Napięcie emocjonalne i stres

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O narzekaniu bez narzekania. By nie biadolić, tylko żyć.
Advertisements

Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
ZABURZENIA LĘKOWE „Niełatwo jest być odważnym, kiedy jest się tylko Bardzo Małym Zwierzątkiem” – rzekł Prosiaczek pociągając noskiem.
Czym różni się radość od miłości?
Kierowanie twórczością w organizacji
Emocje i uczucia Stres opracowała dr Agata Gąsiorowska
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Co to są emocje? Emocja jest wynikiem nieświadomej lub świadomej oceny zdarzenia jako istotnie wpływającego na cele lub interesy podmiotu. Emocja jest.
Spotkanie z rodzicami klas maturalnych
Jak radzić sobie ze stresem?
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Uzależnienia a rozwój dziecka
Maria Skommer Uniwersytet Medyczny Poznań
Reakcje chemiczne towarzyszące emocjom
Narkotyki Alkohol i 84% 81% 79% 57% 51% Opr. Jakub Romański.
warsztaty dla rodziców
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Stres Co to jest i jak sobie z nim radzić
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Stres Co to jest i jak sobie z nim radzić
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
w praktyce pedagogicznej
Stres – jak sobie z nim radzić?
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
RUCH TO ZDROWIE.
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
Opracował: Michał Kaliski
JAK RADZIĆ SOBIE Z EMOCJAMI?
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
przyczyny, przejawy, skutki, profilaktyka.
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
PRZEMOC I AGRESJA.
Psychopatologia emocji
STRES jak sobie z nim radzic.
Lęk.
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Stres.
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Stres choroba „stulecia”
Badanie stresowe i profilaktyka
„ Świat bez dopalaczy, narkotyków i… ”
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
INFORMACJE TEORETYCZNE Projekt edukacyjny „Jak młodzież z naszego gimnazjum radzi sobie ze stresem ?”
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
Psychologiczne skutki sytuacji kryzysowych i sposoby ich łagodzenia
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Jak sobie radzić ze stresem?
Stres w pracy nauczyciela
Zespół Stresu Pourazowego (PTSD)
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Sposoby radzenia sobie ze stresem
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
„ Kiedy brakuje już sił. - Mogę sobie z tym poradzić.”
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Emocje Marta Riess.
Odpowiedzialność za uczucia
Psychologia Marta Riess.
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Metody radzenia sobie ze stresem
Zapis prezentacji:

Napięcie emocjonalne i stres mgr Marta Iwaniuk

Emocje W życiu każdego człowieka, niezależnie od jego wieku, emocje odgrywają ogromną rolę. Uczucia są ważną częścią składową decyzji, podjęcia czynności lub unikania ich, motywują nas do określonej działalności.

Emocje W psychologii wyróżnia się sześć podstawowych emocji: - złość/gniew radość/szczęście smutek/żal zdziwienie/zaskoczenie wstręt strach/lęk

Pięć składników emocji : zmiany fizjologiczne (szczególnie pobudzeniu autonomicznego układu nerwowego - np. przyspieszenie bicia serca, zmiany ciśnienia krwi), ekspresja emocji w zachowaniu (zmiana postawy, gesty, uśmiech, marszczenie brwi), konsekwencje w zewnętrznym działaniu (reakcja na źródło emocji -np. zaciskanie pięści, ucieczka), aspekty poznawcze (świadomość lub ocena sytuacji jako korzystnej lub niekorzystnej - np. postrzeganie jako zagrożenie, niebezpieczeństwa, niepewności lub przyjemności) doznania subiektywne (różne nasilenie afektu, doznania go jako przyjemnego lub przykrego).

Stres Stres to różnego rodzaju relacje, wyzwania, które stawia nam otoczenie, życie każdego dnia. Szczególnie w sytuacjach dla nas nowych i niespodziewanych, czego nie możemy kontrolować, czy nie mamy możliwości kontrolowania.

A małe codzienne stresy organizują życie! Pamiętajmy, że zarówno pozytywne i negatywne wydarzenia w naszym życiu wywołują stres. A małe codzienne stresy organizują życie!

Stres dziecka Konflikty w domu i szkole (rówieśnicy, nauczyciele) Wygórowane wymagania rodziców Zmiana środowiska - szkolnego, otoczenia Duża ilość zajęć – kończą się po godzinie 15:00 ; 45 minut w jednej pozycji w ławce

Pozytywny stres powoduje, że jesteśmy: czujniejsi żwawsi zmotywowani gotowi do działania skoncentrowani zmobilizowani To wpływa na nasze działania, które wypadają lepiej niż zwykle.

Negatywne stres Długotrwały O silnym natężeniu Wpływa na pojawianie się objawów somatycznych oraz obniża naszą odporność. Odpowiedzialny jest za obniżenie: nastroju, lęki, depresje. Odpowiedzialny jest za choroby: wrzodowe, serca, ciśnienia oraz nowotworowe.

Walka ze stresem „Wypowiedziane problemy przyjmują właściwe rozmiary, przestają być potworami w naszej wyobraźni.”

Walka ze stresem Pozytywne myślenie z mniejszy stres [nie należy tracić czasu i energii na to - na co nie mamy już najmniejszego wpływu] pomocne jest myślenie o rozwiązaniach, wyobrażaniu sobie sposobów rozwiązania problemu Błędy walki ze stresem to: unikanie źródła stresu, zaprzeczanie problemom Samodzielność uczy i pomaga umiejętnie walczyć ze stresem

Dziękuję za uwagę