Świadczenia opieki zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia; Jeżeli świadczenie nie może zostać udzielone w dniu zgłoszenia, pacjenta wpisuje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTRUKCJA NABORU ELEKTRONICZNEGO
Advertisements

Listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
WYPOCZYNEK DZIECI i MŁODZIEŻY
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
ZASADY ROZLICZANIA ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ II FAZA ROZLICZANIA
Dowody ubezpieczenia w NFZ i uprawnienie do świadczeń
Logowanie do ZIP Po uzyskaniu dostępu do systemu ZIP świadczeniobiorca może wyświetlić główną stronę systemu w przeglądarce internetowej, a następnie wybrać.
komunikatów sprawozdawczych XML
Vademecum Pacjenta 2009 Anna Zajkowska-Głowacka
ZINTEGROWANY INFORMATOR PACJENTA
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012
ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI
Przekraczamy bariery możliwości Otwarcie formatów 2007.
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
DANE SPRAWOZDAWCZE Z ZAKRESU LIST PACJENTÓW OCZEKUJĄCYCH OD 1 KWIETNIA 2007 ROKU. Mgr Marcin Karwacki Przedsiębiorstwo Informatyczne KAMSOFT.
Zasady prowadzenia list oczekujących na świadczenia medyczne
Logowanie do programu drEryk
KRWIOLECZNICTWO M. Kaźmierczak XI 2012.

Proces rozliczania recept realizowanych od
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
eWUŚ - problemy zgłaszane przez świadczeniobiorców
Art. 192 ust. 1 Fundusz na żądanie świadczeniobiorcy informuje go o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, udzielonych mu świadczeniach oraz kwocie środków.
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki 1 Personalne listy pacjentów oczekujących na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej Angelika Milkiewicz-Ławicka Naczelnik.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
JGP Z PERSPEKTYWY ODDZIAŁU FUNDUSZU
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Zmiany w SPRAWOZDAWCZOŚCI I W ZASADACH PROWADZENIA LIST OSÓB OCZEKUJĄCYCH NA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE OD STYCZNIA 2015 R.
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie dotyczącym KOLEJEK OCZEKUJĄCYCH Kraków, luty 2015 rok.
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
ZAKRES I ZASADY PRZEKAZYWANIA DANYCH SPOSÓB ANALIZY KOSZTÓW ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ Aleksandra Świderska Wydział Taryfikacji Agencja Oceny Technologii.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Obowiązek sprawozdawczy jednostek naukowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA ZMIANY LEGISLACYJNE 2015 WIELKOPOLSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA.
Badania lekarskie pracowników
Sprawozdawczość z realizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w szkołach za rok szkolny 2013/2014.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Usługa CBB (Centralna Baza Beneficjentów)
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Listy Oczekujących Prowadzenie i Sprawozdawczość Opracowanie:
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Świadczenia opieki zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia; Jeżeli świadczenie nie może zostać udzielone w dniu zgłoszenia, pacjenta wpisuje się na listę oczekujących po stwierdzeniu, że posiada wymagane skierowanie; Skierowania z brakami, pozbawione części istotnych danych, nie mogą być przyczyną odmowy wpisania na listę oczekujących. Należy wystąpić do pacjenta o uzupełnienie danych przez lekarza kierującego; Prowadzenie wpisów na listy oczekujących powinno odbywać się na bieżąco, w dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy (XML i SZOI); 1

Świadczeniodawca wpisuje pacjenta na listę oczekujących (stan pilny lub stan stabilny), informuje pisemnie pacjenta o terminie udzielenia świadczenia oraz uzasadnia przyczyny wyboru tego terminu; Pacjenci z kategorią medyczną „pilny” umieszczani są na liście oczekujących przed pacjentami z kategorią medyczną „stabilny”; Świadczeniodawca AOS bierze pod uwagę kategorię medyczną, wskazaną na skierowaniu wystawionym przez lekarza kierującego; Lekarz w szpitalu potwierdza kategorię medyczną (przypadek pilny lub stabilny), wskazaną na skierowaniu wystawionym przez lekarza kierującego albo samodzielnie kwalifikuje pacjenta do odpowiedniej kategorii medycznej. 2

Odmowa dokonania zapisu w kolejkę oczekujących w dniu zgłoszenia się pacjenta w placówce (świadczeniodawca ma obowiązek wskazania kolejnego wolnego terminu na liście oczekujących); Odmowa rejestracji celem udzielenia świadczenia w dniu zgłoszenia się pacjenta, np. argumentowana wysokością kontraktu, bez propozycji wpisu w kolejkę oczekujących; Wyznaczanie dni „przyjmowania zapisów” i tym samym zmuszanie pacjentów do pojawienia się w jednym terminie w celu wpisania ich na listę osób oczekujących; 3

Wykonania świadczenia; Powiadomienia przez osobę wpisaną na listę oczekujących o rezygnacji; Zaprzestania wykonywania świadczenia danego rodzaju; Przeniesienia osoby wpisanej na listę oczekujących na inną listę; Zgonu osoby; Otrzymania potwierdzonej przez Fundusz informacji, że osoba znajduje się na liście oczekujących na to samo świadczenie u innego świadczeniodawcy. Gdy rzeczywista przyczyna skreślenia z listy nie odpowiada żadnemu z opisanych powodów wymienionych powyżej, należy wybrać ze słownika „inna przyczyna” i dokonać własnego opisu tej przyczyny. 4

Identyfikator listy; Numer kolejny na liście oczekujących; Data i godzina wpisu na listę oczekujących; Imię i nazwisko oraz podpis osoby dokonującej wpisu na listę oczekujących; Dane o osobie oczekującej na udzielenie świadczenia: Identyfikator osoby (PESEL, a gdy brak – numer dokumentu tożsamości), Imię i nazwisko, Adres zamieszkania, Informacje kontaktowe. Rozpoznanie lub powód planowanego przyjęcia; Dane dotyczące planowanego terminu udzielenia świadczenia; Planowany termin udzielenia świadczenia; Kategoria medyczna; Przyczyna ewentualnej zmiany terminu udzielenia świadczenia wraz z uzasadnieniem; Data ewentualnej zmiany terminu udzielenia świadczenia; Dane dotyczące skreślenia osoby z listy oczekujących: Data skreślenia, Przyczyna skreślenia. Data okresowej oceny listy oczekujących. 5

1.Zmiany terminu z przyczyn leżących po stronie świadczeniodawcy Datę i przyczynę modyfikacji należy odnotować na liście oczekujących, przesunąć terminy udzielenia świadczenia oraz powiadomić o tym pacjentów oczekujących w kolejce, w każdy dostępny sposób. 2.Zmiana terminu z przyczyn leżących po stronie pacjenta Jeżeli pacjent odwoła poradę lub przyjęcie do szpitala, bądź świadczenie nie może być udzielone z przyczyn medycznych, należy dokonać zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia oraz podać przyczynę tej zmiany. 6

Zwolnione terminy realizacji świadczeń należy przeznaczyć na przyspieszenie realizacji świadczeń dla kolejno zapisanych na liście pacjentów, którzy wyrażą zgodę na zmianę terminu, po zawiadomieniu ich o takiej możliwości. 7

Pacjenci pozostający pod opieką medyczną danej placówki (kontynuujący leczenie) oraz wymagający udzielenia świadczenia w stanach nagłych nie są umieszczani na listach oczekujących. 8

Poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej oraz usług farmaceutycznych udzielanych w aptekach korzystają: Osoby posiadające tytuł „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu”; Osoby posiadające tytuł „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi”; Inwalidzi wojenni, inwalidzi wojskowi, osoby represjonowane oraz kombatanci ; Uprawnieni żołnierze lub pracownicy oraz poszkodowani weterani, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa; 9

10 Korzystanie poza kolejnością w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej w szpitalach i świadczeń specjalistycznych w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej oznacza, że: -świadczeniodawca udziela świadczeń w dniu zgłoszenia i poza kolejnością wynikającą z prowadzonej listy oczekujących; -w przypadku gdy powyższe nie jest możliwe, wówczas świadczenie jest udzielane w pierwszym możliwym terminie (poza listą oczekujących); -świadczenie w zakresie AOS nie może być udzielone w terminie późniejszym niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.

Niedokonywanie comiesięcznej oceny kolejki Wykazywanie na liście oczekujących pacjentów innych niż „pierwszorazowi” oraz tych, którym termin udzielenia świadczenia minął; Ustalanie z pacjentem „na życzenie” terminów świadczeń i wpisywanie pacjenta w terminie innym niż najbliższy dostępny (wolny); Prowadzenie kolejek „do lekarza” zamiast „do poradni”; Obecność pacjentów na kilku listach oczekujących u różnych świadczeniodawców; Błędy informatyczne tj.: zapisywanie pacjentów do kolejki oczekujących niezgodnie z rozpoznaniem tj. do niewłaściwej poradni lub na niewłaściwą procedurę bądź świadczenie wysokospecjalistyczne; nieprzekazywanie do Funduszu danych pacjentów wpisanych i skreślonych z listy oczekujących; nieterminowe przekazywanie danych do Oddziału NFZ o liście oczekujących; ignorowanie komunikatów zwrotnych z NFZ, sygnalizujących o błędach w sprawozdawczości; 11

1. Prowadzenie list zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym, ocena list na koniec każdego miesiąca kalendarzowego – XML i SZOI Centralne) 2. Terminowe (tj. nie później niż do 10 każdego miesiąca za poprzedni miesiąc sprawozdawczy) dostarczanie poprawnych, rzetelnych i kompletnych sprawozdań do Oddziału Funduszu: - komunikatem XML do wszystkich komórek, wyszczególnione – PESELOWANE, na wyszczególnione procedury, w dwóch kategoriach medycznych (pilne i stabilne), - innych sprawozdań, o które zwraca się NFZ np. na prośbę MZ wg stanu danych na 15 dnia każdego miesiąca, 3. Sprawdzenie poprawności komunikatów XML poprzez zapoznanie się z przekazywanym przez NFZ raportem zwrotnym (np. „błąd importu”- nie można uznać, że raport jest dostarczony terminowo) oraz dokonywanie sprawdzenia ich wiarygodności i zgodności ze stanem faktycznym. 4. Bieżące wprowadzanie danych w aplikacji SZOI Centralne (kolejki na świadczenia wysokospecjalistyczne) 5. Reagowanie na błędy i braki. Poprawianie raportów wstecznych XML, w sytuacji gdy zachodzi konieczność poprawy dowolnego raportu. 6. Monitorowanie stron internetowych, na których NFZ publikuje komunikaty przypominające, oraz SZOI gdzie publikowane są komunikaty dedykowane dla świadczeniodawców zalegających z raportami kolejkowymi. 12

7. Błędy wcześniej powstałe niż 6-mcy wstecz, należy poprawić składając wniosek do NFZ o odblokowanie raportów kolejkowych (np. lub telefonicznie). Należy pamiętać o konieczności ponownego przesłania wszystkich poprawionych raportów. 8. W przypadku gdy nie jest możliwe dostarczenie danych w ustalonym terminie, należy pisemnie oraz em na adres: poinformować o przyczynie, wskazując jednocześnie termin, w którym dane zostaną 9. Zapewnienie zastępstwa osób zajmujących się zwykle w/w sprawozdawczością, w celu wywiązania się z terminowego i poprawnego dostarczenia sprawozdań. Od początku 2015 r. – sprawozdawczość w zakresie kolejek osób oczekujących będzie odbywała się cotygodniowo (wg projektu zmian do obowiązujących przepisów). 13

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity – Dz. U. z 2008r. Nr 164 poz z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008 r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych (tekst jednolity - Dz.U ) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r w sprawie sposobu i kryteriów ustalania dopuszczalnego czasu oczekiwania na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007r. Nr 250 poz.1884), Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 maja 2008r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielania świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2008r. Nr 81 poz.484), Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2005r. w sprawie kryteriów medycznych, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy, umieszczając świadczeniobiorców na listach oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2005r. Nr 200 poz.1661). Strona internetowa Ministerstwa Zdrowia: Strona internetowej Centrali NFZ: 14