań GDDKiA niezależnie od ograniczeń kadrowo-organizacyjnych

Cele pilotażu Zwiększenie efektywności zarządzania siecią istniejących dróg krajowych Unifikacja standardów utrzymania Jednoznaczne określenie kosztów utrzymania dróg Zapewnienie ciągłości pracy przy wykorzystaniu sił wykonawcy zewnętrznego Ukształtowanie rynku profesjonalnych wykonawców utrzymania gotowych do współpracy z GDDKiA na całej sieci dróg krajowych w ich docelowym kształcie (po 2021r.)

Założenia wstępne Termin wprowadzenia - 01 stycznia 2016r. 2. Okres objęty programem - max okres określony UZP – od 2016 do 2021r. 3. Obszar objęty pilotażem - cały obszar województwa pomorskiego z podziałem na 5 zadań zadaniem Rejon – średnia długość dróg ok 180 km dróg klasy S, GP, G. 4. Przyjęty schemat modelu utrzymania - Utrzymanie rutynowe (Cykliczne Wynagrodzenie) + utrzymanie strukturalne (wynagrodzenie obmiarowe)

Założenia wstępne 1. Zakres czynności objętych zleceniem Bieżące rutynowe utrzymanie dróg z zakresie BUD, ZUD i BUM w części prac utrzymaniowych Wyłączenie ze zlecenia prac o charakterze strukturalnym i specjalistycznym Utrzymanie i konserwacja sygnalizacji świetlnych Utrzymanie i konserwacja systemów ITS Prace remontowe na obiektach inżynierskich Remonty wielkopowierzchniowe (nakładki) Remonty strukturalne

Założenia wstępne 1.a. Zakres czynności objętych zleceniem – płatne ryczałtem BUD - czystość (nawierzchnia, znaki, elementy BRD, bariery, ekrany przecichlapaniowe, ekrany akustyczne - zieleń – koszenie, pielenie, sanitarna przycinka drzew, wycinka drzew - remonty dróg (według założonego zakresu z podziałem na rodzaj remontu i obszar – droga, obwód - oznakowanie poziome (w zakresie istniejącego oznakowania, malowanie, uzupełnianie kocich oczu) - oznakowanie pionowe, czystość, - patrole dróg – min. jednokrotne w ciągu dnia plus objazdy dodatkowe w szczególnych przypadkach według potrzeb sieci - prace interwencyjne – neutralizacja skutków zdarzeń na drodze - ogrodzenia dróg – kontrola kompletności zabezpieczeń, naprawa uszkodzeń, naprawa bramek ZUD - zakup soli - zabezpieczenie sprzętu podstawowego oraz sprzętu dodatkowego (sprzęt ciężki), - zabezpieczenie materiałów sól, piasek, mieszanka mineralno-solna, - wykonywanie usług zimowego utrzymania dróg, zimowego utrzymania chodników, zimowego utrzymanie obiektów inżynierskich, - ustawianie płotków przeciwśnieżnych, - utrzymanie zapleczy socjalnych i magazynowych - zapewnienie dyżurów ZUD i koordynacja prac BUM – czystość na obiektach, konserwacja – wykonywane na podstawie wykazu obiektów i wskazania szczegółowego zakresu prac - wyłączenie prace remontowe

Założenia wstępne 1.b. Zakres czynności dodatkowych utrzymanie strukturalne - zlecane na podstawie indywidualnych zleceń, rozliczane obmiarowo, procedury zlecania ustawianie nowych odcinków barier wymiana znaków, ustawianie nowych znaków naprawa uszkodzonych elementów infrastruktury montaż elementów BRD

Założenia wstępne 2. Kontrole Kontrole realizowane przez pracowników GDDKiA Kontrola doraźne Kontrola obszarowa odcinka drogi Kontrola procedur Kontrola doraźna – OBLIGATORYJANA Kontrole obszarowe i procedur – NA POLECENIE ODDZIAŁU

Założenia wstępne 2. Kontrole Kontrole realizowane przez pracowników GDDKiA Kontrola doraźna realizowana na bieżąco w trakcie dokonywanych objazdów Drogi przez pracowników Obwodów, Rejonu i Oddziału GDDKiA.

Założenia wstępne 2. Kontrole Kontrole realizowane przez pracowników GDDKiA Kontrola obszarowa odcinka drogi realizowana na konkretnym, wybranym odcinku Drogi o dł. ok 2-5 km. Odcinek zostanie wybrany losowo przez Oddział i przekazany do Rejonu z poleceniem dokonania kontroli. Kontrole cykliczne (o  terminie i lokalizacji odcinka przewidzianego do kontroli Wykonawca zostanie poinformowany nie  później niż 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.

Założenia wstępne 2. Kontrole Kontrole realizowane przez pracowników GDDKiA Kontrola procedur Dodatkowo proces będzie kontrolowany poprzez stosowanie procedur kontrolnych Przykładowe procedury kontrolne : czystość znaków pionowych, pracownik nadzoru (zakres czynności, wyposażenie) - sposób realizacji prac (zabezpieczenie, zgodność z SST, standardy realizacji prac) patrol drogi nośniki ZUD pojazdy patrolowe przygotowanie dróg do sezonu letniego przygotowanie dróg do sezonu zimowego czystość w miastach szkolenia odwodnienie Kontrole cykliczne (o  terminie i lokalizacji odcinka przewidzianego do kontroli Wykonawca zostanie poinformowany nie  później niż 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.

Założenia wstępne 2. Kontrole Wyniki kontroli: Uznaje się że: Wynikiem kontroli jest stwierdzenie czy Wykonawca utrzymuje Drogę z zachowaniem przyjętego dla niej standardu utrzymania (w obszarach dla których taki standard został określony). Uznaje się że: - Standard JEST SPEŁNIONY, kiedy min. 80% wszystkich elementów w każdym obszarze objętym kontrolą na danym odcinku drogi spełnia warunek osiągnięcia standardu. Wyjątkiem jest stan nawierzchni, dla którego standard uznaje się za spełniony, gdy jest on spełniony dla 100% powierzchni nawierzchni. Spełnienie standardu oznacza, że wyniki kontroli jest pozytywny. - Standard NIE JEST SPEŁNIONY, kiedy mniej niż 80% elementów w każdym obszarze objętym kontrolą na danym odcinku drogi spełnia warunek osiągnięcia standardu.

Założenia wstępne 3. Nadzór Nadzór realizowany przez wyspecjalizowaną komórkę Wykonawcy, zgodnie z listą procedur kontrolnych Zamawiający nie sprawuje bezpośredniego nadzoru a jedynie kontroluje stan drogi i poziom dotrzymania standardów

Założenia wstępne 4. Harmonogram prac Wszystkie prace przewidziane do realizacji wykonawca wykonywać będzie zgodnie z przyjętym harmonogramem przewidującym termin rozpoczęcia i zakończenia określonych prac   Prace objęte ryczałtem nie będą dodatkowo zlecane. Prace dodatkowe o charakterze strukturalnym będą zlecane indywidualnymi zleceniami ze wskazanie terminu rozpoczęcia i zakończenia Prace wykonywane będą zgodnie z określonym standardem

Charakterystyka modelu Utrzymaj Standard Zakres standardu utrzymanie rutynowe – ryczałt Utrzymanie strukturalne – wg indywidualnych zleceń Poziom standardu Podział na podstawie opracowania PwC wykonanego na zlecenie Centrali GDDKIA 2009r. Częściowy – utrzymanie rutynowe Nie obejmuje prac remontowo modernizacyjnych oraz o charakterze strukturalnym Elastyczność standardu Częściowa – na poziomie akceptowalnym Założenie ekonomiczne 70 % wartości kontraktu objęte ryczałtem 30% wartości kontraktu objęte zleceniami dodatkowymi Rola Zamawiającego Zlecający/Odbierający/kontrolujacy Nadzór Rola Wykonawcy Realizujący/Koordynujący/Nadzorujący Rozliczenia Ryczałtowo – w zakresie utrzymania rutynowego Obmiarowo - w zakresie zleceń dodatkowych Finansowanie Stałe konieczność zarezerwowania stałych nakładów na utrzymanie w całym okresie trwania umowy Zakres stosowania Cała sieć dróg

Charakterystyka modelu Utrzymaj Standard Zakres standardu utrzymanie rutynowe – ryczałt Utrzymanie strukturalne – wg indywidualnych zleceń Poziom standardu Podział na podstawie opracowania PwC wykonanego na zlecenie Centrali GDDKIA 2009r. Częściowy – utrzymanie rutynowe Nie obejmuje prac remontowo modernizacyjnych oraz o charakterze strukturalnym Elastyczność standardu Częściowa – na poziomie akceptowalnym Założenie ekonomiczne 70 % wartości kontraktu objęte ryczałtem 30% wartości kontraktu objęte zleceniami dodatkowymi Rola Zamawiającego Zlecający/Odbierający/kontrolujacy Nadzór Rola Wykonawcy Realizujący/Koordynujący/Nadzorujący Rozliczenia Ryczałtowo – w zakresie utrzymania rutynowego Obmiarowo - w zakresie zleceń dodatkowych Finansowanie Stałe konieczność zarezerwowania stałych nakładów na utrzymanie w całym okresie trwania umowy Zakres stosowania Cała sieć dróg

KAMIENIE MILOWE WPROWADZANIA MODELU Przetarg Oddział Gdańsk – czerwiec 2015 Umowa – lipiec/sierpień 2015 Realizacja – 01.01.2015 – 30.06.2021

dziękuję za uwagę