Krajobraz stepu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie parki narodowe
Advertisements

STEP.
STEP.
Wykonał: Marcin Hawryluk
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Świat zwierząt i roślin w Polsce
STREFY KLIMATYCZNE I TYPY KLIMATÓW
Rośliny oleiste, włókniste, używki
Opracowała: Barbara Grabowska
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
DRZEWA POMNIKI PRZYRODY W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Katedra Agronomii Zakład Ogólnej Uprawy Roli i Roślin Projekt sylabusu zgodnie z zaleceniami Senatu.
Azja Gosia Zając kl.6a.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Działalność człowieka
Położenie Warunki klimaty- czne Świat roślinny
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
PUSTYNIA JUSTYNA ŻELAZNA.
Krajobraz Sawanny.
Małgorzata Adamczyk Krajobraz tundry.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Krajobraz Śródziemnomorski
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Izabela Kołodziejczyk
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Krajobraz pustyń lodowych
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
Chów i hodowla zwierząt
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Autorzy: Krystian W. i Jakub P.
KRAJOBRAZ ROLNICZY POLSKI
Rozwój społeczny dziecka
Na ostatnim slajdzie sprawdź skalę ocen.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Stepy.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Parki Narodowe Wyżyn
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ZWIERZĘTA KWIATY DRZEWA.
Sawanny.
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Krajobrazy Świata Tajga.
Wychowanie ekologiczne
Przedwiośnie i wiosna Pory życia.
Lekcje z komputerem, 2006.
Wycieczka po południowej Wielkopolsce
Rodzaje drzew w Polsce Patrycja Dziendziel.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
Bioróżnorodność ekosystemów
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
ROŚLINNOSĆ ŚRÓDZIEMNOMORSKA.
Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy
STREFA STEPÓW „ MORZA TRAW’’
Co chcieliśmy osiągnąć?
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Krajobraz stepu

Step to teren trawiasty w klimacie umiarkowanym kontynentalnym ciepłym. Występuje na dużych obszarach Azji Centralnej, a ponadto w Ameryce Północnej (prerie) i Południowej (pampa). Wykorzystywany jest jako pastwisko dla bydła, koni, owiec. Źródło http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=899 :

Dobór materiału: 1.Przykładowe cele operacyjne: Wiadomości uczeń zna terminy: step, preria, pampa nazwy: gatunków drzew i zwierząt stepów, nazwy głównych rzek i jezior, surowców mineralnych, cechy: klimatu w strefie stepów, krajobrazu stepów,

Dobór materiału: Umiejętności: uczeń umie - wskazać na mapie krajobrazowej rozmieszczenie stepów strefy umiarkowanej; omówić na podstawie wykresu klimatycznego z podręcznika warunki stepów; - rozpoznać zwierzęta i rośliny występujące na stepach; - powiedzieć, jakie trudności napotyka człowiek w zagospodarowaniu stepów; - opisuje roślinność stepową - wskazuje przystosowania roślin do warunków stepowych - charakteryzuje przystosowania zwierząt do życia na stepie

Dobór materiału: Cel wychowawczy: - budzenie wrażliwości na piękno przyrody stepów - kształtowanie postaw pro-ekologicznych.

Metody i formy: Metody: obserwacja pośrednia, metoda tekstu przewodniego. Forma: praca w grupach, indywidualna Środki dydaktyczne: atlasy, podręczniki, mapy ścienne, mapy konturowe stepów, karty pracy ,pogadanka

Sposób przeprowadzenia lekcji: Krótka pogadanka wprowadzająca w temat ( m.in.: uczniowie opisują zdjęcia przedstawione na tablicy) Zdefiniowanie stepu Praca w grupach (nauczyciel rozdaje karty pracy praca różnym frontem każda grupa otrzymuje inne zadanie dotyczące stepów) Grupa 1 - Położenie oraz roczny przebieg temperatury i opadów na stepach strefy umiarkowanej. Grupa 2 - wpływ klimatu na roślinność. Grupa 3 - Roślinność stepów. Grupa 4 - Świat zwierząt stepów. Grupa 5 - Rodzaje stepów

Sposób przeprowadzenia lekcji Sprawdzenie efektów pracy grup (wspólne uzupełnienie dziurawca) Podsumowanie –pogadanka Zadanie np.: mapa konturowa

Dziękuję.