Projekt 2009 Technik spedytor
Temat Projekt realizacji prac spedycyjno-transportowych związanych z załadunkiem skrzyń z maszynami krawieckimi do kontenerów, obliczeniem współczynnika wypełnienia przestrzeni ładunkowej, współczynnika ładowności, czasu jazdy oraz opracowaniem planu jazdy pojazdów na trasie Łódź — Świnoujście — Łódź.
Założenia Przedsiębiorstwo Produkcyjne „Hoffman sp z oo. w Łodzi, realizuje zamówienie na produkcję maszyn krawieckich maszyny krawieckie przeznaczone są dla firmy Mr. Alvin Gandhi Fashion Ltd w Mumbaiu (Bombaj) kontrakt na dostawę realizowany jest na zasadzie formuły handlowej FAS lncoterms 2000 (opis w załączniku 1). ładunek będzie przewieziony w kontenerach typu 40” DRY VAN o wymiarach 12015x2345x2362mm (opis w załączniku 2) ładunek będzie przewieziony do portu w Świnoujściu. załadowanie kontenerów na statek m/s lndia nastąpi 7 lipca 2009 r. (wtorek) w godzinach od 8.00 do 10,00.
Założenia ładunek stanowią maszyny krawieckie zapakowane do 56 skrzyń wymiary skrzyń 1600x1100x1000mm waga brutto skrzyni wynosi 800 kg możliwość mechanicznego przemieszczania i piętrzenia skrzyń. skrzynie transportować w pionie czynności związane z załadunkiem skrzyń do kontenerów i przewozem na trasie Łódź — Świnoujście wykona Firma Spedycyjno-Transportowa „Co-Bat” sp. z o.o. trasa przewozu Łódź — Świnoujście wynosi 630 km (Łódź — Świnoujście – Łódź – 1260 km) Firma Spedycyjno-Transportowa „Co-Bat” sp. z o.o. firma ta dysponuje samochodami z naczepami do przewozu tego typu kontenerów (opis w załączniku 3)
Założenia średnia prędkość pojazdów 70 km/godz. wartość netto usługi spedycyjno-transportowej wynosi 10 000 pln. a stawka podatku vat wynosi 22%. właścicielem ładunku (nadawcą) jest Przedsiębiorstwo Produkcyjne „Hoffman sp z oo. w Łodzi (szczegółowe dane załącznik 5) odbiorcą ładunku jest Mr. Alvin Gandhi Fashion Ltd. w Mumbai (szczegółowe dane załącznik 5)
Wykaz prac spedycyjno-transportowych otrzymanie zlecenia spedycyjnego, analiza zlecenia spedycyjnego przyjęcie zlecenia spedycyjnego do realizacji dobór środków transportu, zaprojektowanie trasy przewozu, sporządzenie dokumentacji przewozowej, załadunek skrzyń do kontenera załadunek kontenera na naczepę
Wykaz prac spedycyjno-transportowych awizacja przesyłki , monitoring przesyłki , przewóz ładunku do portu w Świnoujściu, nałożenie plomb na kontenery wykonanie odprawy celnej ładunków rozładowanie kontenerów na nabrzeżu powrót środka transportu do Łodzi rozliczenie operacji ( wystawienie faktury VAT)
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 1 600 1 100 waga 800 kg SKRZYNIA
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 015 2 345 2 362 waga brutto 30 180 kg dopuszczalne obciążenie 26 540 kg KONTENER
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 56 skrzyń/28 skrzyń na kontener = 2 kontenery Do realizacji przewozu potrzebne będą 2 kontenery Waga ładunku w jednym kontenerze 28*800kg = 22 400kg Dopuszczalne obciążenie kontenera 26540 kg < 22 400 kg waga ładunku => warunek spełniony
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 015
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 015 2 7 3 6 4 5 1 9 14 10 13 11 12 8 Rozmieszczenie ładunku w kontenerze - widok z góry 2 345
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 015 2 7 3 6 4 5 1 9 14 10 13 11 12 8 Rozmieszczenie ładunku w kontenerze - widok z boku 2362
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 13 200 12 015
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 000 12 015
Plan rozmieszczenia ładunku w kontenerze i wybór naczepy 12 000 12 015 13 200 12 015 Wybieram naczepę NS 34 ze względu na długość całkowitą Maksymalna waga brutto kontenera 30 180 kg Do realizacji przewozu potrzebne będą 2 kontenery oraz dwie naczepy typu NS 34 wraz z odpowiednimi ciągnikami
Wwpł = 54,21 / 66,55 = 0,81 czyli 81 % Wwpł = Vł / Vk Obliczenie współczynnika wypełnienia przestrzeni ładunkowej kontenerów oraz współczynnika ich ładowności Obliczenie współczynnika wypełnienia przestrzeni ładunkowej - Wwpł Wymiary kontenera 12 015 x 2 345 x 2 362 mm czyli 12,015 x 2,345 x 2,362 m Wymiary skrzyni 1 600 x 1 100 x 1 100 mm czyli 1,6 x 1,1 x 1,1 m Wwpł = Vł / Vk gdzie: Vł – objętość ładunku Vk – objętość kontenera Vł= 1,6*1,1*1,1*28 skrzyń = 54,21 m3 Vk= 12,015*2,345*2,362= 66,55m3 Wwpł = 54,21 / 66,55 = 0,81 czyli 81 %
Obliczenie współczynnika wypełnienia przestrzeni ładunkowej kontenerów oraz współczynnika ich ładowności Obliczenie współczynnika ładowności kontenerów Włk = mł / dok gdzie: Mł – waga ładunku Dok – dopuszczalne obciążenie kontenera Mł = 28 skrzyń * 800 kg = 22 400 kg Dok = 26 540 kg Włk= 22 400 / 26 540 = 0,84 tj. 84 %