Nadstruktura języka UML w wersji 2.2 Część V Wdrożenie (pakiet UML::Deployments)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7. Metody analizy i modelowania strukturalnego SI
Advertisements

Projektowanie systemów informacyjnych
Sieci komputerowe.
Projektowanie systemów informacyjnych
UML rozszerzenie Seminarium magisterskie
UML Unified Modeling Language
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Projektowanie systemów informacyjnych
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Urządzenia sieciowe Topologie sieci Standardy sieci Koniec.
Bartosz Walter Prowadzący: Bartosz Walter
Bartosz Walter Prowadzący: Bartosz Walter
Usługi sieciowe Wykład 5 DHCP- debian Jarosław Kurek WZIM SGGW 1.
Biblioteki i przestrzenie nazw
Diagramy klas w języku UML
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Projektowanie systemów informacyjnych
Opracował: mgr Mariusz Bruździński
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Unified Modeling Language graficzny język wizualizacji, specyfikowania, tworzenia i dokumentowania systemów informatycznych.
Infrastruktura języka UML w wersji 2.2
Nadstruktura języka UML w wersji 2.2
Infrastruktura języka UML w wersji 2.2
Konsole wirtualne, terminale.
Stanisław Jerzy Niepostyn, Ilona Bluemke Instytut Informatyki,
UML 2.x Robert Pająk.
Budowa systemu komputerowego
Sieci komputerowe.
Model OSI Model OSI (Open Systems Interconnection Reference Model) został wprowadzony w celu ujednolicenia regół komunikacji sieciowej. Obejmuje on cały.
OMT - Model obiektów, cz.3.
Koncepcja procesu Zadanie i proces. Definicja procesu Process – to program w trakcie wykonywania; wykonanie procesu musi przebiegać w sposób sekwencyjny.
Przeglądanie zasobów komputera - uruchamianie programów
Związki w UML Do zrobienia jest: -Przerysować jak ktoś ma Visio te dwa diagramy tak żeby podmienić tylko nazwy a reszta Taka sama, -I dodać po jednym zdaniu.
Kijo Do komputera można podłączyć różne urządzenia. Kijo 2009.
Programowanie obiektowe – język C++
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
Modelowanie obiektowe Diagramy klas
Sieci komputerowe.
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Service Oriented Architecture
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Model obiektowy bazy danych
Diagram aktywności (czynności)
Diagram przypadków użycia
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Diagram klas Diagramy klas służą do obrazowania statycznych aspektów projektowanych systemów jako: Projekt struktury logicznej baz danych Projekt składników.
Model OSI.
Infrastruktura języka UML w wersji 2.2 Część VI Pakiet Core::Constructs (diagramy: bazowy, przestrzeni nazewniczych, klasyfikatorów, wyrażeń, ograniczeń)
Diagram czynności Diagram czynności (activity diagram) służy do modelowania dynamicznych aspektów systemu. Diagram czynności przedstawia sekwencyjne lub.
Diagram obiektów Diagram obiektów ukazuje elementy i związki z diagramu klas w ustalonej chwili. Diagram obiektów jest grafem złożonym z wierzchołków i.
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Unified Modeling Language
SIECI KOMPUTEROWE JAN STOSIO KLASA 1 E Sieć komputerowa – zbiór komputerów i innych urządzeń połączonych ze sobą kanałami komunikacyjnymi. Sieć komputerowa.
Wykład 7 i 8 Na podstawie CCNA Exploration Moduł 5 i 6 – streszczenie
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
E. Stemposz. Wprowadzenie do UML, Wykład 1, Slajd 1/24 Wykład 1 Wprowadzenie do UML dr inż. Ewa Stemposz
E. Stemposz. UML, Diagramy komponentów i wdrożeniowe, Wykład 11, Slajd 1/24 Wykład 11 Diagramy komponentów i wdrożeniowe dr inż. Ewa Stemposz
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Inżynieria systemów informacyjnych
Konteneryzacja i DevOps
Zapis prezentacji:

Nadstruktura języka UML w wersji 2.2 Część V Wdrożenie (pakiet UML::Deployments)

UML::Deployments – podpakiety

Zawartość pakietu Artifacts

Pakiet Nodes – węzły

Pakiet Nodes – związek wdrożenia

Pakiet ComponentDeployments

Metaklasy Artifact i Manifestation Artefakt to specyfikacja fizycznej porcji informacji używanej lub produkowanej w trakcie rozwoju systemu, jego wdrożenia albo utrzymania Artefakt może stanowić manifestację (czyli być konkretną fizyczną realizacją) jednego lub więcej elementów modelu

Przykłady artefaktów Plik modelu Plik źródłowy Skrypt Binarny plik wykonywalny Tabela bazy danych Produkt dostarczalny Dokument tekstowy (hipertekstowy, itp.) Wiadomość

Standardowe stereotypy artefaktów > – fizyczny plik w kontekście rozwijanego systemu; pozostałe stereotypy są podklasami > > – ogólny plik nie będący > ani > > – wykonywalny plik programu > – biblioteka statyczna lub dynamiczna > – plik interpretowalnego skryptu > – plik źródłowy

Notacja artefaktu i manifestacji

Metaklasy Deployment, DeploymentTarget, DeployedArtifact Wdrożeniem nazywa się przydział artefaktów lub instancji artefaktów do punktu docelowego wdrożenia Możliwa jest parametryzacja wdrożenia przez specyfikację wdrożenia

Metaklasy Node, Device, ExecutionEnvironment Węzeł to zasób obliczeniowy, na którym można wdrażać artefakty w celu ich uruchomienia Urządzenie to fizyczny zasób obliczeniowy wyposażony w procesor Środowisko wykonawcze jest zwykle częścią ogólnego węzła reprezentującego środowisko sprzętowe, implementuje w nim określone usługi wymagane przez komponenty w czasie wykonania Węzeł może mieć strukturę wewnętrzną, której składowymi mogą być wyłącznie części będące węzłami oraz złącza

Przykładowe stereotypy Ogólne węzły > Środowiska wykonawcze >

Metaklasa CommunicationPath Węzły mogą być połączone przy pomocy specjalnego rodzaju powiązań zwanego ścieżkami komunikacyjnymi – pozwala to zdefiniować struktury sieciowe Konkretne topologie sieciowe można zdefiniować przy pomocy wiązań łączących instancje węzłów Ścieżka komunikacyjna modeluje wymianę komunikatów i sygnałów pomiędzy węzłami Końcami ścieżki komunikacyjnej mogą być wyłącznie punkty docelowe wdrożenia

Notacja

Notacja – rodzaje węzłów

Metaklasa DeploymentSpecification Specyfikacja wdrożenia jest rodzajem artefaktu specyfikującym parametry uruchomienia pewnego (innego, na ogół złożonego) artefaktu wdrażanego na pewnym węźle Artefakt urzeczywistniający lub implementujący specyfikację wdrożenia nazywa się deskryptorem wdrożenia

Specyfikacja wdrożenia - notacja

Zawartość diagramów wdrożenia Węzły (graficzne) Artefakt Węzeł Węzeł z wdrożonymi artefaktami Specyfikacja wdrożenia Krawędzie Powiązanie (ścieżka komunikacyjna) Zależność Manifestacja Wdrożenie Uogólnienie