TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
Geometria obrazu Wykład 5
Przestrzenie barw.
Budowa oka Za percepcję światła odpowiedzialne są fotoreceptory, w skład których wchodzą pręciki i czopki Czopki (ok. 100 tys. czopków) - widzenie barwne.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Pojęcia plastyczne czyli
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Właściwości optyczne.
Dlaczego śnieg jest biały?.
Dlaczego śnieg jest biały???
Znaczenie i kompozycja koloru
Podstawy grafiki komputerowej
"Zrozumieć Świat".
Opracowała i wykonała Sylwia Włodyga,IID
Czemu malarz krajobrazów nie używa czarnej barwy -
Sam na sam z dziełem sztuki…
Powstawanie fotografii
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Podkreślane urody kolorem czyli w jaki sposób dobierać kolory do
You.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Gimp 2. Modyfikacja kolorów fotografii
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Tworzenie prezentacji
Grafika Rastrowa.
Megapiksele, kolory i szumy - czyli wszystko o matrycach aparatów
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Grafika komputerowa Barwy.
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Kolory w kodzie RGB i HEX
National Gallery of Art w Waszyngtonie
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
W okół każdego przewodnika, przez który płynie prąd elektryczny, powstaje pole magnetyczne. Zmiana tego pola może spowodować przepływ prądu indukcyjnego,
Dlaczego śnieg jest biały?
Dlaczego śnieg jest biały??
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
PROMIENIOWANIE CIAŁ.
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Modele barw.
Widmo fal elektromagnetycznych
PODSTAWOWE POJĘCIA Z JĘZYKA PRZEDMIOTU
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
TEORIA KOLORU Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość” opracowała Monika Skóbel.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Halina Klimczak Katedra Geodezji i Fotogrametrii Akademia Rolnicza we Wrocławiu WYKŁAD 2 ZMIENNE GRAFICZNE SKALA CIĄGŁA I SKOKOWA.
BARWY Wykonała: Oliwia Nowakowska.
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Barwy w malarstwie.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu programu prezentacyjnego POWER POINT. Celem edukacyjnym prezentacji jest rozbudowanie postawy ucznia wobec sztuki i wiadomości z zakresu plastyki. Może ona być wykorzystywana w czasie lekcji, pogadanki, wykładu jak i również do indywidualnej pracy uczniów nad danym zagadnieniem plastycznym. Stworzenie prezentacji jako elementu wspomagającego klasyczne lekcje ma zbyt wiele zalet. Jedną z nich jest to, że poszczególne zagadnienia przekazywane są nie tylko za pośrednictwem tekstu i reprodukcji, lecz także dźwięku, grafiki i animacji. Prezentacja pozwala na efektywniejsze wykorzystanie czasu na lekcji i indywidualizację tempa pracy. Możemy decydować o tym, w jakim tempie się uczymy. Przy tematach, które bardziej interesują uczniów lub są po prostu trudniejsze, zatrzymujemy się dłużej. Możemy też bez ograniczeń wracać do przerobionego materiału i powtarzać go, zależnie od potrzeb dzieci. Praca z komputerem powinna zachęcić uczniów do zdobywania coraz większej wiedzy i urozmaicić uczniom naukę. Posiada elementy, które pobudzają wyobraźnię uczniów, pomagając im łatwiej kojarzyć, zapamiętywać i szybciej się uczyć. Przekazywana uczniom wiedza staje się ciekawsza i przyjemniejsza.   pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, do wykorzystania na lekcjach plastyki Opracowała mgr Justyna Zapert - nauczyciel plastyki

Barwa jest to wrażenie psychiczne wywoływane w mózgu człowieka, gdy oko odbiera promieniowanie elektromagnetyczne z zakresu światła, a mówiąc dokładniej, z widzialnej części fal świetlnych.

BARWY PODSTAWOWE Barwy podstawowe to CZERWONA, ŻÓŁTA i NIEBIESKA. Nazywamy je podstawowymi, ponieważ nie można ich uzyskać ze zmieszania farb o jakichkolwiek innych barwach, same zaś, mieszane parami, dają podstawę trzem nowym barwom.

? ? ? BARWY POCHODNE Barwa pomarańczowa, fioletowa i zielona pochodzą z łączenia parami barw podstawowych Stąd ich nazwa BARWY POCHODNE ? ? ?

BARWY CZYSTE BARWY ZŁAMANE to wszystkie barwy podstawowe i pochodne uzyskuje się przez dodanie do farby koloru czystego odrobiny farby w kolorze dopełniającym albo trochę czerni lub bieli

BARWY DOPEŁNIAJĄCE... ...DO SZAROŚCI. Przedstawione pary barw przeciwstawnych, zmieszane ze sobą w równych ilościach dają barwę neutralna ( szarą). Stąd ich nazwa BARWY DOPEŁNIAJĄCE... ...DO SZAROŚCI.

BARWY CIEPŁE Barwy ciepłe nas ożywiają, działają na nas pobudzająco – jak ogień albo czerwony zachód słońca. Obraz namalowany w barwach ciepłych daje nastrój pogodny, radosny, wesoły itp.

BARWY ZIMNE Barwy zimne uspokajają nas i koją – jak błękit nieba lub zieleń lasów i pól. Obraz namalowany w barwach zimnych sprawia wrażenie spokoju Niekiedy smutku.

BARWY NEUTRALNE Do barw neutralnych (inaczej obojętnych) zaliczmy czarną, białą i szarą o różnych odcieniach przejściowych od bieli aż do czerni.

WALOREM Niektóre prace plastyczne wykonane są tylko jednym kolorem. Artysta tworzy obraz dodając do wybranej barwy więcej lub Mniej czerni lub bieli. Barwa dzięki temu zyskuje całą gamę Tonów jaśniejszych i ciemniejszych. Ten stopień rozjaśnienia bądź ściemnienia barwy nazywamy WALOREM

gama żółci, złamanych zieleni itp. Gdy w muzeum albo w albumie oglądamy obrazy i chcemy je dokładnie opisać, już w pierwszej chwili, zanim im się dokładnie przyjrzymy , możemy określić bez trudu jakie barwy w nich występują Albo inaczej – w jakiej gamie barwnej zostały namalowane. . G A M B R W N to zbliżone odcienie jednej lub kilku barw, zestawionych według określonej zasady, np.: gama zimna, gama ciepła, gama żółci, złamanych zieleni itp. Gama decyduje przede wszystkim o nastroju wywołanym przez dzieło,w którym występuje.

SZEROKIEJ GAMIE BARWNEJ Jeśli artysta posłużył się kolorami z całego obwodu koła barw, na przykład czerwonym, pomarańczowym, zielonym i niebieskim, powiemy wówczas, że obraz został namalowany w SZEROKIEJ GAMIE BARWNEJ

Ryc.1. Koło barwne Chevreule'a

Jeśli artysta wybrał do swojego obrazu kolory leżące w kole barw blisko siebie po stronie ciepłej Lub chłodnej, gamę taką nazwiemy WĄSKĄ GAMĄ BARWNĄ Wąska gama barw ciepłych Wąska gama barw zimnych

AKCENT BARWNY Niewielkie plamy barwne umieszczone w przeciwstawnej Czasami utworzenie obrazu w jednej tonacji barwnej może być nieco nudne. Aby ożywić dzieło, artysta umieszcza na nim niewielkie plamy, barw dopełniających. To one są tu najważniejsze, chociaż nie największe. Są wesołymi akcentami kolorystycznymi. Niewielkie plamy barwne umieszczone w przeciwstawnej gamie kolorystycznej to AKCENT BARWNY

Barwy achromatyczne to czerń, biel i skala szarości. BARWY CHROMATYCZNE I ACHROMATYCZNE Barwy chromatyczne są to wszystkie kolory w których można wyróżnić dominantę. Są to wszystkie kolory oprócz bieli, czerni.                                                          Barwy achromatyczne to czerń, biel i skala szarości.

Każda z barw jest definiowalna za pomocą trzech atrybutów: ATRYBUTY BARW Każda z barw jest definiowalna za pomocą trzech atrybutów: -koloru / odcienia/, -nasycenia, -jasności.

*** Kolor – ton, odcień, stanowi różnicę jakościową barwy, określa różnicę pomiędzy doznawanymi wrażeniami barwnymi Nasycenie – odstępstwo barwy od bieli, nasycenie identyfikuje czystość koloru, determinuje udział kolory w barwie Jasność – opisuje wpływ natężenia światła na barwę, zmieniająca barwę w zależności od światła.