Autor: Adrianna Dzikielewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Radio kontra TV.
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Zapraszamy do blogowania !
DZIENNIKARSTWO PRASOWE
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Prezentacja BDI Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny?
Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
Gatunki dziennikarskie
Dłuższe formy wypowiedzi
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
E-Portfolio.
Jak pisać pracę dyplomową?
Wydajemy jednodniówkę czyli praca redakcji
Studencki Przegląd Ekonomiczno-Społeczny czasopismo SKN FM prezentacja projektu.
Adrianna Dzikielewska
Gatunki dziennikarskie
Recenzja w twórczości dziennikarskiej
Jak napisać dobry REPORTAŻ?
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Chłopiec w pasiastej piżamie
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Itezone.pl Sp. z o.o. nr tel:
Biblioteka to nie tylko lektury
Reportaż Na dobry początek © Piotr Bańczyk 2005.
Zadawanie pytań.
Jak napisać wywiad Krok po kroku.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Autor: Paweł Sandulski
Debata o samorządności uczniowskiej
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Gatunki dziennikarskie
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Monitoring rosyjskiej propagandy TV 2015 Badanie audycji informacyjnych i publicystycznych sześciu kanałów telewizji Federacji Rosyjskiej, jednego kanału.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Zasady pracy z grupą Część II Kontrakt szkoleniowy.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Jak napisać dobry REPORTAŻ ???. Reportaż To gatunek dziennikarsko-literacki Reportaż jest relacją z wydarzeń, których naocznym świadkiem był sam autor!
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Praca nad projektem „Opowiem Ci o wolnej Polsce” „Bo wolność jest w nas...” Ludzie ostrowskiej Solidarności z lat Uczestnicy: -Agata Rusak -Dominika.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Czego nauczyliśmy się, biorąc udział w programie?
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Pomysł na promocję książki.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
Nazwiska autorów Afiliacje autorów
List Prywatny Jak go poprawnie napisać?.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Copywriting Karolina Stróżyk
Tytuł projektu naukowego
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
…czyli nie taki diabeł straszny
Praca oryginalna ateriał Tytuł pracy Wstęp Cel pracy Materiał i metody
Kwiz dotyczący [temat]
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Autor: Adrianna Dzikielewska Reportaż Autor: Adrianna Dzikielewska

Najważniejsze formy wypowiedzi dziennikarskiej: INFORMACJA i DEPESZA REPORTAŻ WYWIAD RECENZJA Wzmianka Notatka Sprawozdania Relacja Życiorys Sylwetka Kalendarium Przegląd prasy Komentarz Artykuł Esej Felieton

2. Reportaż Gatunek publicystyczny, dziennikarsko-literacki Autor jest świadkiem lub uczestnikiem przedstawianych wydarzeń Informuje, ale też kształtuje opinię odbiorcy

Podział reportaży Odmiany reportażu: społeczno-obyczajowy, podróżniczy, wojenny, sądowy, sportowy. Inna odmiana reportażu: prasowy internetowy radiowy, filmowy, telewizyjny, fotoreportaż.

REPORTAŻ Ma charakter sprawozdania za pośrednictwem obserwatora/reportera, o prawdziwych wydarzeniach, sytuacjach, ludziach. Reportaż odznacza się aktualnością, autentyzmem oraz osobistym stosunkiem reportera do podmiotu. Temat reportażu: historia opowieść człowiek atrakcyjne miejsce niedostępne dla czytelnika Sposób pozyskiwania materiałów do reportażu: obserwacja, bycie bezpośrednim uczestnikiem wydarzeń wywiad ze świadkami zdarzenia dotarcie do interesujących, niedostępnych dla każdego dokumentów eksperyment - wtopienie się w środowisko Proces pisania reportażu: impuls: - list/informacja od czytelnika. wydarzenie, którego efektem jest news pobyt w niezwykłym miejscu bycie świadkiem zdarzenia

Zasada 6 pytań KTO? Kto jest bohaterem Twojego reportażu (imię, nazwisko, wiek, wygląd, czym się zajmuje)? Z jakiego powodu zainteresowałeś się właśnie tę osobą? CO? Co się wydarzyło? Co zrobiła ta osoba? Czego była świadkiem? To pytanie dotyczy wydarzenia, o którym chcesz opowiedzieć. GDZIE? Gdzie się wydarzyło omawiane wydarzenie? KIEDY? Podaj czas wydarzeń. PO CO? Co chcę przez to powiedzieć, jaki problem poruszyć? DLACZEGO? Przyczyny podjęcia takiego tematu.

Reportaż krok po kroku 1. Zbierz materiały- podstawy prawne, opinie ekspertów, bohaterów reportażu, skrajne poglądy, dowiedz się możliwie dużo o sprawie. 2.Tytuł - ciekawy i oryginalny. 3.Zdanie wprowadzające - przedstaw problem, którym chcesz się zająć. 4. Wypowiedzi bohaterów - możesz dokładnie przytoczyć. 5. Rozwój wydarzeń - dokładnie relacjonuj swoje działania, możesz też przyznać się do błędów, chybionych pomysłów - to nadaje reportażowi dynamizmu. 6.Zakończenie - powinno być równie dobre jak tytuł. Nie pisz tu swoich mądrości, nie formułuj wniosków. Te pozostaw czytelnikowi.

Cechy reportażu Sprawdzone, rzetelne informacje, ale i poglądy kształtujące opinie Dynamizm Autor to świadek lub uczestnik wydarzeń Odpowiedź na dziennikarskie pytania Sporo napięcia i emocji - dobry reportaż sprawia wrażenie, jakby jego autor, pisząc tekst, nie znał zakończenia!

Dziękuję za uwagę