CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

I część 1.
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Hotel Courtyard – Warszawa
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Zarządzanie projektami
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu
Wsparcie na wdrożenie CSR
opis projektu jednym zdaniem
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Szkolenia, Coaching, PR.
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
WPROWADZENIE DO LIGI ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU. Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry.
Podsumowanie trzeciego roku Ranking Pozycja w rankingu pokazuje jak radzicie sobie na tle innych zespołów w klasie. Pamiętajcie o przemyśleniu wszystkich.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Ranking Od najbliższej rundy do gry zostanie wprowadzony ranking. Dzięki niemu będziecie mogli porównać swoje wyniki z innymi zespołami w klasie. Czy.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Zapis prezentacji:

CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa Koordynatorzy Merytoryczni Konferencji: Związek Pracodawców Business Centre Club, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Związków Zawodowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 2 Co o społecznej odpowiedzialności firm sądzą dziś polscy konsumenci, przedsiębiorcy i pracownicy? WYNIKI BADAŃ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 3 Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to sposób zarządzania firmą, który dobrowolnie łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach? CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 4 Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach? Wyniki badania na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1000), zrealizowanego w dniach 22-26 stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 5 Odpowiedzialna firma = zadowolony pracownik zaufanie klienta dobry wizerunek Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cechy firmy odpowiedzialnej: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 6 Cechy firmy odpowiedzialnej: Dobre traktowanie pracowników Oferowanie dobrej jakości produktów i usług Postępowanie zgodnie z prawem Dawanie zatrudnienia ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Odpowiedzialność a branża CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 7 Odpowiedzialność a branża Nie ma związku Producenci żywności Firmy farmaceutyczne Banki i instytucje finansowe Producenci energii ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Odpowiedzialność względem pracowników CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 8 Odpowiedzialność względem pracowników Motywacyjny system wynagrodzeń Rozwój zawodowy Program ochrony zdrowia Przejrzyste kryteria awansu ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kluczowe wartości w relacji firma-pracownik CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 9 Kluczowe wartości w relacji firma-pracownik Godna płaca Uczciwość Dobra atmosfera Rozwój zawodowy Bezpieczeństwo ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czynniki budujące dumę pracowników z firmy CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 10 Czynniki budujące dumę pracowników z firmy Dobrej jakości towary i usługi Dobre traktowanie pracowników Postępowanie zgodne z prawem Niezatruwanie środowiska Uczciwe postępowanie wobec klientów ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

województwa śląskiego CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 11 Odpowiedzialność się opłaca! zdaniem 81% mieszkańców województwa śląskiego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 12 Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? Zwiększa sprzedaż Poprawia wizerunek Przyciąga najlepszych pracowników Media dobrze piszą o firmie ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Nie kupię, jeśli firma: Jest nieuczciwa wobec pracowników CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 13 Nie kupię, jeśli firma: Jest nieuczciwa wobec pracowników Jest nieuczciwa wobec klientów Łamie prawa człowieka Zanieczyszcza środowisko naturalne ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kupując zwracam uwagę na: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 14 Kupując zwracam uwagę na: Jakość Informacje, że produkt jest przyjazny dla środowiska Wizerunek firmy Uprzejmość i kompetencje sprzedawcy ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Komunikowanie o odpowiedzialności CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 15 Komunikowanie o odpowiedzialności 88% Polaków twierdzi, że firmy powinny komunikować o swojej odpowiedzialności Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wiarygodne źródła informacji CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 16 Wiarygodne źródła informacji Pracownicy firmy Znajomi, przyjaciele, rodzina Media ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

O odpowiedzialności firm dowiaduję się: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 17 O odpowiedzialności firm dowiaduję się: Z telewizji Z rozmów z innymi ludźmi Z Internetu Z prasy ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

\ Komu pomagać Dzieci i młodzież Osoby niepełnosprawne CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 18 Komu pomagać \ Dzieci i młodzież Osoby niepełnosprawne Rodziny w trudnej sytuacji Ofiary kataklizmów Osoby chore ŚLĄSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Opinie przedsiębiorców o CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 19 Opinie przedsiębiorców o CSR Wyniki badania jakościowego w grupie przedsiębiorców zrealizowanego w dniach 21-22 stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Odpowiedzialna firma, czyli: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 20 Odpowiedzialna firma, czyli: Rynek Miejsce pracy Społeczność lokalna Środowisko naturalne Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 21 Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy Przewaga konkurencyjna i możliwość zwiększenia zysków Prestiż, reputacja, wizerunek Zadowolenie, lojalność i dobra jakość pracy pracowników Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czynniki zachęcające do CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 22 Czynniki zachęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Inicjatywy pracowników Korzyści finansowe Regulacje fiskalne Regulacje UE Trendy światowe Regulacje branżowe Inicjatywy instytucji społecznych i samorządowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czynniki zniechęcające do CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 23 Czynniki zniechęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Brak wiedzy i pomysłów Obawa, że takie działania są tylko dla „dużych” Obawa przez brakiem akceptacji ze strony pracowników Polityka fiskalna Ograniczenia ustawowo- -prawne Brak nacisków rynkowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 24 Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wskazówki dla firm początkujących CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 25 Wskazówki dla firm początkujących Przekonanie zarządu Wplecenie działań CSR w cele biznesowe Powiązanie działań CSR z misją firmy Przyjrzenie się swoim dotychczasowym działaniom z punktu widzenia CSR Pokazywanie korzyści Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wskazówki dla firm początkujących CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 26 Wskazówki dla firm początkujących Poszukiwanie działań niskokosztowych Aprobata i zaangażowanie pracowników Identyfikacja grup szczególnie istotnych dla firmy i skierowanie do nich działań Transparentność działań Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 27 Dziękujemy za uwagę! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego