Projekt strategii medialnej ogólnopolskiej kampanii antynarkotykowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kochasz, Chronisz, Zapobiegasz - BADAJ SWOJE DZIECKO
Advertisements

WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
I część 1.
Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Mam Haka na Raka Meisun Nabulsi Klaudia Kryger Szymon Pinkas Natalia Jeżyna Kamin Pruczkowski.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Ryszard Solski, Sigma International
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Raport z III Ogólnopolskiej Kampanii Programu EuroRAP w Polsce
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Plakaty – 2007 r.. Współpraca z mediami 2006 r. – współpraca na zasadzie patronatu medialnego oraz informacje prasowe wysłane do wszystkich mediów lokalnych;
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Województwo pomorskie –
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Projekt Zapobieganie zakażeniom HCV PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
Koncern Bauera.
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Agenda Kształtowanie Druki reklamowe przestrzeni Ambient Sieć placówek
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Ogólnopolska multimedialna Kampania „Wróć bez HIV” 2008/2009 Elżbieta Michalak -WSSE Olsztyn Opracowano na podstawie materiałów z KC ds. AIDS.
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Prawa dziecka.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Kalendarz 2020.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Wojewódzka Konferencja promująca produkt projektu Platforma Flexicurity dla MSP Świnoujście, Andrzej Stępnikowski Projekt współfinansowany.
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Okno na Hooptymistyczny świat
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Zapis prezentacji:

Projekt strategii medialnej ogólnopolskiej kampanii antynarkotykowej skierowanej do rodziców dzieci w wieku 13 – 19 lat. „Bliżej siebie - dalej od narkotyków”

Determinanty kampanii Coraz popularniejsze stają się narkotyki. Młodzi ludzie mają do nich łatwy dostęp i dużą wiedzę. Rodzice nie wiedzą jak ich przed tym uchronić a ich skąpa znajomość tematu (choć wydaje się im, że są ekspertami) pozwala jedynie na postawy kontrolne, które nie są skutecznym środkiem ochrony dziecka przez narkotykami. Dziecko kontrolowane, traktuje narkotyki jak zakazany owoc.

Elementy kampanii Kampania: hasło, symbol, przekaz, obraz Implementacja: Ulotka , Plakat (bezpłatnie dostępna w KBdsPN) TV, radio, outdoor, prasa,

Cele marketingowe Zmniejszenie ryzyka używania narkotyków przez dzieci przez zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców oraz wiedzy o narkotykach

Cele reklamowe Uświadomienie rodzicom, że aby uchronić dziecko przed narkotykami muszą: Pokazujemy źródła tej wiedzy być ich partnerami i wspierać je w kształtowaniu postaw asertywnych Mieć wiedze na temat narkotyków

Grupa docelowa - demograficznie   Rodzice lub opiekunowie dzieci. Wiek 35-50 lat. Tradycjonaliści, przeciętna rodzina

Motywacje Chcę być partnerem mojego dziecka a nie kontrolerem Chcę być dla niego autorytetem Nie chcę aby moje dziecko mnie okłamywało

USP - Przekaz kampanii Jeśli będziesz dla swojego dziecka wsparciem i autorytetem nie będzie miało potrzeby sięgać po narkotyki

Pożądane reakcje Rodzic zainspirowany komunikatem kampanii : zrozumie, że problem zażywania narkotyków dotyczy każdej rodziny - także jego uzna , że jedynym sposobem zapobiegania używania narkotyków jest stała dbałość o jakość kontaktu pomiędzy nim a dzieckiem zda sobie sprawę, że jedynym ze sposobów, aby dać swojemu dziecku do zrozumienia, że może liczyć na jego pomoc i wsparcie w przypadku kłopotów - jest nawiązanie i utrzymanie lepszego kontaktu z dzieckiem i wzmocnienie asertywnej postawy dziecka wobec narkotyków zda sobie sprawę że ważna jest również wiedza na temat narkotyków, zagrożeń, symptomów używania narkotyków, sposobów rozmawiania na trudne tematy oraz źródeł ewentualnej pomocy.

Klimat przekazu.... Opiekuńczy, partnerski

O czym pamiętaliśmy Źródła wiedzy do, których odsyłamy: Antynarkotykowy Telefon Zaufania 0801199990 Antynarkotykowa Poradnia Internetowa www. narkomania.org.pl Unikamy elementów typu strzykawka itd. Narkotyki to nie śmierć Narkoman to nie człowiek z marginesu

Szczegółowa propozycja elementów kampanii

Schemat kampanii Części składowe kampanii: Zainicjowanie kampanii – konferencja początek maj 2005 1. Kampania główna – medialna : maj-czerwiec 2. Kampania taktyczna - akcje edukacyjne – miesiąc dla rodziców - szkoły, działania lokalne: maj -październik 3. Posumowanie efektów kampanii - konferencja ogólnopolska

Schemat kampanii WPROWADZENIE Zainicjowanie kampanii Przekaz: Przedstawienie problemu i zagrożeń Prezentacja danych Polski na tle UE Cel: Rozgłos medialny, zainicjowanie problemu Spodziewany efekt: Wzbudzenie zainteresowania Stworzenie obrazu świadomego rodzica, który chce wiedzieć więcej by być partnerem swojego dziecka Kanały komunikacji: Konferencja prasowa z udziałem autorytetów, prasy, radia, TV 28.04.2005 o godz. 11.00 w siedzibie PAIZ

1. Kampania główna – medialna Przekaz: Jako świadomy rodzic powinieneś znać temat narkotyków i wiedzieć jak rozmawiać o tym z dzieckiem Cel: Pokazanie rodzicom że dla uchronienia dziecka przed narkomanią trzeba mieć nie tylko wiedzę na temat narkotyków ale i wiedzieć jak z dzieckiem rozmawiać Wskazanie konkretnych rozwiązań Pokazanie źródeł wiedzy  Spodziewany efekt: Rodzice poszukują i sięgają po dodatkową wiedzę Rodzice rozumieją że muszą być partnerem a nie kontrolerem Media: radio, TV 30’, www, prasa, infolinia, wrzutki informacyjne do gazet - Wysokie Obcasy n.t. profilaktyki rodzinnej, dobrych zasad komunikacji w kontekście używania środków psychoaktywnych

2. Kampania taktyczna - akcje edukacyjne – miesiąc dla rodziców - szkoły, działania lokalne Przekaz: edukacja – zamknięta wiedza Cel: Bezpośrednie przekazanie wiedzy Pokazanie gotowych rozwiązań Możliwość konsultacji Spodziewany efekt: Wdrożenie wyuczonych zachowań w życie Realizacja: Działania lokalne inicjowane w województwach przez Pełnomocników ds. Uzależnień przy Urzędach Marszałkowskich, organizacje pozarządowe. Współpraca z siecią placówek poradni psychologiczno-pedagogicznych, współpraca z Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej

Schemat docierania przekazu - podsumowanie Faza rozbudzenia problemu społecznego Zmuszenie do refleksji Efekt empatii! Wywołanie potrzeby głębszej wiedzy Efekt poszukiwań wiedzy Edukacja pierwszego kroku Edukacja bezpośrednia Pomoc we wdrożeniu

Język przekazu: Mówimy jak dorośli ludzie do dorosłych ludzi Nie zakazujemy / nie nakazujemy / nie oceniamy / nie krytykujemy – jesteśmy po stronie odbiorcy – my jesteśmy odbiorcą Wskazujemy rozwiązania

Elementy wspólne kampanii Logo programu Symbol akcji Hasło Wizualizacja Linia informacyjna Papeteria akcji Kolorystyka Specjalna strona www Plan długofalowy

Intensyfikacja działań: maj - czerwiec 2005 Czas trwania kampanii Intensyfikacja działań: maj - czerwiec 2005 Kontynuacja działań: do października 2005

Opis kampanii mediowej W kampanii zostaną wykorzystane następujące media: Telewizja Kina Outdoor (billboardy, tablice reklamowe) Prasa Radio Internet

Kampania telewizyjna i kinowa Telewizja i kina zostaną wykorzystane jako wiodące media w kampanii reklamowej. Jednym z najistotniejszych elementów kampanii będzie przekaz emocjonalny, który w najbardziej skuteczny sposób komunikuje przekaz spotu TV. Telewizja najskuteczniej i najszybciej buduje zasięg kampanii. Jednocześnie gwarantuje dodatkowe kontakty poza grupa celową, co w przypadku kampanii o charakterze społecznym jest wskazane. Emisja spotu w kinach pozwoli na precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do grupy docelowej oraz zwiększenie częstotliwości kontaktów ze spotem.

Kampania Telewizyjna Pisemną bądź ustną deklarację współpracy przy kampanii społecznej potwierdziły następujące media: Główny Patronat Medialny TVP PR Telewizja Publiczna TVP 3, TV 4, Tele 5, Polonia 1, Telewizja Puls

Wsparcie Kampanii Telewizyjnej - emisja spotu w kinach Mamy zagwarantowaną emisję kampanijnego spotu w: 350 salach kinowych na terenie ośrodków miejskich (głównie multipleksy)

Kampania Billboardowa Reklama zewnętrzna jest dobrym medium do stymulowania impulsowych zachowań konsumenckich. Ze względu na swój charakter bardzo szybko buduje szeroki zasięg na lokalną skalę. Odbierana jest jako przyjazne, nienatarczywe medium. Proponujemy 1- miesięczną ekspozycję plakatów reklamowych na ok. 100 tablicach billboardowych o wymiarach 504 x 238 cm.

Kampania Prasowa Proponowane jest wykorzystanie prasy jako medium, którego celem będzie szybkie i precyzyjne dostarczanie informacji na temat narkotyków w połączeniu z emocjonalnym przekazem. Planujemy przeprowadzenie kampanii prasowej z wykorzystaniem prasy kobiecej, telewizyjnej, rozrywkowej, biznesowej oraz specjalistycznej. Insert do Wysokich Obcasów Gazeta Wyborcza - w 2 tygodniu kampanii - gazeta o profilaktyce antynarkotykowej dla rodziców, o dobrej komunikacji w rodzinie

Kampania Prasowa W chwili obecnej posiadamy pisemne lub ustne potwierdzenia chęci objęcia patronatem medialnym kampanii społecznej przez następujące wydawnictwa i tytuły prasowe: Wydawnictwo Bauer - wydawca takich czasopism jak: Tina, Świat Kobiety, Bella Relaks, Chwila Dla Ciebie, Rewia, Takie Jest Życie, Twoje Imperium, Życie na Gorąco, Twój Styl, Świat Seriali, Imperium TV, Kurier TV, Super TV, Tele Tydzień, Tele Świat, Telemax, To & Owo; miesięcznik Zwierciadło; Magazyn Psychologiczny Charaktery; kwartalnik Psychologia w Szkole; miesięcznik Ergo - magazyn o wychowaniu nastolatków; Magazyn Integracja; Aptekarski Magazyn Torfarmu; Gazeta Giełdy PARKIET; The Warsaw Voice; Bauer Weltbild Media - magazyn wysyłkowy Klub Dla Ciebie.

Kampania Radiowa Kampania radiowa miałaby na celu rozszerzenie zasięgu kampanii o małe miejscowości. Spotowa kampania radiowa zostanie również wsparta działaniami o charakterze PR: serwisy, reportaże, rozmowy z osobami zaangażowanymi w sprawy związane ze zjawiskiem narkomanii. W chwili obecnej posiadamy pisemne lub ustne potwierdzenia chęci objęcia patronatem medialnym kampanii społecznej przez następujące stacje radiowe: Radio Białystok, Polskie Radio Lublin, Radio Centrum (region kalisko-ostrowski) Polskie Radio Pr 3

Kampania Internetowa Internet jest medium rozwijającym się dynamicznie w ostatnim czasie, pozwala na dotarcie do coraz szerszej grupy. Medium to powinno również zostać wykorzystane w kampanii, jako jej uzupełnienie. Wykorzystamy stronę www Kampanii. Planujemy umieszczenie kampanijnych bannerów na witrynach zrzeszonych w sieci Internetowego Domu Mediowego, który wyraził chęć współpracy przy kampanii społecznej. Dodatkowo portalu ludzi niepełnosprawnych www.niepelnosprawni.org oraz w newsletterze miesięcznika Ergo.

Kampania Citylight (Tablice Reklamowe) W celu rozszerzenia zasięgu kampanii oraz precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej proponujemy emisje reklamy na nośnikach znajdujących się na plażach. Dzięki wykorzystaniu powierzchni reklamowych w ilości ok. 200 szt. umieszczanych na przebieralniach plażowych, w 50 miejscowościach nadmorskich, w okresie wakacyjnym, będziemy skutecznie docierali do grupy docelowej kampanii.