Pętle Zajęcia 6.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w PMC.
Advertisements

Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Programowanie obiektowe
Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca.
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
Języki programowania C++
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Pętle.
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
ODE Zapytania. Pętla for (1) Do obiektów będących instancjami klas możemy uzyskać dostęp za pomocą pętli for Zakres tej pętli to wszystkie obiekty klasy.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia Grupa: 1A Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
Systemy Wbudowane Bascom
ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.
Jak uczę programowania?
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Podstawy programowania
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 7 STEROWANIE c.d. n switch n Pętle.
Podstawy programowania
PASCAL pętla WHILE.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Algorytmy z przykładami w Turbo Pascal 7.0
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
TABLICE C++.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
Algorytmy i struktury danych
PHP: warunki, pętle, switch, break, continue
Pętla do ... While C++ Źródło:
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Instrukcje iteracyjne
Podstawy informatyki 2013/2014
Edytor tesktu i skrypty
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Wykład 6 Informatyka MPDI 3 semestr JavaScript cd.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
Temat 8: Pętle.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Instrukcje wyboru.
Typy liczbowe, zmienne, operatory Zajęcia 4. Zmienne Zmienna – to w programowaniu element programu, który może mieć przypisaną pewną wartość (wartość.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Klasy String i Vector Zajęcia 9. Klasa String Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia.
Pętle – instrukcje powtórzeń
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Język C/C++ Instrukcje
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Sposoby zapisu algorytmu
Instrukcje - wprowadzenie
Dane, zmienne, instrukcje
Zapis prezentacji:

Pętle Zajęcia 6

Składnia podstawowa for Składnia instrukcji for może być następująca: for (int i=1; i <= 10; i++) instrukcja_petli; Kroki wykonania pętli for są następujące: inicjalizacja zmiennej i realizującej pętlę: int i=1 sprawdzenie testu i <= 10 w każdym obiegu pętli i jeśli jest prawdziwy, to: wykonanie instrukcji: instrukcja_petli modyfikacja licznika pętli: i++ Zadanie 1 Napisz program wypisujący: kolejne liczby naturalne: 1,2,…,15 kolejne liczby naturalne: 15,14,…,1 kolejne parzyste liczby naturalne: 4,6,8,…,22 Kolejne nieparzyste liczby naturalne: -11,-9,-7,…,9,11

Zagnieżdżona pętla for Powyższa pętla wypisze blok 11x11 liczb złożonych z samych jedynek for (int i = 1; i <= 11; i++) { for (int j= 1; j < 11; j++) cout << „1”; cout << endl; } Zadanie 2 Zmodyfikuj powyższe pętle tak aby wypisywały następujące bloki 11x11 liczb:

Pętla while Składnia instrukcji while jest następująca: while (warunek) instrukcja; Pętla ta jest wykonywana dopóki warunek jest prawdziwy. Zadanie 3 Napisz prosty program który czyta znaki z klawiatury dopóki nie podamy znaku ‘k’ lub ‘K’. Użyj pętli while oraz typu znakowego char. Napisz prosty program który wypisuje kolejne kwadraty liczb naturalnych począwszy od 4^2 a kończąc na 17^2. Napisz prosty program który wczytuje liczbę n z klawiatury i wypisuje tą liczbę w postaci dwójkowej.

Pętla do … while Składnia instrukcji do .. while jest następująca: do instrukcja; while (warunek) Pętla ta jest wykonywana dopóki warunek jest prawdziwy. Zadanie 3 Napisz prosty program który czyta z klawiatury liczbę naturalną n z klawiatury dopóki nie podamy znaku ‘k’ lub ‘K’. Użyj pętli while oraz typu znakowego char. Napisz prosty program który wypisuje kolejne kwadraty liczb naturalnych począwszy od 4^2 a kończąc na 17^2. Napisz prosty program który wczytuje liczbę n z klawiatury i wypisuje tą liczbę w postaci dwójkowej.

Instrukcje continue i break Instrukcja continue powoduje przerwanie wykonywania bieżącego kroku pętli i przejście do wykonywania kroku nastepnego, np: for (int i=0; i<=12; i++) { if ((i%3)==0) continue; cout << „Liczba” << i << „nie jest podzielna przez 3„ << endl; } W tym fragmencie kodu wypisujemy wszystkie liczby nie podzielne przez 3. Instrukcja break powoduje przerwanie wykonywania pętli, np. for (i=0; i<20; i++) { if ((i%11)==0) break; cout << i << endl;    }

Praca domowa: Zadanie Napisz program w C++, który wypisze tabliczkę mnożenia 10x10 jak najlepiej sformatowaną.