Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
Może się mylę, ale według mojej oceny sposób widzenie biura promocji przez typowego rektora wygląda mniej więcej tak:
Tymczasem dobrze pracujący dział PR oraz rzecznik jest szpadą chroniącą spokojną pracę rektora przed drapieżnym światem mediów JM Rektor
W dodatku rzecznik prasowy to jest jedyna osoba, która tak naprawdę wie wszystko o wszystkim
To On (lub Ona) zmaga się z masą napływających zewsząd informacji!
Chociaż prawdę mówiąc współpraca z uczonymi z jednej i z dziennikarzami z drugiej strony potrafi czasem człowieka nieźle wkurzyć!
Dlatego niektórzy rzecznicy starają się wszystko sprzedawać we właściwym opakowaniu
Wiedzą przy tym, że jedna źle przekazana informacja może sprowadzić na ich głowę katastrofę
Dlatego czasem przezornie ograniczają swą aktywność...
Wtedy czasami sam rektor startuje do boju o medialny wizerunek swojej uczelni. Jednak rzadko odnosi sukces, bo potrzeba skrzydeł, żeby latać, a typowy rektor jest zwykle orłem w nauce, ale nie w publicystyce
Praca rzecznika wydaje się bardzo łatwa, pod warunkiem, że się samemu nie musi jej wykonywać...
Czasem wystarczy dostarczyć informacje Czasem jednak trzeba czegoś więcej! W dodatku w tym fachu różnie bywa
W dodatku rektorowi (i dostojnym profesorom) z reguły wydaje się, że dziennikarze tylko czekają na to, żeby rzecznik podał im informacje, które oni skwapliwie wykorzystają. Nic bardziej mylnego!
Specjaliści z definicji nie wierzą w możliwość zbudowania idealnego systemu Informacje pochodzące z uczelni trudno się sprzedają medialnie, bo typowy dziennikarz uważa je za nudne
Dlatego rzecznik musi być dobrym politykiem. Żeby pozyskać uwagę dziennikarzy dla swej uczelni musi głęboko wniknąć do ich środowiska i udawać, że myśli tak jak oni.
Mało kto w pełni docenia ten fakt, ale świat mediów i świat uczelni różnią się od siebie wręcz dramatycznie! Uczelnia: Badania i nauczanieMedia: Sensacja i rozrywka Jak dopasować jedno do drugiego?
Rzecznik prasowy jest więc nieodzownym buforem między uniwersytetem i mediami Koń jaki jest - każdy widzi Ksiądz Jacek Kitowicz Uniwersytet Ryszard Tadeusiewicz XXXXX Poznajmy protagonistów tego procesu
Dlatego poznajmy bliżej MEDIA Zgodnie z książkową definicją są to środki masowego przekazu czyli narzędzia społecznego komunikowania o szerokim zasięgu Praca mediów polega na zdobywaniu i rozpowszechnianiu informacji. Jedno i drugie bywa dla uczelni bolesne...
Media Prasa Radio Telewizja Internet
Walka z mediami jest z góry skazana na porażkę Dlatego media trzeba oswoić, ugłaskać, uczynić przyjaznymi dla uczelni i jej spraw. Rektor nie ma na to czasu ani cierpliwości. Dlatego tak ważna jest rola rzecznika, który musi występować jako „pogromca” tych dzikich i niebezpiecznych osobników, jakimi są dziennikarze. Prasa
Rzecznik prasowy we własnych oczach
Rzecznik prasowy w oczach wielu pracowników uczelni
Rzecznik prasowy obiektywnie
Dlaczego w najbliższym czasie w działaniach PR trzeba będzie zwrócić szczególną uwagę na Internet? Łatwy dostęp zwłaszcza dla młodzieży Ogromna ilość informacji W większości informacja darmowa Dostęp o każdej porze Natychmiastowa aktualizacja Globalny zasięg Interaktywność
Miejsca prezentacji informacji o Uczelni Media Książki Filmy Plakaty, afisze Przekaz werbalny