EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała Beata Sawińska
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
W królestwie czworokątów
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
PROSTOKĄTY I KWADRATY.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW OPRACOWAŁA JULIA PISKORZ KLASA Va
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
QUIZ MATEMATYCZNY.
Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej
Jednostki objętości.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Sześciolatek w I klasie – realizacja nowej podstawy programowej
Pola Figur Płaskich.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Konferencja metodyczna z matematyki
Szkoła przyjaźnie wymagająca
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Działania na ułamkach zwykłych
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
(Nie - Kształcenia Zintegrowanego  )
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Figury w otaczającym nas świecie
Sylwetka absolwenta I etapu kształcenia
Uczymy dzieci myślenia – wyniki OBUT z 2013 r.
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Microsoft Office Excel
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Sześciolatek idzie do szkoły
mgr Karolina Góryjowska
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
POLA FIGUR PŁASKICH.
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Jednostki pola powierzchni.
Opracowała: Iwona Kowalik
Prezentacja figury geometryczne otaczające nas na świecie
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Cele kształcenia wymagania ogólne
Pola i obwody figur płaskich.
Temat: Liczby całkowite
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Wyznaczniki, równania liniowe, przestrzenie liniowe Algebra 1
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
POLA FIGUR I RESZTA.
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
Działania podstawowe w zbiorze liczb naturalnych
Opracowała: Sylwia Wieczór
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NICH WIEDZIEĆ…
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Figury płaskie.
Figury geometryczne płaskie
Matematyka czyli tam i z powrotem…
Opracowała: Justyna Tarnowska
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Liczby ujemne Czasami liczby bywają mniejsze od zera, np
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Agnieszka Wojciechowska

Zmiany podstawy programowej klasy I – III Przed 2007 2007 2009 2 2

Liczby i ich zapis Liczenie (przeliczanie przedmiotów, niezależność liczby przedmiotów od sposobów ich przeliczania, porównywanie liczebności zbiorów). Liczby i ich zapis, stopniowe rozsze- rzanie zakresu liczbowego do 10 000, zapis dziesiątkowy. Liczenie (przeliczanie przedmiotów, niezależność liczby przedmiotów od sposobów ich przeliczania, porównywanie liczebności zbiorów). Zapisywanie liczb w zakresie 1000, stopniowe rozszerzanie zakresu do 10 000. Uczeń liczy (w przód i w tył) od danej liczby po 1, dziesiąt- kami w zakresie 100 i setkami od danej liczby w zakresie 1000. Zapisuje setkami i odczytuje liczby w zakresie 1000. Porównuje dowolne dwie liczby w zakresie 1000 (słownie i z użyciem znaków : <, > =). 3

Działania Działania arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, algo- rytmy dodawania i odejmowania pisemnego, mnożenie, algorytm mnożenia pisemnego przez liczby jednocyfrowe, dzielenie), kolejność wykonywania działań. Działania na liczbach: dodawanie i odejmowanie pamięcio- we w zakresie 100, mnożenie i dzielenie liczb w zakresie tabliczki mnożenia. Sprawdzanie wyniku odejmowania za pomocą dodawania i wyniku dzielenia za pomocą mnożenia. Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algoryt- mów działań pisemnych), sprawdza wyniki odejmowania za pomocą dodawania. Podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia. Sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia. 4

Mierzenie Mierzenie. Mierzenie długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz ich odległości z użyciem różnych jednostek i miarek; stosowanie jednostek: centymetr, metr (bez zamieniania jednostek w obliczeniach). Uczeń mierzy i zapisuje wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości, posługuje się jed- nostkami: milimetr, centymetr, metr; wykonuje łatwe obli- czenia dotyczące tych miar(bez zamiany jednostek i bez wy- rażeń dwumianowanych w obliczeniach formalnych); uży- wa pojęcia: kilometr w sytuacjach życiowych, np. jechaliś- my autobusem 27 kilometrów (bez zamiany na metry). 5

Odmierzanie Brak hasła Odmierzanie płynów za pomocą szklanki, butelki, garnka (użycie pojęć: pół i ćwierć litra). Uczeń odmierza płyny różnymi miarkami; używa określeń: litr, pół litra, ćwierć litra. 6

Ważenie Ważenie. Ważenie przedmiotów z użyciem jednostek: dekagram, kilogram (użycie pojęcia: pół kilo- grama). Uczeń waży przedmioty, używając określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram gram; wykonuje łatwe obliczenia używając tych miar (bez zamiany jednostek i bez wyrażeń dwu- mianowanych w obliczeniach formalnych). 7

Obliczenia pieniężne Obliczenia pieniężne. Obliczenia pieniężne w zakresie 100 zł. Uczeń wykonuje łatwe obliczenia pie- niężne (cena, ilość, wartość) i radzi sobie w sytuacjach codziennych, wymagają- cych takich umiejętności. 8

Temperatura Brak hasła Mierzenie temperatury, odczytywanie wska- zań termometru bez posługiwania się liczbami ujemnymi Uczeń odczytuje temperaturę bez koniecz- ności posługiwania się liczbami ujemnymi, np. 5 stopni poniżej zera, 3 stopnie mrozu. 9

Kalendarz Kalendarz. Nazywanie dni tygodnia i miesięcy oraz znajo- mość ich kolejności. Zapisywania i porządkowanie chronologicznie dat (dni i miesiące). Wykonywa- nie prostych obliczeń kalendarzowych (w zakresie pełnych miesięcy). Uczeń podaje i zapisuje daty, zna kolejność dni tygodnia i miesięcy; porządkuje chronologicznie daty, wykonuje obliczenia kalendarzowe w sytu- acjach życiowych. 10

Zegar Brak hasła Odczytywanie i zapisywanie czasu w systemie 12- i 24-godzinnym, stosowanie pojęć: minuta, godzi-na, pół godziny. Wykonywanie prostych obliczeń zegarowych (w zakresie pełnych godzin). Uczeń odczytuje wskazania zegarów w systemach 12- i 24-godzinnym, wyświetlających cyfry i ze wskazówkami; posługuje się pojęciami : godzina, pół godziny, kwadrans, minuta; wykonuje proste obliczenia zegarowe (pełne godziny). 11

Liczby rzymskie Brak hasła Odczytywanie i zapisywanie liczb rzyms- kich od I do XII. Uczeń odczytuje i zapisuje liczby w syste- mie rzymskim od I do XII. 12

Równania Brak hasła Rozwiązywanie łatwych równań jednodziała- niowych z niewiadomą w postaci okienka (bez przenoszenia na drugą stronę). Uczeń rozwiązuje łatwe równania jednodziała- niowe z niewiadomą w postaci okienka (bez przenoszenia na drugą stronę). 13

Zadania tekstowe Matematyzowanie sytuacji konkretnych, rozwią- zywanie zadań tekstowych jednodziałaniowych i łatwych zadań złożonych. Rozwiązywanie zadań tekstowych wymagających wykonania jednego działania (w tym zadań na porównywanie różnicowe i zadań dotyczących ilości, ceny i wartości). Uczeń rozwiązuje zadania tekstowe wymagające wykonania jednego działania (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez porównywania ilorazowego). 14

Figury Figury geometryczne, w tym trójkąt, kwadrat, prostokąt i koło. a) mierzenie długości odcinków i rysowanie za pomocą linijki odcinków o danej długości ; b) rozpoznawanie i nazywanie trójkąta, kwadratu, prosto- kąta i koła; c) mierzenie długości boków (w pełnych centy- metrach) i obliczanie obwodu trójkąta, kwadratu i pros- tokąta. Uczeń rozpoznaje i nazywa koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty (również nietypowe, położone w różny sposób oraz w sytuacji, gdy figury zachodzą na siebie); rysuje odcinki o podanej długości; oblicza obwody trójkątów, kwadratów i prostokątów (w centymetrach). 15

Symetria Brak hasła Uczeń rysuje drugą połowę figury symetrycz- nej, rysuje figury w powiększeniu i pomniej- szeniu; kontynuuje regularność w prostych motywach (np. szlaczki, rozety). 16

Usunięto: kolejność wykonywania działań, algorytmy działań pisemnych, zadania teksto- we złożone, porównywanie ilorazowe. 17

Czego nie ma w nowej podstawie programowej? Usunięto: kolejność wykonywania działań, algorytmy działań pisemnych, zadania teksto- we złożone, porównywanie ilorazowe. 27.11.08