Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b. Warszawa, Dnia 13 marca 2008
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Metodologia Badania kwartalnego BO 2.3 SPO RZL schemat b. Projekt własny PARP realizowany we współpracy z Regionalnymi Instytucjami Finansującymi (schemat a.) oraz Wykonawcami (schemat b.) Realizacja w cyklach kwartalnych Badanie o charakterze dwupoziomowym – równoległe ankietowanie telefoniczne Beneficjentów Indywidualnych oraz ankietowanie internetowe Beneficjentów Instytucjonalnych
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Metodologia badania kwartalnego BO 2.3 SPO RZL schemat b. I edycja Okres realizacji: czerwiec-lipiec 2006 Beneficjenci Indywidualni respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni 62 respondentów II edycja Okres realizacji: październik-listopad 2006 Beneficjenci Indywidualni respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni – 305 respondentów III edycja Okres realizacji: luty-marzec 2007 Beneficjenci Indywidualni respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni 362 respondentów IV edycja Okres realizacji: czerwiec-lipiec 2007 Beneficjenci Indywidualni respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni – 429 respondentów V edycja Okres realizacji: październik-listopad 2007 Beneficjenci Indywidualni respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni – 1027 respondentów VI edycja Okres realizacji: grudzień-styczeń 2008 Beneficjenci Indywidualni – 2731 respondentów, Beneficjenci Instytucjonalni – 1781 respondentów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wykształcenie Stanowisko Wielkość firmy Wielkość miejscowości Wyższe (58%) Średnie (36%) Wyższe (57%) Średnie (38%) Średnie (45%) Wyższe (44%) Właściciele (30%) /Pracownicy szczebla niekierowniczego (29%) Właściciele (36%) Pracownicy szczebla niekierowniczego (29%) Właściciele (33%) /Pracownicy szczebla niekierowniczego (31%) Miasto 10-50tys. (27%) Miasto 100tys. (26%) Miasto 100tys.+ (42%) Miasto 10-50tys. (21%) Miasto 100tys.+ (38%) Miasto 10-50tys. (21%) Wyższe (58%) Średnie (34%) Pracownicy szczebla niekierowniczego (39%) Właściciele (30%) Miasto 100tys.+ (35%) Miasto 10-50tys. (27%) Profil uczestników badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Edycja I( VIII 2006)EdycjaII ( XII 2006)Edycja III( IV 2007) 1-os. dział.gosp. (1%) Mikro (32%) Małe (31%) Średnia (24%) Duża (4%) Edycja IV( VI 2007) Mikro (29%) Małe (34%) Średnia (22%) Duża (5%) 1-os. dział.gosp. (1%) Mikro (29%) Małe (34%) Średnia (27%) Duża (3%) 1-os. dział.gosp. (1%) Mikro (27%) Małe (31%) Średnia (25%) Duża (16%)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wykształcenie Stanowisko Wielkość firmy Wielkość miejscowości Profil uczestników badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Edycja V( XI 2007) Wyższe (51%) Średnie (38%) Pracownicy szczebla niekierowniczego (40%) Właściciele (32%) 1-os. dział.gosp. (2%) Mikro (29%) Małe (32%) Średnia (24%) Duża (3%) Miasto 100tys.+ (34%) Miasto 10-50tys. (25%) Edycja VI( XII 2007) Wyższe (54%) Średnie (36%) Pracownicy szczebla niekierowniczego (49%) Właściciele (25%) 1-os. dział.gosp. (2%) Mikro (26%) Małe (31%) Średnia (27%) Duża (5%) Miasto 100tys.+ (43%) Miasto 10-50tys. (21%)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Obroty Etap rozwoju Wielkość firmy Wielkość miejscowości Miasto 100tys.+ (41%) Miasto 10-50tys. (23%) do 2 mln (41%) 2-10 mln (20%) Miasto 100tys.+ (53%) do 2 mln (45%) 2-10 mln (22%) Miasto 100tys.+ (42%) Miasto 10-50tys. (22%) do 2 mln (43%) 2-10 mln (18%) Miasto 100tys.+ (42%) Miasto 10-50tys. (20%) do 2 mln (56%) 2-10 mln (15%) Profil uczestników badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INSTYTUCJONALNYCH Edycja I (VIII 2006) Edycja II (XII 2006)Edycja III I(V 2007) Mikro (42%) Małe (23%) Średnia (15%) Duża (2%) Mikro (33%) Mała (31%) Średnia (22%) Duża (2%) Mikro (33%) Mała (28%) Średnia (32%) Duża (2%) Mikro (31%) Małe (27%) Średnia (26%) Edycja IV ( VI 2007) wczesny etap (2%) stagnacja, kryzys (13%) dynamiczny rozwój (35%) stabilizacja (37%) konsolidacja (3%) wczesny etap (5%) stagnacja, kryzys (6%) dynamiczny rozwój (29%) stabilizacja (45%) konsolidacja (2%) wczesny etap (5%) stagnacja, kryzys (6%) dynamiczny rozwój (33%) stabilizacja (49%) konsolidacja (1%) wczesny etap (6%) stagnacja, kryzys (7%) dynamiczny rozwój (31%) stabilizacja (45%) konsolidacja (1%)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Obroty Etap rozwoju Wielkość firmy Wielkość miejscowości Profil uczestników badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INSTYTUCJONALNYCH Edycja V (XI 2007) Miasto 100tys.+ (50%) Miasto 10-50tys. (18%) do 2 mln (52%) 2-10 mln (18%) Mikro (35%) Małe (25%) Średnia (15%) Duża (2%) Edycja VI (XII 2007) Miasto 100tys.+ (50%) Miasto 10-50tys. (19%) do 2 mln (51%) 2-10 mln (17%) Mikro (36%) Małe (27%) Średnia (14%) Duża (2%) wczesny etap (8%) stagnacja, kryzys (7%) dynamiczny rozwój (28%) stabilizacja (47%) konsolidacja (1%) wczesny etap (7%) stagnacja, kryzys (8%) dynamiczny rozwój (26%) stabilizacja (47%) konsolidacja (2%)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Źródła wiedzy o szkoleniach ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE PRZEDSIĘBIORSTW Z jakich źródeł uzyskali Państwo wiedzę o szkoleniach/ studiach współfinansowanych z EFS? W tym: PARP (45% 1ed., 29% 2 ed., 25% 3 ed., 19% 4 ed., 24% 5 ed., 26% 6 ed.) Inwestycja w kadry (6% 1 ed., 22% 2ed., 34% 3 ed., 24% 4 ed., 22% 5 ed., 26% 6 ed.)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Wysokie, stabilne wskaźniki oceny szkoleń i studiów podyplomowych Umiarkowane, stabilne wskaźniki wykorzystywania szkoleń/ studiów podyplomowych Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? Ocena szkoleń ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL W V i VI edycji nastąpił wzrost wskaźnika wysokości zarobków. Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację Beneficjentów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20.Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SZKOLENIA BHP W VI edycji został zahamowany dynamiczny wzrost wskaźnika wykorzystania szkoleń w obecnej pracy, wzrósł natomiast do bardzo wysokiego poziomu wskaźnik zdobycia nowej wiedzy i umiejętności. Wskaźnik oceny przydatności utrzymał się na poziomie wysokim Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? SZKOLENIA W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA Niewielki spadek wskaźnika oceny tematyki oraz stabilizacja wysokiego wskaźnika oceny przyrostu wiedzy i umiejętności W VI edycji odnotowano dalszy spadek wskaźnika oceny przydatności oraz utrzymywanie się na dość niskim poziomie wskaźnika wykorzystywania szkoleń Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? CLUSTERING W VI edycji badania wyjątkowo poprawiły się wskaźniki zarówno oceny tematyki szkoleń, ich przydatności, jak i (o ponad 40%) wykorzystania szkoleń Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 INWESTYCJA W KADRY I W V i VI edycji odnotowano stabilizację wysokiego poziomu wskaźnika wykorzystywania szkoleń w projekcie Inwestycja w kadry I Ocena szkoleń w projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 W objętym V i VI edycją projekcie Inwestycja w kadry II odnotowano wysokie wartości wszystkich przedstawionych wskaźników Ocena szkoleń w projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? INWESTYCJA W KADRY II
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18.Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI BRANŻY ELEKTRONICZNEJ W V i VI edycji odnotowano stabilizację wszystkich prezentowanych wskaźników Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? W VI edycji badania nastąpił spadek oceny tematyki szkolenia, jednakże wzrósł odsetek osób, które wykorzystują je w codziennej pracy. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI BRANŻY PRZEMYSŁU DRZEWNEGO
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Na wykresach przedstawiono odsetek dla dwóch najwyższych odpowiedzi (TOP 2 BOXES) Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? FIRMA XXI WIEKU VI edycja badania wykazuje stabilną ocenę tematyki i wykorzystania szkolenia. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? W IV edycji badania wyraźny lub przynajmniej zauważalny spadek poziomu wszystkich prezentowanych wskaźników. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH TELEPRACA
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? W VI edycji badania nieznacznie spadł odsetek wykorzystujących szkolenie w pracy zawodowej. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH ROTACJA PRACY
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20.Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? W porównaniu z V edycją badania wskaźniki uzyskane w VI edycji są słabsze. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH PROGRAM SZKOLEŃ KADR DLA ROZWOJU PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? Wzrost wskaźników zaobserwowany w V edycji badania, utrzymał się w edycji VI na wysokim poziomie. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH PRZYGOTOWANIE DO EKSPORTU
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? Stabilne, wysokie wartości wszystkich prezentowanych wskaźników. Ocena szkoleń wg projektów– ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH BHP W BUDOWNICTWIE
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18. Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20. Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? Nastąpił istotny wzrost wskaźnika wykorzystywania szkoleń w pracy zawodowej Ocena szkoleń wg projektów– ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH WSPARCIE ROZWOJU POLSKIEGO EKSPORTU
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL ZDOBYCIE NOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI PYT.19 OCENA PRZYDATNOŚCI PYT.18b OCENA TEMATYKI PYT.18a WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.20 Pytanie 19. Czy dzięki uczestnictwu w szkoleniach/studiach pogłębił Pan posiadane uprzednio lub też zdobył nowe umiejętności i wiedzę? Pytanie 18.Jak ocenia Pan następujące elementy szkoleń/studiów podyplomowych współfinansowanych z EFS, w których wziął Pan udział: a. Tematyka b. Przydatność Pytanie 20.Jak często w obecnie wykonywanej pracy wykorzystuje Pan wiedzę lub umiejętności, zdobyte, albo pogłębione na szkoleniach/studiach współfinansowanych ze środków unijnych? Ciągły wzrost oceny przydatności szkolenia i wykorzystania w obecnej pracy zawodowej. Ocena szkoleń wg projektów – ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH ZWIĘKSZENIE INNOWACYJNOŚCI SEKTORA MŚP
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH SZKOLENIA BHP W VI edycji badania zauważalny jest wzrost zarobków uczestników szkolenia.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14.Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16.Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH SZKOLENIA W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA Utrzymujący się od IV edycji niski poziom wskaźników wzrostu zarobków i awansu na wyższe stanowiska
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Utrzymały się wahania poziomu wskaźnika wzrostu zarobków, spadek do 0 odsetka osób awansujących na wyższe stanowiska. CLUSTERING Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Duży spadek odsetka osób, których zarobki wzrosły, oraz które awansowały na wyższe stanowisko. INWESTYCJA W KADRY Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Wzrost odsetka osób, u których nastąpił wzrost zarobków. Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? INWESTYCJA W KADRY II
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W piątej edycji badania bardzo wyraźnie zwiększył się odsetek respondentów deklarujących wzrost zarobków. Wysoki wskaźnik wzrostu zarobków utrzymał się w VI edycji badania. ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI BRANŻY ELEKTRYCZNEJ Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Wzrost odsetka osób awansujących na wyższe stanowisko. ZWIĘKSZENIE KONKURENCYJNOŚCI BRANŻY PRZEMYSŁU DRZEWNEGO Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH Wyniki VI edycji badania nie wykazały znaczących zmian w stosunku do edycji V. FIRMA XXI WIEKU Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły?
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH TELEPRACA Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Odnotowano wzrost wszystkich prezentowanych wskaźników
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów Szkolenia badane tylko w jednej edycji badania ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W V edycji odnotowano bardzo wyraźne zwiększenie odsetka respondentów deklarujących wzrost zarobków. W VI edycji badania odsetek ten spadł do 47%. ROTACJA PRACY
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W porównaniu z V edycją badania, wskaźniki w VI edycji badania utrzymały się na podobnym poziomie. PROGRAM SZKOLENIA KADR DLA ROZWOJU PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH PRZYGOTOWANIE DO EKSPORTU W porównaniu z V edycją badania, wskaźniki w VI edycji badania utrzymały się na podobnym poziomie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W VI edycji badania odsetek uczestników, u których nastąpił wzrost zarobków, oraz którzy awansowali na wyższe stanowiska był także niezauważalny. BHP W BUDOWNICTWIE
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W przypadku szkolenia Wsparcie rozwoju polskiego eksportu w V edycji badania zwiększył się znacząco odsetek respondentów deklarujących wzrost zarobków. W VI edycji badania wskaźniki utrzymały się na poziomie edycji V. WSPARCIE ROZWOJU POLSKIEGO EKSPORTU
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL KONTYNUUJĄCY PRACĘ W TEJ SAMEJ FIRMIE PYT.10 WZROST ZAROBKÓW PYT.16 AWANS NA WYŻSZE STANOWISKO PYT.14 Pytanie 10. Czy nadal pracuje Pan w firmie, która skierowała Pana na szkolenia/studia lub nadal prowadzi Pan tę samą firmę, co trakcie uczestnictwa? Pytanie 14. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów awansował Pan na wyższe stanowisko? Pytanie 16. Czy po ukończeniu szkoleń/studiów współfinansowanych ze środków unijnych Pana zarobki wzrosły? Wpływ szkoleń na sytuację zawodową beneficjentów wg projektów ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INDYWIDUALNYCH W VI edycji badania wzrósł odsetek uczestników, w przypadku których nastąpił wzrost zarobków. ZWIĘKSZENIE INNOWACYJNOŚCI SEKTORA MŚP
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Na poziomie całego schematu b. zarysowuje się stabilność wskaźników oceny szkoleń dokonywanej przez Beneficjentów Instytucjonalnych w porównaniu z wynikami poprzedniej edycji badania DOPASOWANIE TEMATYKI DO POTRZEB FIRMY PYT.7 WPŁYW SZKOLEŃ NA POPRAWĘ W FUNKCJONOWANIU FIRMY PYT.20 i 21 WYKORZYSTANIE W OBECNEJ PRACY ZAWODOWEJ PYT.9 Pytanie 7. Czy tematyka tych (szkoleń/studiów) okazała się zgodna z potrzebami Państwa firmy? Pytanie 9. Czy Państwa firma wykorzystuje obecnie umiejętności i wiedzę zdobyte przez pracowników w trakcie (szkoleń/studiów) współfinansowanych z EFS? Pytanie 20. Czy w porównaniu z okresem sprzed sześciu miesięcy odczuwają Państwo poprawę w funkcjonowaniu firmy? Pytanie 21. Czy istnieje związek między poprawą funkcjonowania Państwa firmy, a uczestnictwem w szkoleniach/studiach? Ocena szkoleń ŹRÓDŁO DANYCH: BADANIE BENEFICJENTÓW INSTYTUCJONALNYCH