DIRECT &INDIRECT QUESTIONS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Session 6 Case Study – Elektrim SA Saturday, January 15, 2011 SAL Wroclaw Lectures on Corporate Governance Geoffrey Mazullo Principal Emerging Markets.
Advertisements

Primary School in Kaźmierz Szkoła Podstawowa imienia Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu w Kaźmierzu.
CZY PAMIĘTASZ SŁOWA TEJ PIOSENKI?
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Prezentują: Paulina Tomeczek i Marta Zub.. Przewidywanie: It will rain tomorrow ( Jutro będzie padać). Wyrażenia podejmowanych w momencie mówienia decyzji:
Saint Nicolaus.
Moja przyszłość Whom am I supposed to be? When everything deceptive? To the destination the long road, but difficult tasks... Kim mam być? Gdy wszystko.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Strona Bierna.
PRZYPOMNIENIE!!!!!! Używamy mówiąc o warunku i skutkach jego spełnienia, które są zawsze prawdziwe If + Present Simple,+ Present Simple lub czasownik.
The Zero Conditional If + Present Simple Present Simple Example:
Polaryzacja światła.
„Accidentally in love”
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Testy. Test I 1. You dont have to watch the move if you dont want to. 2. How old is your sister? 3. We are going to meet Tom next week. 4. They live in.
The school volunteer club 1 / 19 Wolontariat XII 2006r. Gimnazjum im. Ks. W. Rabczyńskiego w Wasilkowie
Useful expressions Przydatne zwroty.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
DIALOGUE Receptionist: Hello, Oxford Football Club. Adam: I want to join the club, please. R: Whats your …………………………………? A: Adam. R: And whats your ……………………….…….?
Czas Teraźniejszy Prosty
Czasu Present Simple używamy gdy mówimy O prawdach oczywistych O czynnościach wykonywanych regularnie O czynnościach długotrwałych i niezmiennych O uczuciach.
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
16 maja Zaproszenie Serdecznie zapraszamy na II Festiwal Piosenki Angielskiej dla Przedszkolaków który odbędzie się w Przedszkolu Nr 14 dnia 16.
Future Perfect i Future Continuous
Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Zdobądź gola.
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
W ś wiecie ba ś ni Andersena In the world of Andersen.
21 grudnia 2011r. uczennice z klas 6A i 6B wystąpiły w przedstawieniu pt. That film star stole my backpack!. Scenka odegrała się w sądzie. Uczennica Tracy.
Comenius The Great Wonders of Europe The Polish school is called … is called …
About a risk in our area, do we know enough ?
Zobaczysz zdjęcia z różnych hoteli, na których widnieją nazwy ludzi i przedmiotów, czynności oraz zwroty używane w hotelu. Zapisz je w zeszycie w następujący.
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
Second Conditional.
BLOOD DONATION.
POLAND. we will take you on a journey during which you will learn something about us.
Pragmatyczna analiza rozumienia i użycia języka przez systemy sztucznej inteligencji - na przykładzie języka chatbot'ów.
Writing about my new house
Music: Nightengale Serenade
Valentine`s Day.
CZAS PAST SIMPLE.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Suggest, would rather, would prefer. suggest suggest that / verb+ing – suggest that / verb+ing – aby doradzić I suggest(ed) that we sell the car. I suggest(ed)

POLISH FOR BEGINNERS.
FORMY CZASOWNIKA ‘mieć = have got’
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Present Perfect.
‘Wish’ życzenia, żal.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Zapis prezentacji:

DIRECT &INDIRECT QUESTIONS Pytania bezpośrednie i pośrednie

Pytania bezpośrednie tworzymy w języku angielskim stosując: operator, np.: Where do you live? inwersję, np.: Is she working now?

Pytania bezpośrednie dzielą się na: Ogólne – Do you like me? Szczegółowe – Why is she sad? O podmiot – Who smokes? Z przyimkiem na końcu – What are they talking about?

Pytania pośrednie: Stanowią część zdania i zachowują konstrukcje zdania twierdzącego Mogą występować we wszystkich czasach gramatycznych Są wprowadzane przez wyrażenia tj.: Can you tell me …. Could you tell me…. I’d like to know …. I want to know …. I don’t know …. I wonder …. I don’t remember …. Tell me …. Explain to me …. Do you know …. Who knows ….. Have you got any idea…. I have no idea…..

Zastosowaniu wyrazów IF / WHETHER Przekształcając pytanie bezpośrednie ogólne na pytanie pośrednie musimy pamiętać o: Zastosowaniu wyrazów IF / WHETHER Zmianie szyku pytającego na twierdzący Does he smoke? I don’t know if she smokes.

Przekształcając pytanie bezpośrednie szczegółowe na pytanie pośrednie musimy pamiętać o: Zastosowaniu zaimka pytającego występującego w danym zdaniu, np.: where, when, why, what, how much…. Zmianie szyku pytającego na twierdzący Dokonaniu zmian zależnych od czasu gramatycznego w zdaniu (slajdy 7 – 10) Why does she smoke? I don’t know why she smokes?

Czasownik TO BE PYTANIA BEZPOŚREDNIE: - ogólne: Is she married? - szczegółowe: Who is she married to? PYTANIA POŚREDNIE: - I’d like to know if she is married? - I’d like to know who she is married to?

Present Simple PYTANIE BEZPOŚREDNIE: ogólne: Do you work at school? szczegółowe: Where does she work? PYTANIA POŚREDNIE: - Can you tell me if she works at school? - Can you tell me where she works?

Past Simple PYTANIA BEZPOŚREDNIE: ogólne: Did he buy a car yesterday? szczegółowe: How much did you pay for your car? PYTANIA POŚREDNIE: I wonder if he bought a car yesterday? Tell me how much you paid for a car?

Present Continuous PYTANIA BEZPOŚREDNIE: ogólne: Are they having dinner now? szczegółowe: What are they doing now? PYTANIA POŚREDNIE: - Tell me if they are having a dinner now? - Can you tell me what they are doing now?  

EXERCISE 1 Is she always so unkind? I’d like to know………………………………………………   Is she always so unkind? I’d like to know……………………………………………… Does she speak any foreign languages? I have no idea……………………………………………… Was she happy to hear that news? I’m not quite sure ………………………………………… Did he call last week?  I can’t remember………………………………………….

  Would you like to see this apartment today? I wonder ……………………………………………………………. What time did they arrive yesterday?  I don’t remember ………………………………………………… What were you doing yesterday between 2 and 4 a.m.?  We want to know………………………………………………… What do you think about my idea? I’d like to know……………………………………………………. What time are they coming tomorrow?  Do you know………………………………………………………. Have you got any plans for tomorrow? Tell me…………………………………………………………………

Is she reading a newspaper? Ask her ……………………………………………………….………. When did you first meet you wife? Tell me ………………………………………………………..………. How much does this dress cost? Can you tell me …………………………………………………….   Where are the children? Have you got any idea …………………………………………… When does the bus leave? I don’t remember …………………………………………………..

What time does the post office open?  Do you know ………………………………………………………………..   Why did you do it? Explain to me ………………………………………………….…………… Did they break up? Do you know ………………………………………..……………………… How much will the holiday cost? Do you know ………………………………………………..………………. Have they ever been to Moscow? I don’t know ……………………………………………………………….

EXERCISE 2 Przepraszam, czy mógłby mi Pan powiedzieć, która jest godzina? Chciałbym wiedzieć, o której podawane jest śniadanie? Czy mógłbyś mi powiedzieć jak trafić na dworzec? Ona chce wiedzieć ile masz lat? Jest ciekaw ile kosztuje ten samochód? Zapytaj czy jest Włochem czy Hiszpanem? Chciałbym wiedzieć ile trwa podróż do Londynu?