Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
TUTORING RÓWIEŚNICZY W PRAKTYCE GIMNAZJUM NR 3 w Gliwicach
Jak motywować dziecko do nauki?
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Jak pomagać dziecku w nauce?
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
DOBRE PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM NA ZAJĘCIACH WYRÓWNAWCZYCH
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Samodzielność dziecka
Dydaktyka ogólna.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
opracowała Joanna Bojarska
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
 Rozwijania zainteresowań i pasji uczniów poprzez stwarzanie im bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych,
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101

Praca domowa jest najczęściej formą obowiązkową. zbieranie informacji cel rozszerzanie, utrwalanie, pogłębianie wiedzy rozwiązywanie zagadnień pisemne opracowania

Funkcje nauki domowej 1. Dydaktyczna 2. Wychowawcza

opanowanie nowego materiału rozwijanie samodzielności w myśleniu Funkcja dydaktyczna opanowanie nowego materiału utrwalenie przyswojonego materiału kształtowanie umiejętności i nawyków rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu

Funkcja wychowawcza rozwijanie systematyczności i dokładności rozwijanie inicjatywy i pomysłowości wzmacnianie wiary we własne siły kształtowanie woli i charakteru kształtowanie właściwego stosunku do pracy

Organizacja pracy domowej Pracę domową uczeń organizuje sobie sam: przygotowuje miejsce pracy ustala kolejność wykonywania czynności gromadzi potrzebne materiały wybiera odpowiednią metodę uczenia się

Udzielenie dziecku pomocy w zorganizowaniu czasu i ukierunkowaniu wysiłku Stwarzanie dobrych warunków do nauki 2. Sprawdzanie zadań szkolnych 3. Sprawdzanie wyników prac pisemnych

Stwarzanie dobrych warunków do nauki Niektóre dzieci potrzebują do nauki takiego miejsca, w którym nic nie rozprasza ich uwagi. Inne, znikając w swoim pokoju, z pewnością będą marnowały czas.

Sprawdzanie zadań szkolnych Po to, by pomóc rozsądnie zaplanować wszystkie zajęcia. Poprzez: Stawianie wymagań Zadawanie pytań -Co musisz zrobić na jutro? -Co musisz wykonać na inny dzień tego tygodnia? -Jak zamierzasz to wykonać? -Co zaplanowałeś zrobić dzisiaj?

Sprawdzanie wyników prac pisemnych Rodzice nie muszą sprawdzać zadań pod względem merytorycznym. Wystarczy gdy zadanie sprawdzone jest pod kątem staranności. Nie wolno dopuszczać do tego, aby zadania były wykonane niechlujnie lub zostały nie dokończone.