Klasa III b.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
mgr inż. Sylwester Laskowski
Advertisements

Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Metody Analizy Programów Wykład 02
TRÓJKĄTY Karolina Szczypta.
Elektrotechnika Test z laboratorium
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Trójkąty.
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Prawidłowe odpowiedzi.
Liczby Pierwsze - algorytmy
ZLICZANIE cz. II.
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 15
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 6 IBM PC XT (1983)
Od algebry Boole’a do komputera
Zagadnienie transportowe
Karolina Bednarczyk, Martyna Ciołek
Algorytm Rochio’a.
Wyższa Szkoła Informatyki I Zarządzania W Bielsku-białej
FORMATY ARKUSZY: A3 594 A2 A1 A4 297 A
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
Wyjazdowe warsztaty edukacyjne
Doświadczalnictwo.
Matematyka Ubezpieczeniowa Laboratorium 2 Zadanie 1.0 – przygotowanie arkusza do kalkulacji rent.
Wyniki klasyfikacji 2009/2010 Klasa Liczba uczniów w klasie Klasyfikowanych Klasyfikowanych z ocenami niedostatecznymi Średnia ocen Miejsce w szkole Średnia.
Rozwiązanie zadania nr 2
Trójkąty - ich właściwości i rodzaje
Co to jest trójkąt? Podział trójkątów. Pojęcia związane z trójkątami. Wybrane trójkąty i ich własności. Przystawanie trójkątów. Twierdzenie Pitagorasa.
Matematyczne wyszywanki
RÓWNANIA Aleksandra Janes.
PROJEKT SZKOLNY BOŻE NARODZENIE Sułów,
IV OTWARTE MISTRZOSTWA OPOLA W PROGRAMOWANIU ZESPOŁOWYM
Microsoft Office Excel
Autor: Krystyna Bręk ZSZ im. Gen. I.Prądzyńskiego w Augustowie
Samorząd Uczniowski 2008/2009 Opracowanie: Michał Juskowiak.
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
OPRACOWAŁA JOANNA Hajor- Klimek
Wzory Cramera (metoda wyznacznikowa)
Proste obliczenia w arkuszu
Opracowała: Iwona Kowalik
Wnioskowanie w stylu Mamdaniego.
Programowanie Matlaba
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
Samorząd Uczniowski 2008/2009 Opracowanie: Michał Juskowiak.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE.
Konstrukcje GEOMETRYCZNE.
99.Znajdź przyspieszenie mas m1=4kg i m2=5kg oraz napięcie nici je łączącej, gdy jest ona przerzucona przez dwa nieważkie bloczki: ruchomy nieruchomy.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Ludzie zas Prezentacja klasy IIB.
Adresowanie komórek w Excelu
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rozdanie Z ł otych Tarczy. Za wzorowe realizowanie obowi ą zku szkolnego.
Szkoła Podstawowa nr 14 im Marszałka Józefa Piłsudskiego we Włocławku.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Mistrzostwa szkoły w Tenisie Stołowym Dziewcząt rok 2013/2014.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 6 IBM PC XT (1983)
Podsumowanie pracy szkoły w I półroczu roku szkolnego 2014/2015
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Pracę przygotowali: Uczniowie klasy II b Gimnazjum w Jasieniu.
Nie taka matma straszna ;-).
SKĄD SIĘ WZIĘŁA WAGA ? W starożytności ciężary przenoszono na ramionach , aby ułatwić to zadanie rozkładano ciężar po równo na każdą stronę ciała.
GRATULUJEMY NAJLEPSZYM UCZNIOM ICH WYNIKÓW
Opracowała: Sylwia Wieczór
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2013/2014
Rozdanie Złotych Tarcz
Podsumowanie I semestru roku szkolnego 2015/2016.
Zapis prezentacji:

Klasa III b

Z gimnazjum nr 1 w Szprotawie

Prezentuje

Rozwiązanie zagadki nr 2!!! Mamy 9 jednakowych monet, ale jedna spośród nich jest fałszywa, gdyż ma inną wagę od pozostałych. Ludzkie ręce jednak nie są w stanie wyczuć, która to z nich i czy fałszywa moneta jest lżejsza czy cięższa? Jak w trzech ważeniach, za pomocą zwykłej wagi szalkowej (bez żadnych odważników), wyłonić fałszywą monetę? Czy jest ona cięższa czy lżejsza?

Ustalmy możliwości rozwiązania Mamy dziewięć monet które dzielimy na trzy grupy A, B i C. Każda z grup ma odpowiednio 3 monety: A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3. Sposób znalezienia szukanej monety podzielony jest na przypadki: Ia), Ib), Ic)(nie istnieje), IIa), IIb), IIc)(nie istnieje), IIIa), IIIb), IIIc)(nie istnieje); Tak więc jest rozpatrzonych 9 przypadków z czego 3 nie są możliwe. Każdy z przypadków wyłania grupę A B lub C która posiada monetę o innej wadze, a w każdym 3°ważeniu wyszukuje także pojedynczą monetę, która jest różna od reszty.

Oto możliwości wagi monety: B2-lżejsza od reszty; przypadek IIIa); B2-cięższa od reszty; przypadek IIa); B3-lżejsza od reszty; przypadek IIIa); B3-cięższa od reszty; przypadek IIa); C1-lżejsza od reszty; przypadek Ia); C1-cięższa od reszty; przypadek Ib); C2-lżejsza od reszty; przypadek Ia); C2-cięższa od reszty; przypadek Ib); C3-lżejsza od reszty; przypadek Ia); C3-cięższa od reszty; przypadek Ib); Jest 18 możliwości wagi szukanej monety: A1-lżejsza od reszty; przypadek IIb); A1-cięższa od reszty; przypadek IIIb); A2-lżejsza od reszty; przypadek IIb); A2-cięższa od reszty; przypadek IIIb); A3-lżejsza od reszty; przypadek IIb); A3-cięższa od reszty; przypadek IIIb); B1-lżejsza od reszty; przypadek IIIa); B1-cięższa od reszty; przypadek IIa);

Po pierwsze... Przypadek a) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramiona są w równowadze (A=B), stąd w grupie C jedna z monet jest o różnej wadze. Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A opada, a z monetami C unosi się. Stąd wiadomo, że A=B>C więc w grupie C jedna z monet jest lżejsza od pozostałych.  Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę C1, a na drugie monetę C2: Jeśli moneta C1 będzie na równowadze z monetą C2, tzn. że moneta C3 jest lżejsza od pozostałych (C1=C2<C3) Jeśli po stronie monety C1 ramię uniesie się, a po stronie monety C2 opadnie, tzn. że moneta C1 jest lżejsza od pozostałych (C2=C3>C1) Jeśli po stronie monety C1 ramię opadnie, a po stronie monety C2 uniesie się, tzn. że moneta C2 jest lżejsza od pozostałych (C1=C3>C2)

Po pierwsze... Przypadek b) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramiona są w równowadze (A=B), stąd w grupie C jedna z monet jest o różnej wadze. Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A unosi się, a z monetami C opada. Stąd wiadomo, że A=B<C więc w grupie C jedna z monet jest cięższa od pozostałych. Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę C1, a na drugie monetę C2: Jeśli moneta C1 będzie na równowadze z monetą C2, tzn. że moneta C3 jest cięższa od pozostałych (C1=C2<C3) Jeśli po stronie monety C1 ramię uniesie się, a po stronie monety C2 opadnie, tzn. że moneta C2 jest cięższa od pozostałych (C1=C3<C2) Jeśli po stronie monety C1 ramię opadnie, a po stronie monety C2 uniesie się, tzn. że moneta C1 jest cięższa od pozostałych (C2=C3<C1)

Po pierwsze... Przypadek c) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramiona są w równowadze (A=B), stąd w grupie C jedna z monet jest o różnej wadze.   Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C. Nie ma trzeciego przypadku kiedy to monety A i C są w równowadze, ponieważ zachodzi równanie A=B=C co jest sprzeczne z warunkami zadania, kiedy to jedna z grup monet ma inną wagę od reszty.

Po drugie... Przypadek a) Ważenie 1° Ważenie 2° Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A unosi się, a z monetami B opada. (A<B).  Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A jest w równowadze z monetami C. Stąd wiadomo, że A=C<B więc w grupie B jedna z monet jest cięższa od pozostałych. Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę B1, a na drugie monetę B2: Jeśli moneta B1 będzie na równowadze z monetą B2, tzn. że moneta B3 jest cięższa od pozostałych (B1=B2<B3) Jeśli po stronie monety B1 ramię uniesie się, a po stronie monety B2 opadnie, tzn. że moneta B2 jest cięższa od pozostałych (B1=B3<B2) Jeśli po stronie monety B1 ramię opadnie, a po stronie monety B2 się uniesie, tzn. że moneta B1 jest cięższa od pozostałych (B2=B3<B1)

Po drugie... Przypadek b) Ważenie 1° Ważenie 2° Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A unosi się, a z monetami B opada. (A<B).  Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A unosi się, a z monetami C opada. Stąd wiadomo, że B=C>A więc w grupie A jedna z monet jest lżejsza od pozostałych.  Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę A1, a na drugie monetę A2: Jeśli moneta A1 będzie na równowadze z monetą A2, tzn. że moneta A3 jest lżejsza od pozostałych (A1=A2>A3) Jeśli po stronie monety A1 ramię uniesie się, a po stronie monety A2 opadnie, tzn. że moneta A1 jest lżejsza od pozostałych (A2=A3>A1) Jeśli po stronie monety A1 ramię opadnie, a po stronie monety A2 się uniesie, tzn. że moneta A2 jest lżejsza od pozostałych (A1=A3>A2)

Po drugie... Przypadek c) Ważenie 1° Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A unosi się, a z monetami B opada (B>A).   Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C. Nie ma trzeciego przypadku kiedy to ramię z monetami A opada, a z monetami C unosi się, ponieważ zachodzi nierówność B>A>C co jest sprzeczne z warunkami zadania, kiedy to dwie grupy monet są równe a trzecia ma inną wagę.

Po trzecie... Przypadek a) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A opada, a z monetami B unosi się. (A>B).  Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A jest w równowadze z monetami C. Stąd wiadomo, że A=C>B więc w grupie B jedna z monet jest lżejsza od pozostałych.  Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę B1, a na drugie monetę B2: Jeśli moneta B1 będzie na równowadze z monetą B2, tzn. że moneta B3 jest lżejsza od pozostałych (B1=B2>B3) Jeśli po stronie monety B1 ramię uniesie się, a po stronie monety B2 opadnie, tzn. że moneta B1 jest lżejsza od pozostałych (B2=B3>B1) Jeśli po stronie monety B1 ramię opadnie, a po stronie monety B2 się uniesie, tzn. że moneta B2 jest lżejsza od pozostałych (B1=B3>B2)

Po trzecie... Przypadek b) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A opada, a z monetami B unosi się. (A>B).  Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C: Ramię z monetami A opada, a z monetami C unosi się. Stąd wiadomo, że B=C<A więc w grupie A jedna z monet jest cięższa od pozostałych.  Ważenie 3° Stawiamy na jedno ramię monetę A1, a na drugie monetę A2: Jeśli moneta A1 będzie na równowadze z monetą A2, tzn. że moneta A3 jest cięższa od pozostałych (A1=A2<A3) Jeśli po stronie monety A1 ramię opadnie, a po stronie monety A2 się uniesie, tzn. że moneta A1 jest cięższa od pozostałych (A2=A3<A1) Jeśli po stronie monety A1 ramię uniesie się, a po stronie monety A2 opadnie, tzn. że moneta A2 jest cięższa od pozostałych (A1=A3<A2)

Po trzecie... Przypadek c) Ważenie 1° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy B: Ramię z monetami A opada, a z monetami B unosi się. (A>B).   Ważenie 2° Stawiamy na jedno ramię monety z grupy A, a na drugie monety z grupy C. Nie ma trzeciego przypadku kiedy to ramię z monetami A unosi się, a z monetami C opada, ponieważ zachodzi nierówność B<A<C co jest sprzeczne z warunkami zadania, kiedy to dwie grupy monet są równe a trzecia ma inną wagę.

~KONIEC~ Opracowanie: Klasa III b z Gimnazjum nr 1 Im. M.Kopernika w Szprotawie Pod kierownictwem p. Marii Dec