PROGRAM E-CŁO POSTĘPY PRAC Warszawa 28_05_2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

nadkomisarz celny Jacek Sępkowski
Instrukcja postępowania
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
ZGŁOSZENIE CELNE W PROCEDURZE UPROSZCZONEJ: CELINA i ecs
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Nowe zasady kontroli i dokumentacji obrotu wyrobami akcyzowymi
Zmiany w ustawie o podatku akcyzowym
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Urząd Celny w Bielsku-Białej
Warszawa Pierwszy miesiąc CEIDG… doświadczenia związane z funkcjonowaniem systemów: 1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.
Składanie deklaracji podatkowych – e-Podatki
System Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych
System Kontroli Przemieszczania Wyrobów Akcyzowych
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
Platforma Usług Elektronicznych
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
E - obywatel.
Ogólnokrajowa karta miejska
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Specyfikacje publiczne komponentów operacyjnych Programu e-Cło
PROGRAM e-CŁO - e-USŁUGI
PROGRAM e-CŁO – POSTĘPY PRAC
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
SYSTEMY INFORMATYCZNE WDRAŻANE W 2015R. W RAMACH PROGRAMU E-CŁO
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
ułatwienia i uproszczenia
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
Systemy informatyczne Służby Celnej, oczekiwania klienta
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Projekt ISZTAR4.
PUESC – Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej
Projekt ZEFIR 2 e – Cło – konferencja dla producentów oprogramowania systemów współpracujących z systemami Służby Celnej Warszawa – r.
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
E-Cło – konferencja dla producentów oprogramowania systemów współpracujących z systemami Służby Celnej Przemysław Rudzki Kierownik Projektu NCTS2 Izba.
E-Cło – konferencja dla producentów oprogramowania systemów współpracujących z systemami Służby Celnej Jacek Gumula Kierownik Projektu AES Izba Celna w.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
E-Cło – konferencja dla producentów oprogramowania systemów współpracujących z systemami Służby Celnej Kierownik Projektu EMCS PL 2 Monika Jurkowska.
PROGRAM E-CŁO POSTĘPY PRAC Warszawa 19_06_2015
PUESC – Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Centrum Usług Wspólnych jednostek oświatowych
IZBA CELNA w GDYNI Unijny Kodeks Celny Upoważniony przedsiębiorca AEO - zarys zmian.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
PROGRAM E-CŁO. AKCESJA DO UNII EUROPEJSKIEJ - I ETAP INFORMATYZACJI Systemy taryfowe – ISZTAR, TQS, EBTI Elektroniczna obsługa tranzytu – NCTS Rozliczenie.
Łódzki Ośrodek Geodezji Portal GIS Portal GIS platforma obsługi interesant ów w Łódzkim Ośrodku Geodezji GEODETA.
System Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL.
Uruchomienie systemu kdpw_otc - rozwiązania techniczne 20 września 2012 r.
System Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL Białobrzegi, 14 października 2010 r. Białobrzegi, 14 października 2010 r.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
Wdrożenie 2 cyklu Systemu Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL Warszawa, 17 czerwca 2011 r. Warszawa, 17 czerwca 2011 r.
Wprowadzenie, skutki i egzekucja
Ankieta jednostki za lata
Prawo gospodarcze UE – Prawo celne
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

PROGRAM E-CŁO POSTĘPY PRAC Warszawa 28_05_2015 Prezentacja przybliża cele dla Służby Celnej na nową perspektywę rozwoju. Zakończyliśmy formalnie proces modernizacji, ale nie możemy spocząć na laurach. Trzeba wykorzystać dorobek modernizacji, zaangażowanie funkcjonariuszy. Musimy cały czas pozostać liderem nowoczesności wśród służb. Zwłaszcza, że oczekiwania społeczeństwa, wymagania otoczenia będą stale rosły. Istotną zmianę przeszło i nadal będzie przechodzić otoczenie S.C. w zakresie elektronizacji działania. Nie możemy dopuścić do sytuacji demobilizacji w jakiej była Służba Celna po okresie mobilizacji związanym z wstąpieniem do UE.

UNII EUROPEJSKIEJ - I ETAP INFORMATYZACJI AKCESJA DO UNII EUROPEJSKIEJ - I ETAP INFORMATYZACJI Systemy wspólne - Inter-operability Implementation Strategy Systemy taryfowe – ISZTAR, TQS, EBTI Elektroniczna obsługa tranzytu – NCTS Rozliczenie cła unijnego - Tradycyjne Środki Własne – ZEFIR Rozwiązania krajowe Elektroniczne zgłoszenia celne w imporcie i eksporcie – jako wsparcie formy papierowej - CELINA Obsługa wewnętrznych procesów księgowych – ZEFIR Rozliczenia zabezpieczeń – OSOZ e-learning wewnętrzny – ATENA portal intranetowy Służby Celnej – CORINTIA 2

USŁUGA SŁUŻBY CELNEJ - DEFINICJA Usługa świadczona przez Służbę Celną to działania umożliwiające Klientowi realizację obowiązku lub uprawnienia określonego przepisem prawa i dostarczające mu wartość, wykonywane w procesach Służby Celnej. Działanie podejmowane przez podmiot publiczny, polegające na umożliwieniu Usługobiorcy realizacji obowiązku lub uprawnienia określonego przepisem prawa, realizowane z udziałem Usługobiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej definicja z pryncypiów Architektonicznych  Architektury Korporacyjnej Podmiotów Publicznych

USŁUGI WYKORZYSTYWANE PRZEZ BIZNES Obszar Obsługi i Kontroli Obrotu Towarowego i Rejestracji Przedsiębiorców Rejestracja podmiotów uczestniczących w imporcie i eksporcie – BAZA EORI UE – 2009 Korzyść – rejestracja jest niezbędna dla przedsiębiorców do funkcjonowania na jednolitym rynku Elektroniczne zgłoszenia celne w eksporcie – 2010 – 100% elektronicznie Korzyść – pełen obieg elektroniczny informacji dot. wywozu – VAT 0% Elektroniczna unijna deklaracja przywozowa – 2011 – 100% elektronicznie Korzyść – automatyczna analiza ryzyka przy wprowadzaniu towarów - bezpieczeństwo Udostępnienie zmodyfikowanej elektronicznej taryfy celnej – 2010 Korzyść – możliwość zaciągania danych taryfowych do systemów podmiotów Obszar Zintegrowanej Obsługi Wyrobami Akcyzowymi Elektroniczna obsługa przemieszczenia towarów w zawieszonej akcyzie – 2011 – 100 % elektronicznie Korzyść – pełen elektroniczny obieg informacji - szybsze zwolnienie zabezpieczenia E-Deklaracje akcyzowe – 2014 Wydruk potwierdzenia zapłaty akcyzy 2015 Korzyść – obsługa deklaracji AKCU bez wychodzenia z domu

OBSZARY - KOMPONENTY WYMIANA TOWAROWA PRZEMIESZCZANIE I KONTROLA W AKCYZIE POBÓR NALEŻNOŚCI BUDŻETU KRAJOWEGO I EU SZPROT – KLIENCI SC AES - EKSPORT AIS - IMPORT ZEFIR 2 - FINANSE EMCS PL NCTS 2- TRANZYT OSOZ 2 - ZABEZPIECZENIA ISZTAR - TARYFA ANALIZA RYZYKA ZISAR WSPARCIE HELP DESK STRATEGIA - PROCESY - ZASOBY KADROWE - ZARZĄDZANIE SZPADA-ARIS HERMES 2 – KADRY – AUTENTYKACJA WEW. ARIADNA 2 - HURTOWNIA INFRASTRUKTURA PKI - PODPIS Test Reg - TESTOWANIE MCA – INTERGRACJA Z UE INFRA - SPRZĘT PDR - DANE REFERENCYJNE ECIP / SEAP – KOMUNIKACJA PORTAL 5 5

KOMPONENTY – STAN REALIZACJI ETAP REALIZACJI KOMPONENTÓW KOMPONENT UDOSTĘPNIONE PRZEDSIĘBIORCOM EORI, ISZTAR3, ICS, ECS2, EMCS PL, OSOZ2 – zabezpieczenia hazard, UDOSTĘPNIONE WEWNĘTRZNIE ZISAR, ARIADNA2, ISZTAR4 PKI, PDR, MCA, HelpDesk, DOSTARCZONE ECIP/SEAP, SZPROT, NCTS2, EMCSPL 2 REALIZOWANE ZEFIR2 HERMES2 AIS AES

POWIĄZANIA w ramach komponentów Programu e-Cło w ramach Projektów 7 POIG w MF e-Podatki e-Rejestracja e-Deklaracje E-Budżet TAK w ramach Projektów 7 POIG – INNE RESORTY MG- CIDG MAiC – e-PUAP GUGIK - TERYT GUS – System Informacyjny Informatyki - INTRASTAT Ministerstwo Sprawiedliwości- KRS

POJEDYNCZY PUNKT DOSTĘPU DO E-USŁUG SŁUŻBY CELNEJ

USŁUGI 2015 Obszar Obsługi i Kontroli Obrotu Towarowego i Rejestracji Przedsiębiorców E-klient Służby Celnej – zarządzanie użytkownikami zewnętrznymi SISC – 28 czerwiec 2015 Zintegrowana obsługa w tranzycie – 17 sierpień 2015 Kalkulator taryfowy – III kw. 2015 Zintegrowana obsługa w eksporcie – 5 listopada 2015 Zintegrowana obsługa w imporcie – Transza I - 1 września 2015, Transza II - 1 styczeń 2016 e-INTRASTAT – 1 stycznia 2016 Elektroniczna obsługa wniosków – Transza I – III kw. 2015, Transza II – kw. III 2015, Transza III – kw. IV 2015 Obszar Poboru Należności i Rozrachunków z UE i Budżetem Zintegrowana obsługa deklaracji w akcyzie, grach hazardowych, innych podatków i opłat – 1 październik 2015 Obszar Zintegrowanej Obsługi Wyrobami Akcyzowymi Zintegrowana obsługa przemieszczenia towarów w akcyzie – 5 listopada 2015 Elektroniczna obsługa wniosków – III kw. 2015

ZARZĄDZANIE UŻYTKOWNIKAMI JEST: korzystanie z CELINY, NCTS, ECS, ICS, ZEFIR wymaga kilkukrotnego ubiegania się przez przedsiębiorcę o umożliwienie korzystania z e-usług rejestracja wynikająca z obowiązujących przepisów (EORI, AKC-R) odbywa się w kilku aplikacjach Systemy operacyjne dane referencyjne dot. przedsiębiorców pozyskują z kilku podsystemów danych referencyjnych (Łódź, Kraków) Zaangażowane w obsługę procesu różne jednostki Służby Celnej BĘDZIE: umożliwienie Klientom Służby Celnej, którzy chcą korzystać z e-usług Służby Celnej, dostępu do tych usług oraz dostępu do danych i informacji zgodnie z posiadanymi uprawnieniami raz uzyskanymi rejestracja wynikająca z obowiązujących przepisów (EORI, AKC-R) w jednej aplikacji i online pozyskanie danych referencyjnych dla systemów operacyjnych (walidacja danych) z jednego źródła Centralizacja obsługi procesu, lokalnie tylko weryfikacja tożsamości (RAZ) UWAGA! Osoby które są klientami Służby Celnej i korzystające z elektronicznych usług CELINA, ECS, ICS, NCTS będą musiały dokonać tylko weryfikacji zmigrowanych powiązań.

ZAKRES UPRAWNIEŃ Uprawnienia do korzystania z e-usług SISC oraz dostęp do danych i informacji dotyczących reprezentowanego Podmiotu są zgodne z zakresem określonym przez mocodawcę Na Platformie Usług Elektronicznych Służby Celnej będzie można otrzymać dostęp do: wszystkich komunikatów i dokumentów wysyłanych/składanych na rzecz Podmiotu, danych finansowych dotyczących Podmiotu (salda zabezpieczeń lub stanu płatności/zadłużenia) – zgodnie z pełnomocnictwem – na zapytanie złożone poprzez stronę www.puesc.gov.pl Z uprawnień przyznanych w procesie rejestracji można korzystać bez ich kolejnego deklarowania do czasu zmiany/odwołania w procesie aktualizacji/dezaktywacji reprezentacji (proces aktualizacji, dezaktywacji nie wymaga wizyty w jednostce Służby Celnej, odbywa się poprzez stronę www.puesc.gov.pl) usługa udostępniona produkcyjnie – 28 czerwiec 2015r.

ZINTEGROWANA OBSŁUGA W TRANZYCIE Zapewnia: obsługę operacji tranzytowych w oparciu o pojedynczy punkt dostępu do e-usług Służby Celnej interfejsy z systemami importu i eksportu, pozwalające na sprawniejszą obsługę procesów celnych (następstwo procedur) Udostępnienie: - testy całościowe usługi – 10 lipca 2015r. - udostępnienie systemu do testów dla przedsiębiorców – 31 lipca 2015r., - pilotowe uruchomienie systemu – system będzie działał równolegle z dotychczasowym systemem NCTS (NCTS2 - tranzyty międzynarodowe, NCTS – tranzyty krajowe) – 14 sierpnia 2015r. - usługa udostępniona produkcyjnie – 17 sierpnia 2015r.

CENTRALIZACJA 2015 rozliczania dochodów budżetu państwa obsługiwanych przez Służbę Celną w jednym miejscu w Centrum Rozliczeń w IC w Krakowie obsługa wierzyciela Służby Celnej w jednym miejscu w Centrum Organu Wierzyciela w IC w Szczecinie. TERMIN - 1 października 2015 r. Powiązane z modyfikacją obsługi deklaracji dla: podatku akcyzowego, podatku od gier – aktualny E-ZEFIR

ZINTEGROWANA OBSŁUGA W EXPORCIE Zapewnia: obsługę operacji wywozowych w oparciu o pojedynczy punkt dostępu do e-usług Służby Celnej możliwość przedstawienia towaru w innym urzędzie celnym niż urząd złożenia zgłoszenia - „odprawa scentralizowana w ramach kraju" elektroniczne przedstawienie towaru dla zgłoszenia uproszczonego w przypadku procedury uproszczonej realizowanej w miejscu uznanym w pełni elektroniczna obsługa poświadczania wspólnotowego statusu towarów interfejsy z systemem tranzytowym (NCTS2) i Agencją Rynku Rolnego (w zakresie AGREX) Udostępnienie: testy końcowe usługi – 30 września 2015 udostępnienie systemu do testów dla przedsiębiorców – 5 października 2015r. usługa udostępniona produkcyjnie – 5 listopada 2015r.

OBSŁUGA PRZEMIESZCZANIA W AKCYZIE Zapewnia: obsługę przemieszczeń wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w oparciu o pojedynczy punkt dostępu do e-usług Służby Celnej interfejsy z systemami AES i AIS - przyspieszona zostanie obsługa przemieszczeń po imporcie a realizowanych z wykorzystaniem EMCS PL 2 Udostępnienie: testy końcowe usługi – 16 października 2015 r. udostępnienie systemu do testów dla przedsiębiorców – 16 października 2015r. wdrożenie ogólnopolskie EMCS PL 2 – 5 listopad 2015 r. - nie przewiduje się pilota

ZINTEGROWANA OBSŁUGA W IMPORCIE Zapewnia: obsługę operacji przywozowych w oparciu o pojedynczy punkt dostępu do e-usług Służby Celnej obsługę procedur uproszczonych możliwość przedstawienia towaru w innym urzędzie celnym niż urząd złożenia zgłoszenia - „odprawa scentralizowana w ramach kraju", obsługę czasowego składowania w ramach przedstawienia towarów, interfejsy z systemem tranzytowym NCTS2, akcyzowym EMCSPL 2 i Agencją Rynku Rolnego w zakresie AGREX. ZASTĄPI: CELINĘ - import, ICS – deklaracje skrócone, TQS kontyngenty

ZINTEGROWANA OBSŁUGA W IMPORCIE AIS (dzisiejszy ICS): udostępnienie do testów dla przedsiębiorców – 1 sierpnia 2015r. wdrożenie produkcyjne – 1 września 2015r. AIS (dzisiejsza CELINA): -  udostępnienie do testów dla przedsiębiorców – 2 października 2015r. -  testy równoległe z wybranymi firmami (zakładające przekazywanie tych samych zgłoszeń do 2 systemów) – 1 listopada 2015r. -  usługa udostępniona produkcyjnie – 1 stycznia 2016r.

ZINTEGROWANA OBSŁUGA INTRASTAT Zapewnia: obsługę sprawozdawczości statystycznej INTRASTAT w oparciu o pojedynczy punkt dostępu do e-usług Służby Celnej możliwość przygotowywania oraz przesyłania zgłoszeń INTRASTAT w oparciu o interaktywny formularz webowy, dostępny na portalu PUESC uruchomienie mechanizmów automatycznej korekty, które wpłynąć mają na zmniejszenie skali kontaktów z podmiotami oraz poprawę jakości danych bez potrzeby udziału respondentów w tym procesie Udostępnienie: udostępnienie do testów dla przedsiębiorców – 1 października 2015r., usługa udostępniona produkcyjnie – 1 stycznia 2016r.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ