Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Siły bezwładności w ruchu prostoliniowym
Advertisements

Odkształcenia i zmiany prędkości
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
DYNAMIKA.
Temat: Transformacja Galileusza
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 3
DYNAMIKA Zasady dynamiki
DYNAMIKA Oddziaływania. Siły..
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Fizyka-Dynamika klasa 2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Opracowała Diana Iwańska
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Oddziaływania w przyrodzie
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Oddziaływania w przyrodzie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przyspieszenie ciała zależy od masy Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców.
RÓWNIA POCHYŁA PREZENTACJA.
DYNAMIKA Dynamika zajmuje się badaniem związków zachodzących pomiędzy ruchem ciała a siłami działającymi na ciało, będącymi przyczyną tego ruchu Znając.
Siły, zasady dynamiki Newtona
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Dynamika.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
Zasady dynamiki Newtona. Małgorzata Wirkowska
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Trzecia zasada dynamiki.. Ziemia przyciąga człowieka z taką samą siłą, z jaką człowiek przyciąga Ziemię. Dlaczego robi to wrażenie tylko na człowieku?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
1.
SIŁA JAKO PRZYCZYNA ZMIAN RUCHU
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. RODU DZIAŁYŃSKICH W BRATIANIE ID grupy: 96/81_MP_G2 Opiekun: JANUSZ KARKUT Kompetencja: MAT. – PRZYR. Temat projektowy: JESTEM W RUCHU Semestr/rok szkolny: TRZECI / 2010/2011

NASZ ZESPÓŁ: Dominika G. Łukasz M. Patrycja G. Małgorzata N. Sylwester K. Klaudia S. Karolina K. Klaudia W. Paweł M. Michalina Z.

Nie pamiętacie nas?

Wybieramy temat Jestem w ruchu?

Budowa narządu ruchu człowieka

Budowa narządu ruchu człowieka złożona jest: - mięśni - kręgosłupa - kości - stawów

Większość naszych ruchów jest wykonywana przez tkankę mięśniową poprzecznie prążkowaną (rusza się zależnie od naszej woli). Istnieją też ruchy niekontrolowane przez nas (które wytwarza tkanka mięśniowa gładka).

Aparat ruchu Część czynna Część bierna mięśnie szkielet : szkieletowe - osiowy - obręczy - kończyn

Choroby aparatu ruchu : skrzywienia kręgosłupa płaskostopia

Urazy mechaniczne aparatu ruchu: skręcenia zwichnięcia złamania

Skupienie na wykładzie (1)

Na wykładzie (2)

Ruch jednostajny i jednostajnie zmienny z zastosowaniem GeoGebry

Wyznaczanie drogi na podstawie wykresu prędkości od czasu z zastosowaniem GeoGebry

A w ogóle to polubiliśmy GeoGebrę Zasad też się nauczymy…

I zasada dynamiki Jeżeli na ciało nie działają siły zewnętrzne, lub działające siły równoważą się, to ciało pozostaje w spoczynku, lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym.  Po co jest I zasada dynamiki? I zasada dynamiki ma spełnić jedno podstawowe zadanie – dać punkt wyjścia do wprowadzenia II, a potem także III zasady dynamiki Newtona.

II zasada dynamiki Treść drugiej zasady dynamiki brzmi:   Przyspieszenie jakie nadaje niezrównoważona siła F  ciału o masie m jest wprost proporcjonalne do tej siły, a odwrotnie proporcjonalne do masy ciała.

III zasada dynamiki Newtona Trzecia zasada dynamiki mówi o wzajemności oddziaływań. Jest ona często nazywana zasadą akcji i reakcji.  Sformułowanie III zasady dynamiki: Jeżeli ciało A działa na ciało B siłą FAB, to ciało B działa na ciało A siłą FBA, o takim samym kierunku i wartości jak FAB, ale przeciwnym zwrocie. Da się to zapisać wzorem:

Nasze gry i zabawy na „Orliku”

Piłka nożna, każdy ją lubi

Nie wszyscy chcą się ruszać?

Budowa roweru. Znacie? Znacie? Nam się wydawało, że znamy!

Co daje jazda na rowerze? Spalanie kalorii Rozwój mięśni Wolność Oszczędność czasu Wpływ na stres

Trasa naszego rajdu To tylko 45 km!

Żegnamy Bratian No to ruszamy z naszej szkoły od Brata Jana Żegnamy Bratian No to ruszamy z naszej szkoły od Brata Jana. Pewnie na 5 godzin!

Bywało ciężko… … ale daliśmy radę!

A po drodze … … piękne widoki… … maki i chabry. Burzy nie było. Na szczęście!

Jesteśmy w Łąkorzu. Pierwsze spotkanie z tragicznym wydarzeniem II wojny światowej.

A teraz w Łąkorku, posiadłości dr A teraz w Łąkorku, posiadłości dr. Langego, fundatora nowomiejskiego szpitala.

W drodze (1) Pogoda nam sprzyja…

W drodze (2) Pięknie u nas… … choć czasem coś wpadnie w szprychy.

Białe - miejsce tragicznych wydarzeń wojennych…

Już do domu? Niestety…

Nawra Jeszcze tylko Nawra. Tu też wojna zostawiła swój ślad. Chwila zadumy, a potem do DOMU.

Dziękujemy za uwagę