Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ustawy o dodatkowym ubezpieczeniu zdrowotnym
Advertisements

Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Specyfika orzekania o niepełnosprawności osób chorujących psychicznie
Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Proces tworzenia koszyka gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej w Polsce Piotr Ruciński koordynator AOTM ds. Centralnej Bazy Świadczeń Opieki Zdrowotnej.
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
© 2012 Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy spólka komandytowa adw. Paulina Kieszkowska-Knapik Partner Ustawa refundacyjna a leki szpitalne.
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
FINANSOWANIE OPIEKI ZDROWOTNEJ (2) Prof. dr hab. med. Jacek Ruszkowski
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
AOTM - założenia do metodologii Kudowa Zdrój maja 2008 r.
Normy praktyki zawodowej
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Koszyk Świadczeń Warszawa,
Ruch organizacji pacjentów.
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
Podstawy Medycyny Ratunkowej - zagadnienia prawne dla pielęgniarek
Proces tworzenia koszyka gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej w Polsce Piotr Ruciński koordynator AOTM ds. koszyka gwarantowanych świadczeń opieki.
„Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej – konstrukcja, implementacja. Warszawa, r.
Polski system ochrony zdrowia w okresie transformacji
Wydział Oceny Technologii Medycznych
STACJONARNA OPIEKA DŁUGOTERMINOWA W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Program profilaktyki i promocji zdrowia dla miasta Krosna na 2010 r.
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Usługa medyczna i jej cechy
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Praktyka lekarska w dobie ubezpieczeń Romuald Krajewski.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Departament Pielęgniarek i Położnych
Dr hab. Ryszard Szarfenberg Warszawa,
Konsultant Krajowy w Dziedzinie Chorób Wewnętrznych
eWUŚ - problemy zgłaszane przez świadczeniobiorców
Czym jest zdrowie?.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki 1 Personalne listy pacjentów oczekujących na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej Angelika Milkiewicz-Ławicka Naczelnik.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Metodyka nowelizacji koszyka świadczeń zdrowotnych w roku 2010 Wojciech Matusewicz Dyrektor Agencji Oceny Technologii Medycznych XVI Posiedzenie Plenarne.
ZAKRES I ZASADY PRZEKAZYWANIA DANYCH SPOSÓB ANALIZY KOSZTÓW ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ Aleksandra Świderska Wydział Taryfikacji Agencja Oceny Technologii.
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
ZDROWE ŁÓDZKIE Plan działań z zakresu profilaktyki chorób i promocji zdrowia dla województwa łódzkiego.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Informacje wprowadzające dotyczące nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii Monitorowanie.
1 Niepubliczne Ubezpieczenia Zdrowotne Spojrzenie Ubezpieczyciela
Jakość w opiece zdrowotnej Jerzy Hennig
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
LECZENIE BIOLOGICZNE W CHOROBACH REUMATYCZNYCH – Ocena stanu obecnego i planowanych zmian Jerzy Gryglewicz Warszawa 17 maja 2012 r.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
1 Obecnie - 5,2 mld zł od 2015 r. 6,2 mld zł Zmiany finansowe dla lekarzy POZ Obecnie nakłady NFZ dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej wynoszą 5,2.
„Srebrna gospodarka” oraz Wielkopolski Program na Rzecz Osób Starszych do 2020 roku Poznań, r.
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Medycyna personalizowana: farmakoekonomika
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Pojęcie i metody zabezpieczenia społecznego
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Zapis prezentacji:

Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej. AOTM - założenia do metodologii Ministerstwo Zdrowia Prof. dr hab. med. Zbigniew Religa Minister Zdrowia Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej. Warszawa, 18 kwiecień 2007r.

AOTM - założenia do metodologii Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej Zdrowie Publiczne Dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne Modernizacja systemu opieki zdrowotnej Ustawa Pielęgnacyjna Ratownictwo medyczne Sieć szpitali Cel główny Obszary priorytetowe

AOTM - założenia do metodologii DLA KOGO KOSZYK? AOTM - założenia do metodologii 1. Dla Pacjenta: Pacjent będzie miał informację o tym, do jakich świadczeń opieki zdrowotnej i na jakich zasadach ma gwarantowane uprawienia w ramach finansowania ze środków publicznych.

DLA KOGO KOSZYK? 2. Świadczeniodawca: Dla świadczeniodawcy koszyk stanowić będzie informację o tym, za jakie świadczenia powinien otrzymać płatność ze środków publicznych, oraz jakie świadczenia są gwarantowane w ramach realizacji produktu kontraktowego ze środków publicznych.

DLA KOGO KOSZYK? 3. Płatnik: Dla płatnika koszyk będzie informacją o minimalnej zawartości i składowych produktu kontraktowego, który będzie stanowił podstawę rozliczania ze świadczeniodawcami.

DLA KOGO KOSZYK? 4. Polityk: Dla polityków koszyk świadczeń, w powiązaniu z wiedzą o wielkości środków publicznych przekazywanych do systemu opieki zdrowotnej, będzie stanowił podstawę do dyskusji o zakresie dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej i stopniu zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych obywateli.

KOSZYK ŚWIADCZEŃ GWARANTOWANYCH 5. System: Koszyk świadczeń gwarantowanych tworzony jest dla systemu opieki zdrowotnej w Polsce. Wszystkie strony współistniejące i współpracujące w ramach tego systemu uzyskają czytelną informację o regułach gry. Koszyk pozwoli na rozwój dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych.

Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnych pozwoli zapewnić społeczeństwu (beneficjentom systemu) możliwie największy dostęp do opieki zdrowotnej.

Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnych to świadczenia: o akceptowalnym poziomie bezpieczeństwa, o udowodnionej efektywności klinicznej, najważniejsze z punktu widzenia zdrowotności społeczeństwa, najbardziej opłacalne z istniejących alternatyw możliwe do realizacji w ramach środków publicznych,

Rola państwa: Rolą państwa jest jak najlepsze wydatkowanie ograniczonych zasobów finansowych przeznaczonych na opiekę zdrowotną. Koszyk poprawi dostępność do technologii lekowych i nielekowych najistotniejszych z punktu widzenia społecznego.

AOTM - założenia do metodologii Kierunek, w którym zmierzamy: Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej Kryteria CBŚOZ Poprawa jakości i dostępności Transparentność Dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne Zmiany systemowe i kulturowe CBŚOZ - Centralna Baza Świadczeń Opieki Zdrowotnej

Etapy tworzenia koszyka świadczeń gwarantowanych CBŚOZ Centralna Baza Świadczeń Opieki Zdrowotnej KGŚOZ Koszyk Gwarantowanych Świadczeń Opieki Zdrowotnej

Proces włączania świadczeń do pierwszego koszyka Ocenione na podstawie opinii członków Zespołów Eksperckich Istotność dla zdrowia społeczeństwa Istotność medyczna Efektywność kliniczna Opłacalność/Efektywność kosztowa Możliwość realizacji w ramach istniejących środków katalog NFZ

Leczymy wszystkich pacjentów, i wszystkie choroby, ale nie zawsze wszystkimi metodami.

Istotność dla zdrowia społeczeństwa: Kryteria eksperckiego algorytmu rekomendacji świadczeń do koszyka świadczeń gwarantowanych Istotność dla zdrowia społeczeństwa: Czy świadczenie zdrowotne służy zapobieganiu przedwczesnym zgonom w przebiegu schorzeń będących najczęstszą przyczyną zgonów? Czy świadczenie zdrowotne służy zapobieganiu i leczeniu schorzeń będących najczęstszą przyczyną chorobowości? Czy świadczenie zdrowotne służy efektywnej opiece i leczeniu schorzeń szczególnych grup społecznych (kobieta ciężarna, dziecko, osoby niepełnosprawne, osoby w podeszłym wieku)? Czy jest to świadczenie niezbędne dla procesu diagnostyki i leczenia a jednocześnie tak drogie w realizacji, że nie jest możliwe do nabycia przez pacjenta?

Kryteria eksperckiego algorytmu rekomendacji świadczeń do koszyka świadczeń gwarantowanych Istotność medyczna – kryterium oceniające wpływ wykonania i/lub niewykonania świadczenia zdrowotnego: Czy spodziewanym efektem udzielenia świadczenia w typowej sytuacji klinicznej jest: ratowanie życia, poprawa jakości życia bez istotnego wpływu na jego długość, Czy nie udzielenie świadczenia zdrowotnego w typowej sytuacji klinicznej może spowodować: istotne zagrożenie utraty życia, istotne zagrożenie popadnięcia w stan niezdolności do samodzielnej egzystencji, istotne zagrożenie popadnięcia w stan trwałej niezdolności do pracy, istotne ryzyko przewlekłego cierpienia, istotne ryzyko pogorszenia jakości życia. „Istotne” – to wyższe niż 50% prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia

Świadczenie zdrowotne powinno być: Wstępna kwalifikacja świadczenia zdrowotnego do koszyka świadczeń gwarantowanych: Świadczenie zdrowotne powinno być: Włączone do koszyka świadczeń zdrowotnych gwarantowanych ( w pełni finansowanych ze środków publicznych), Włączone do koszyka świadczeń zdrowotnych nie finansowanych w pełni ze środków publicznych, Nie ma danych do podjęcia decyzji o włączeniu do jednego z w/w koszyków (świadczenie zdrowotne wymaga dodatkowych ocen i opinii)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ! Zbigniew Religa