„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
program profilaktyki uzależnień
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Profilaktyka agresji i przemocy
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Uzależnienia a rozwój dziecka
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Duże dzieci – wielkie sprawy
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
Praca z dzieckiem agresywnym
Problemy wychowawcze szkoły
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Realizacja projektu Rok szkolny
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
PROFILAKTYKA.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
PEDAGOG SZKOLNY.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Arteterapia – leczenie przez sztukę
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
The Leader in Me.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Opracowała: Katarzyna Płatek
PROFILAKTYKA PRZEMOCY WOBEC DZIECI W DZIAŁANIACH FUNDACJI MEDERI
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”  program terapeutyczny dla uczniów elbląskich szkół podstawowych i gimnazjalnych ” Realizowany w GIMNAZJUM NR 7 w Elblągu w roku szkolnym 2009\2011

„Mój wybór – moje życie” program terapeutyczny dla uczniów elbląskich szkół podstawowych i gimnazjalnych” Realizowany w GIMNAZJUM NR 7 w Elblągu PROGRAM TERAPEUTYCZNY DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW”

Mój wybór-moje życie… Celem ogólnym projektu „Moje życie – mój wybór ”, jest polepszenie komunikacji interpersonalnej wśród młodzieży, wzmocnienie rozwoju osobowościowego i społecznego ucznia gimnazjum, profilaktyka uzależnień, poznanie rodzajów przemocy i agresji, podniesienie własnej samooceny poprzez wyznaczanie celów życiowych, asertywność oraz stres i relaksacja.

Mój wybór-moje życie… Cele główne projektu skupiają się obrębie następujących obszarów, skupiających się w obrębie: - rozwoju wśród uczniów umiejętności społecznych, komunikacyjnych czy interpersonalnych - przeciwdziałanie patologiom społecznym, uzależnieniom i innym zagrożeniom wśród uczniów - wzmacnianie poczucia własnej wartości i świadomości wynikającej z zagrożeń,

Mój wybór- moje życie… - radzenia sobie w sytuacjach trudnych i sytuacjach zagrożeń, - radzenie sobie z własnymi emocjami - przeciwstawienie się presji grupy rówieśniczej - wyznaczanie własnych celów życiowych i umiejętność realizowania ich

Mój wybór – moje życie… CELE SZCZEGÓŁOWE (bezpośrednie) - zapoznanie uczniów z podstawowymi elementami komunikacji interpersonalnej indywidualnej, jak i pomiędzy poszczególnymi członkami grupy (werbalna i nie werbalna). - Kształtowanie umiejętności prospołecznych i rozwijanie umiejętności niezbędnych w kontaktach z ludźmi, które mogą stanowić alternatywę dla zachowań agresywnych

Mój wybór- moje życie… - Propagowanie pozytywnych wzorców społecznych - integracja uczniów o różnych walorach komunikacyjnych - umiejętne odczytywanie zachowań własnych i grupy - rozwój empatii i rozumienia innych członków grupy - różnicowanie i zdefiniowanie zachowań- asertywność

Mój wybór- moje życie…  - dostarczenie wiedzy na temat konsekwencji ponoszonych podczas działań i zachowań agresywnych i niepożądanych społecznie - przeciwstawienie się działaniom osób trzecich a dotyczących spożywana środków uzależniających - dostarczenie wiedzy na temat negatywnych skutków oddziaływania środków psychoaktywnych (nikotyna, alkohol, narkotyki, cyberprzemoc , zakupoholizm, hazard) - dostarczenie wiedzy na temat negatywnych skutków wynikających z uzależnienia sieciowego czyli Internetu

Mój wybór- moje życie… - kształtowanie pożądanych norm i zasad wpływających na własne zachowanie - umiejętność zachowania prawidłowych relacji interpersonalnych w grupie i poza nią, a wpływających na własne „ja” - modelowanie własnego systemu wartości, poprzez odkrywanie siebie i nazywanie swoich zachowań - rozwój własnej odpowiedzialności za siebie i innych - intensyfikacja poczucia niezależności i samokontroli

Mój wybór- moje życie… - umiejętność oceny sytuacji w jakich uczeń się znajduje - techniki relaksacyjne w walce ze stresem - zapoznanie z technikami radzenia sobie w sytuacjach trudnych tj. złość, opór, bunt, wybuchowość, obrażanie, poniżanie, lekceważenie itp.

Mój wybór- moje życie… wskazywanie właściwych wzorców postępowania w sytuacji konfliktu - opieranie się presji grupy - konstruowanie swoich własnych granic - umiejętność przewidywania i skutków swojego i innych postępowania - umiejętność odróżniania uczuć od emocji - rozpoznawanie swoich uczuć i emocji - poznanie sytuacji w których powstają emocje - zrozumienie emocji swoich i innych

Mój wybór- moje życie… -oznaczanie i kształtowanie prawidłowych postaw odpowiadających naszym emocjom - motywowanie do prawidłowych zachowań i postaw - konsekwencje zaburzonych emocji - inspirowanie do rozwoju własnych zainteresowań i uzdolnień - wyznaczanie sobie własnych celów i konsekwentna realizacja ich  

Mój wybór- moje życie… Przewidywane efekty:   Uczestnik warsztatu ma możliwość poznać własne deficyty umiejętności prospołecznych, komunikacyjnych i interpersonalnych. Potrafi komunikować się sposobami werbalnymi, niewerbalnymi i prawidłowo używać niewerbalnych aspektów mowy.

Mój wybór- moje życie… .Uczestnik treningu ma możliwość przetrenowania różnych możliwości zachowań w trakcie warsztatu umiejętności komunikacji społecznej, prospołecznych , treningu kontroli złości, radzenia sobie z własnymi emocjami radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zastosować asertywność, czy opieraniu się presji grupy czy współpraca w grupie

Mój wybór- moje życie… Uczestnik warsztatów uczy się od samego początku alternatywnych wobec agresji form zachowania się i przeciwstawienia się im. Poznaje różnie pomiędzy przemocą fizyczna a psychiczna czy emocjonalną. Uczestnik treningu ma świadomość konsekwencji wybranych form zachowania , uczy się zachowań asertywnych

Mój wybór- moje życie… Uczestnik warsztatów podejmuje działania profilaktyczne w stosunku do czyhających zagrożeń cywilizacyjnych tj. uzależnienia, przemoc psychiczna, cyberprzemoc, hazard, patologie rozpowszechniające się wśród uczniów.  Uczestnicy programu- rodzice i nauczyciele zwiększą swoją wiedzę i świadomość w zakresie profilaktyki i pracy z młodzieżą dysfunkcyjną.

  OGÓLNE BLOKI TEMATYCZNE Warsztat integracyjny grupy, praktyczne zdefiniowanie zasad kontaktów interpersonalnych w grupie  Zasady współpracy w grupie  Komunikacja interpersonalna   Zagrożenia i uzależnienia w wieku dojrzewania

Mój wybór- moje życie… .Trening asertywności „AUA” rozwiązywanie konfliktów i podejmowanie decyzji Realizacja swoich zamiłowań, celów i zamierzeń a talent. Warsztat podsumowujący pracę w grupie i ewaluacja.

Mój wybór- moje życie… Warsztat dotyczący zwiększenia poczucia własnej wartości, otwartości, moce i słabe strony, cele życiowe Rozwiązywanie sytuacji trudnych, tabu czy traumatycznych Praca nad swoimi emocjami, uczuciami a empatia „Praca” z agresją, jej przyczyny i konsekwencje Stres na co dzień – jak sobie radzić Metody relaksacji- muzykoterapia, treningi