Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Klasyfikacja źródeł informacji
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ib (pytania 6-9)
Socjologia mediów.
Uzależnienie od Internetu
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Adrianna Dzikielewska
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
Od pijaru do Public Relations
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Agata Blady, Komunikado PR,
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Zwierzęta.
Systemy kognitywne jako nowy wymiar informatyki ekonomicznej
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Biblioteka jako miejsce, które inspiruje.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Które z tych dwóch światów jest lepszy? TO TU SIĘ WYCHOWAŁAM.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Rozmyślanie przy porannej mgle ….
My kobiety ….
Bezpiecznie w Internecie
B e z p i c n y I n t e r.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Problemy współczesnej młodzieży
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DZIENNIKARSTWO MODOWE
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Podział i funkcje mass mediów
Gwara szkolna XXI wieku Opracował :. Wkład mediów Każde pokolenie ma swoje własne „powiedzonka”, które odróżniają je od reszty. Teraz wydaje się być tego.
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Projektowanie systemów informacyjnych Uwaga: Uwaga: do wykładu jest „bryk” w Internecie: Preferowany kontakt:
Metody komunikowania się
Talent show w świetle definicji kultury popularnej
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Zygmunt Korzeniewski. Zasady poprawnego komunikowania są:  ułatwieniem,  przejawem kultury w kontaktach oficjalnych.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Metody komunikacji.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Co byś pomyślała gdybyś zobaczyła kogoś, kto kąpiąc się w wannie zajada się kryształkami soli do kąpieli? Albo kogoś, kto przesadzając kwiaty popijałby.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
Medycznie czy społecznie? Małgorzata Perdeus-Białek Moffin.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Podaruj Dzieciom Słońce
MÓJ ZAWÓD.
PRASA.
Lubię czytać!.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Wycieczka do Mediateki
Reguły Cialdiniego Niedostępność Zygmunt Korzeniewski.
…czyli nie taki diabeł straszny
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…

Może się mylę, ale według mojej oceny sposób widzenie biura promocji przez typowego rektora wygląda mniej więcej tak:

Tymczasem dobrze pracujący dział PR oraz rzecznik jest szpadą chroniącą spokojną pracę rektora przed drapieżnym światem mediów JM Rektor

W dodatku rzecznik prasowy to jest jedyna osoba, która tak naprawdę wie wszystko o wszystkim

To On (lub Ona) zmaga się z masą napływających zewsząd informacji!

Chociaż prawdę mówiąc współpraca z uczonymi z jednej i z dziennikarzami z drugiej strony potrafi czasem człowieka nieźle wkurzyć!

Dlatego niektórzy rzecznicy starają się wszystko sprzedawać we właściwym opakowaniu

Wiedzą przy tym, że jedna źle przekazana informacja może sprowadzić na ich głowę katastrofę

Dlatego czasem przezornie ograniczają swą aktywność...

Wtedy czasami sam rektor startuje do boju o medialny wizerunek swojej uczelni. Jednak rzadko odnosi sukces, bo potrzeba skrzydeł, żeby latać, a typowy rektor jest zwykle orłem w nauce, ale nie w publicystyce

Praca rzecznika wydaje się bardzo łatwa, pod warunkiem, że się samemu nie musi jej wykonywać...

Czasem wystarczy dostarczyć informacje Czasem jednak trzeba czegoś więcej! W dodatku w tym fachu różnie bywa

W dodatku rektorowi (i dostojnym profesorom) z reguły wydaje się, że dziennikarze tylko czekają na to, żeby rzecznik podał im informacje, które oni skwapliwie wykorzystają. Nic bardziej mylnego!

Specjaliści z definicji nie wierzą w możliwość zbudowania idealnego systemu Informacje pochodzące z uczelni trudno się sprzedają medialnie, bo typowy dziennikarz uważa je za nudne

Dlatego rzecznik musi być dobrym politykiem. Żeby pozyskać uwagę dziennikarzy dla swej uczelni musi głęboko wniknąć do ich środowiska i udawać, że myśli tak jak oni.

Mało kto w pełni docenia ten fakt, ale świat mediów i świat uczelni różnią się od siebie wręcz dramatycznie! Uczelnia: Badania i nauczanieMedia: Sensacja i rozrywka Jak dopasować jedno do drugiego?

Rzecznik prasowy jest więc nieodzownym buforem między uniwersytetem i mediami Koń jaki jest - każdy widzi Ksiądz Jacek Kitowicz Uniwersytet Ryszard Tadeusiewicz XXXXX Poznajmy protagonistów tego procesu

Dlatego poznajmy bliżej MEDIA Zgodnie z książkową definicją są to środki masowego przekazu czyli narzędzia społecznego komunikowania o szerokim zasięgu Praca mediów polega na zdobywaniu i rozpowszechnianiu informacji. Jedno i drugie bywa dla uczelni bolesne...

Media  Prasa  Radio  Telewizja  Internet

Walka z mediami jest z góry skazana na porażkę Dlatego media trzeba oswoić, ugłaskać, uczynić przyjaznymi dla uczelni i jej spraw. Rektor nie ma na to czasu ani cierpliwości. Dlatego tak ważna jest rola rzecznika, który musi występować jako „pogromca” tych dzikich i niebezpiecznych osobników, jakimi są dziennikarze. Prasa

Rzecznik prasowy we własnych oczach

Rzecznik prasowy w oczach wielu pracowników uczelni

Rzecznik prasowy obiektywnie

Dlaczego w najbliższym czasie w działaniach PR trzeba będzie zwrócić szczególną uwagę na Internet?  Łatwy dostęp zwłaszcza dla młodzieży  Ogromna ilość informacji  W większości informacja darmowa  Dostęp o każdej porze  Natychmiastowa aktualizacja  Globalny zasięg  Interaktywność

Miejsca prezentacji informacji o Uczelni  Media  Książki  Filmy  Plakaty, afisze  Przekaz werbalny