Wyjazdowe warsztaty edukacyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
ZAWODY W PIŁKĘ NOŻNĄ W WIŚNIEWIE Opracowały: Ula Stupałkowska
Wyobraźcie sobie, że przychodzicie do domu i mama
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
algorytm znajdowania największego wspólnego dzielnika (NWD)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
,,Matematyka wokół nas – w kuchni’’
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
RÓWNANIA JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ ?.
NIE TAKA MATMA STRASZNA
Rozwiązanie zadania nr 2
Klasa III b.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
mgr Anna Walczyszewska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie ID grupy: 97/26_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna.
Zapraszamy na prezentację o kwadratach magicznych
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
GMINNE GIMNAZJALNE POTYCZKI MATEMATYCZNE
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
Strategie stabilne ewolucyjnie.  Znajduje szerokie zastosowanie w wyjaśnieniu zjawisk badanych przez biologię ewolucyjną.  Stosowane w badaniach behawioralnych.
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA LZS DOŁUJE ROK 2014.
Sukcesy Sportowe.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
VIII WOJEWÓDZKI KONKURS MATEMATYCZNY
ŚNIADANIE DAJE MOC Prezentacja akcji przeprowadzonej w Publicznej Szkole Podstawowej im. Karola Wojtyły w Kraszewie w klasie I.
Kości zostały rzucone Suma oczek.
Pracę przygotowali: Uczniowie klasy II b Gimnazjum w Jasieniu.
Nie taka matma straszna ;-).
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Opracowała: Sylwia Wieczór
Regulamin pracowni komputerowej
Lepiej kombinować, czy wariować? Adam Kiersztyn Patrycja Jędrzejewska.
ZDANIE.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
18 marca Elbląg. Silna drużyna z klasy II TB przed testem pisemnym: Piotr Bujak i Longin Styn.
Zgodnie z rozkładem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Dzień Babci i Dziadka Akademia Kreatywnego Ekomalucha projekt KSI NR POKL /10 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Wyjazdowe warsztaty edukacyjne Matematyka Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

1. Z kwadratowej złotej płytki wybija się jeden medal, przy czym z resztek pozostałych po wybiciu czterech medali można zrobić jedną taką płytkę. Jaką największą liczbę medali można wybić mając do dyspozycji 64 płytki? Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W pierwszej turze bicia medali można ich zrobić 64 W pierwszej turze bicia medali można ich zrobić 64. Z odpadów z 64 płytek można zrobić 16 medali. Z odpadów z 16 płytek – 4 medale, a odpadów z 4 płytek jeszcze 1 medal. 64 + 16 + 4 + 1 = 85 Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2. Olek mówi, że Tomek kłamie. Tomek mówi, że Marek kłamie 2. Olek mówi, że Tomek kłamie. Tomek mówi, że Marek kłamie. Marek mówi, że Tomek kłamie. Antek mówi, że Olek kłamie. Ilu chłopców skłamało? Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Antek Olek Tomek Marek Powyższy rysunek pokazuje zależności między chłopcami. Poniżej raz założyliśmy, że Antek mówi prawdę, a raz, że kłamie i dalej wnioskowaliśmy, czy kolejni chłopcy kłamią, czy mówią prawdę. W każdym przypadku okazało się, że zawsze 2 kłamie i 2 mówi prawdę. Mówi prawdę Kłamie Kłamie Mówi Prawdę Mówi prawdę Kłamie Kłamie Mówi prawdę Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

3. Jaś przychodzi do pracowni internetowej codziennie, Karol co 2 dni, Staś co 3 dni, Adaś co 4 dni, Paweł co 5 dni i Piotr co 6 dni. Dziś pracownię odwiedzili wszyscy. Kiedy ponownie wszyscy do niej zawitają tego samego dnia? Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Liczba dni musi być podzielna przez 1, 2, 3, 4, 5 i 6 Liczba dni musi być podzielna przez 1, 2, 3, 4, 5 i 6. Najmniejszą taką liczbą jest 60. Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

a. każda drużyna spotyka się z każdą inną drużyną dokładnie jeden raz 4. Zasady rozgrywania turnieju piłkarskiego, w którym uczestniczą cztery drużyny są następujące: a. każda drużyna spotyka się z każdą inną drużyną dokładnie jeden raz b. drużyna otrzymuje 3 punkty za zwycięstwo, 0 punktów za przegraną i 1 punkt za remis. Po zakończeniu turnieju drużyny zgromadziły odpowiednio 5 punktów, 3 punkty, 3 punkty i 2 punkty. Ile meczów zakończyło się remisem? Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Było 6 meczy, w tym 5 remisów. Remisy: A z B, A z C, B z C, B z D, C z D Drużyna A – 5 pkt. (dwa remisy – z B i z C, wygrana z D) Drużyna B – 3 pkt. (trzy remisy – z A, C, D) Drużyna C – 3 pkt. (trzy remisy – A, B, D) Drużyna D – 2 pkt (dwa remisy – z B i z C, przegrana z A) Suma punktów z meczów to 1 x 3 + 5 x 2 = 13 Suma punktów z tabeli to 5 + 3 + 3 + 2 = 13 Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

5. Przy pomocy dwóch pustych naczyń o pojemnościach trzy litry i pięć litrów odmierz dokładnie cztery litry wody. Przedstaw dokładnie sposób postępowania. Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Napełnij 3l dzbanek i przelej do dzbanka 5l. Ponownie napełnij 3l dzbanek i napełnij dzbanek 5l – zostanie Ci 1l w dzbanku 3l. Opróżnij dzbanek 5l i wlej tam 1l z dzbanka 3l. Napełnij dzbanek 3l i przelej do dzbanka 5l. Otrzymałeś 4l w dzbanku 5l. Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

6. Wśród dziewięciu monet jedna jest fałszywa i cięższa od pozostałych 6. Wśród dziewięciu monet jedna jest fałszywa i cięższa od pozostałych. Ile najmniej ważeń na wadze szalkowej należy wykonać, aby ją wskazać? Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dwa ważenia wystarczą. W pierwszym na szalkach kładziemy po trzy monety (i trzy zostają na stole). Dzięki temu wiemy, w której trójce jest moneta fałszywa. Do jej wykrycia wystarczy jedno ważenie Jedną monetę pozostawiamy na stole, a pozostałe kładziemy na obu szalkach wagi. Jeśli waga przechyli się, to w stronę fałszywej monety. Jeśli pozostanie w równowadze, to fałszywa moneta leży na stole. Projekt 9.2 POKL „Uczyć się aby działać” - warsztaty oraz zajęcia wyrównawcze dla uczniów ZS nr 27 w Warszawie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego