Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
innowacyjna wielkopolska
Znaki informacyjne.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW 2009/2010
Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Komunikacja i Turystyka
Przewozy Regionalne w województwie kujawsko-pomorskim
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
Toruń, 29. listopada 2007 Konferencja prasowa Nowy rozkład jazdy 2007/8 w województwie kujawsko-pomorskim.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Wandyjskie Koleje Państwowe
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, luty 2009.
Obliczamy czas.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Przygotowania PKP Intercity S.A. do świątecznego szczytu przewozowego
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Olsztyn Główny przyjazdy i odjazdy 27 V 1979 – 31 V 1980 godziny 20
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO / Zwiększenie ilości par pociągów kursujących na obszarze PKM w rozkładach jazdy /
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WSPÓLNY BILET „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. milionów pasażerów
Zapis prezentacji:

Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei

Okres trwania badań: - od 1 stycznia do 30 marca 2007 W każdej serii każdy pociąg przebadano co najmniej kilka razy: w dzień roboczy oraz w szczytowy i świąteczny

Najlepsze pociągi: - Krotoszyn (5:01) – Leszno (6:23) - Krotoszyn (6:01) – Leszno (7:23) - Leszno (5:19) – Łódź Kaliska (10:09) - Leszno (5:42) – Ostrów (7:30) - Leszno (12:35) - Ostrów (14:24) - Leszno (14:35) – Kalisz (17:02) - Leszno (17:42) – Ostrów (19:30) - Wrocław (5:00) – Poznań (9:06) - Grabowo Wielkie (14:36) – Poznań (18:17) - Poznań (14:04) – Wrocław (17:42) - Poznań (18:05) – Krotoszyn (20:07)

Najgorsze pociągi: - Ostrów (9:40) – Leszno (11:37) - Krotoszyn (4:10) – Jarocin (4:51) - Leszno (7:40) – Kalisz (9:28) - Leszno (21:17) – Krotoszyn (22:37)

Efekty koordynacji i badań: W nowym rozkładzie jazdy pojawiły się następujące zmiany: - obie pary pociągów na trasie Poznań – Krotoszyn – Wrocław kursują codziennie - poranny pociąg do Poznania kursuje także w soboty a popołudniowy z Poznania również w niedziele

- została uruchomiona nowa para pociągów do Wrocławia: Krotoszyn (4:39) – Wrocław (6:52) Wrocław (16:55) – Krotoszyn (18:48) - pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi: Krotoszyn (6:48) – Łódź (10:01) Łódź (18:06) – Krotoszyn (21:22) - na trasie do Leszna pojawiła się nowa para pociągów: Krotoszyn (18:51) – Leszno (20:05) Leszno (21:17) – Krotoszyn (22:37)

- na trasie do Ostrowa ubył pociąg: Krotoszyn (22:38) – Ostrów Wlkp. (23:12) (skrócenie relacji) - zlikwidowano pociągi Ostrów Wlkp. (13:14) – Leszno (15:23) Leszno (17:34) – Ostrów Wlkp. (19:36) - utworzono możliwość bezpośredniego dojazdu do Wolsztyna - możliwy jest dojazd do Zielonej Góry w godzinach przedpołudniowych z przesiadką w Lesznie - na linii do Leszna i Ostrowa Wlkp. więcej pociągów kursuje także w soboty i niedziele

Autobus szynowy SA108

Autobus szynowy SA132

Podsumowanie całego okresu badań

Oprócz omówionych juz wcześniej nowych pociągów (codzienne do Poznania i Wrocławia) mamy jeszcze pozytywne aspekty naszej pracy, a mianowicie: Pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi. Plusy + Oprócz omówionych juz wcześniej nowych pociągów (codzienne do Poznania i Wrocławia) mamy jeszcze pozytywne aspekty naszej pracy, a mianowicie: Zażegnanie widma całkowitego odcięcia Krotoszyna od kolei, ustabilizowanie połączeń do Leszna i Ostrowa. Pojawiła się możliwość bezpośredniego dojazdu do Łodzi.

Plusy + U Utrzymanie połączeń kolejowych na odcinku Krotoszyn– Oleśnica – Wrocław. Dzięki uruchomieniu połączeń bezpośrednich do stolicy Dolnego Śląska, zaistniała realna szansa na przywrócenie roli kolei w dowozie pasażerów w pełnej relacji – od nowego rozkładu 3 para pociągów. Zlikwidowana para pociągów Ostrów – Leszno – Ostrów powróci 1 VII (informacja z Urzędu Marszałkowskiego)

Minusy - Brak prawidłowej informacji dla podróżnych o połączeniach oferowanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Uboga oferta połączeń w relacjach regionalnych. Zmiany jakie zostały wprowadzone w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy należy traktować jako początek dłuższego procesu, który powinien doprowadzić do przywrócenia regionalnej komunikacji kolejowej Krotoszyna, Gnieznem, Głogowem czy Zieloną Górą oraz wprowadzeniem dodatkowych połączeń lokalnych z Poznaniem, Kaliszem i Wrocławiem. Coraz częstsze przypadki zastępowania autobusów szynowych kolejową komunikacją zastępczą w postaci autobusów drogowych. Zmiana taka wpływa na znaczne wydłużenie czasu jazdy, a w połączeniu z częstym brakiem informacji o takim rozwiązaniu dla pasażerów na stacjach pośrednich powoduje całkowity chaos i pozorny efekt wypadnięcia połączenia, co jeszcze bardziej odstrasza pasażerów.

Zlikwidowano parę pociągów Ostrów – Leszno i Leszno – Ostrów Minusy - Zlikwidowano parę pociągów Ostrów – Leszno i Leszno – Ostrów Częste spóźnienia pociągów wpływające na niechęć pasażerów do korzystania z komunikacji kolejowej. Przyjęcie przez przewoźnika i organizatora przewozów błędnego założenia, że wprowadzenie do ruchu kilku nowych i tanich w eksploatacji autobusów szynowych spowoduje powrót pasażerów do usług kolei. Dłuższe relacje międzyregionalne wymagają jednak wygodniejszego taboru. Dla pasażerów ważny jest również komfort podróżowania.

Podsumowanie W efekcie współpracy samorządów lokalnych Powiatu Krotoszyńskiego z Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w ciągu trzech lat, które objęte zostały badaniami i wykorzystaniem wniosków oraz propozycji z nich płynącymi, udało się doprowadzić do zahamowania spadku ilości połączeń kolejowych w regionie krotoszyńskim, a w przypadku niektórych relacji można już mówić o poprawie oferty.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ I ZAPRASZAMY DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY Instytut Rozwoju i Promocji Kolei