Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe. 2. 2. Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Advertisements

Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
NeuroDevelopmental Treatment
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Jak pomóc dziecku z nadpobudliwością psychoruchową ?
Zasady BHP w pracy z komputerem
Dojrzałość szkolna dziecka
KANONY DOGOTERAPII.
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Percepcja słuchowa.
Uzależnienia a rozwój dziecka
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
Praca z dzieckiem agresywnym
PORNOGRAFII MÓWIMY NIE . !.
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
CO TO JEST PORNOGRAFIA? Pornografia obejmuje przedmioty (teksty, rysunki, zdjęcia, filmy), które przedstawiają sceny erotyczne: zawierające treści nieprzyzwoite.
Integracja sensoryczna
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Gry z przemocą Projekt edukacyjny
Problemy współczesnej młodzieży
W zdrowym ciele zdrowy duch
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Bezpieczna przerwa.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Dojrzałość szkolna dziecka
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
PRZEMOC I AGRESJA.
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
III Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny „C” SOSW w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz Alina Witkowska 1.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
„Alfabet pasji” Scenariusz multimedialny nr 10/I.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Bezpieczna przerwa.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Szkodliwość hałasu w szkole
Śniadanie daje moc.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Percepcja słuchowa.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera różnice między rzeczywistością a fikcją. 6. Wpływa na bierna postawę wobec życia. 7. Nieprawidłowo dojrzewają zachowania społeczne.

Negatywne wpływy TV 1. Wpływa negatywnie na wzrok (nawet przy dobrym oświetleniu – zmiany natężenia światła w krótkim czasie. 2. Wady postawy – dziecko jest nieruchome. 3. Pozbawia dziecko pobytu na świeżym powietrzu. 4. Ogranicza ruch. 5. Kształtuje złe nawyki spędzania wolnego czasu

Negatywne wpływy TV 1. Obciąża system nerwowy dziecka poprzez nadmiar wrażeń wzrokowych i słuchowych. 2. Powoduje zmęczenie na skutek nieustannej pracy zmysłów i umysłu. 3. Jest przyczyną słabszej koncentracji uwagi. 4. Powoduje nadpobudliwość ruchową. 5. Zmniejsza dokładność wykonywania czynności. 6. Zwiększa drażliwość i pobudliwość.

Negatywne wpływy TV 1. Utrudnia naukę – dziecko skupia uwagę na programach TV a brakuje mu już siły na koncentrację na lekcjach. 2. Obniża fantazję, inicjatywę, odpowiedzialność za siebie i innych. 3. Ogranicza ilość czasu poświęcanego przez rodziców dzieciom (wspólne rozmowy, zabawy i inne czynności).

Negatywne wpływy TV 1. Dzieci odtwarzają sceny agresywne w zabawach z kolegami. 2. Sceny drastyczne obniżają poczucie bezpieczeństwa (-agresywne dźwięki, migoczący ekran). 3. Przyzwyczaja do przemocy – oswaja z nią. 4. Nieprawidłowo dojrzewają zachowania społeczne. 5. Uczy, że środkiem do osiągnięcia celu, nawet dobrego jest przemoc.

Negatywne wpływy TV 1. Powoduje obojętność – brak reakcji na przemoc w otoczeniu. 2. Prezentuje fałszywy obraz występowania zachowań agresywnych (w życiu nigdy tak wiele się nie dzieje ani ludzie stale do siebie nie strzelają – nawet w środowisku przestępczym).