trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

ZAPORY SIECIOWE Firewall – ściana fizycznie oddzielająca silnik od pasażerów w samochodzie Sposób zabezpieczenia komputera/sieci przed osobami niepowołanymi.
Formalizacja i uwiarygodnianie Iteracyjny proces syntezy modeli
Przekształcenia afiniczne
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Analiza porównawcza wybranych metod sztucznej inteligencji w komputerowych grach strategicznych Comparative analysis of artificial iteligece methods applied.
Typy prywatne 1 Typy prywatne W Adzie typy prywatne (private types) służą do bezpiecznego udostępniania danych zdefiniowanych w pakiecie, z którego korzysta.
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy.
Geometria obrazu Wykład 13
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Modelowanie zorientowane agentowo
Promotor: Dr inż. Grzegorz Wróbel
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe Umiem robić takie gry, a więc z chęcią nauczę Cię.
Inżynieria Oprogramowania
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce.
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Autor: Justyna Radomska
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
KILKA SŁÓW NA POCZĄTEK Zapewne niejednokrotnie miałeś możliwość zasiąść przy komputerze, używać klawiatury, myszki, grać w gry komputerowe. Ale mając dostęp.
Witold Bołt. Agenda W czym tkwi problem..? Po co jest oprogramowanie? Kim jest użytkownik? Zbieranie danych Co to jest design Współpraca programista-projektant.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
W W W Łukasz Stochniał.
Animacja na stronie internetowej
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Architektura współczesnych gier video Adam Sawicki asawicki.infoasawicki.info
Seminarium Dyplomowe Jacek Fohs.
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Weed Wizualna eksploracja danych Tomasz Płuciennik Marcin Mielnicki Michał Krysiński Rafał Fabiański.
Składa się z wielu rysunków, które odtwarzane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią prędkością tworzą wrażenie ruchu.
Wzorce Projektowe w JAVA
Platforma .Net.
Historia metod komunikacji.
Box 2D + SFML Fizyka w pudełku Marcin Kuligowski.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
1 WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY (Wyzwania dla pracodawców i edukacji … oraz dla nas wszystkich) Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu Październik 2015 r.
JQuery w Visual Studio Autor projektu Co robi jQuery? Podstawowe informacje Zalety korzystania z biblioteki Przykłady.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Co to jest WPF? Silnik graficzny odpowiedzialny za renderowanie interfejsów (nie tylko!) użytkownika aplikacji dla Windows. Dostępny od.NET 3.0 (2006)
Grafika komputerowa (twoje imię).  Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak.
BUDOWA KOMPUTERA I JEGO FUNKCJE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2016/2017
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
WYMARZONY ZAWÓD.
SPORT ELEKTRONICZNY. SPORT ELEKTRONICZNY - FORMA RYWALIZACJI, W KTÓREJ PRZEDMIOTEM DZIAŁA Ń ZAWODNIKÓW S Ą GRY KOMPUTEROWE. RYWALIZACJA MI Ę DZY ZAWODNIKAMI.
Zapis prezentacji:

trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami Quall trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami

Wstęp Chcieliśmy się nauczyć robić gry Takie żeby były trójwymiarowe obiekty Żeby była fizyka Napisać tak żeby dało się łatwo rozbudować w przyszłości

O grach: Duży i dochodowy kawałek rynku „Call of Duty” i „World of Warcraft” w ciągu roku przyniosły dochody powyżej miliarda dolarów Gra nie tylko młodzież. Np. w Stanach Zjednoczonych szacuje się, że przeciętny gracz ma 35 lat i gra od 12 lat. Wraz z rozpowszechnieniem się Internetu powstaje mnóstwo gier (często darmowych)

Motywacja: Sami gramy w różne gry Chcielibyśmy pisać gry w przyszłości Chcieliśmy poznać odpowiednie biblioteki i wygodne środowisko: Ogre, Bullet, inne pomocnicze biblioteki, Visual Studio Nauczyć się podziału na odpowiednie komponenty i poznać rolę każdego z nich (silnik graficzny, silnik fizyczny…)

Wizja wstępna a realizacja:

Wizja wstępna a realizacja:

Zdjęcia z gry:

Zdjęcia z gry:

Technologie Silnik graficzny Silnik fizyczny Wejście Deus ex machina

Silnik graficzny - Ogre 3D Najpopularniejszy open-source Używany m.in. w filmach czy w grach Implementacje na wiele platform

Ogre 3D Definiujemy położenie kamery i jej własności Opisujemy obiekty w świecie 3D kształt (proste, lub skomplikowane meshe) animacje tekstury Opisujemy sam świat podłoże typ nieba Silnik sam zajmuje sie poprawnym wyświetlaniem opisanego świata

Silnik fizyczny - BulletPhysics Trzeci co do popularności spośród silników fizycznych Używany w filmach i grach Implementacje na wiele platform Oferuje fizykę ciała stałego jak i miękkiego

BulletPhysics Opisujemy uproszczony świat w postaci bulletowych typów: Kul, elipsoid, prostopadłościanów Opisujemy relacje miedzy nimi różnego typu zawiasy algorytmy przetwarzania zderzeń silnik sam przelicza zderzenia i odpowiednio reaguje

Wejście - OIS Standard doskonale współgrający z pozostałymi technologiami Prosty interfejs Oparty na zdarzeniach i callbackach/listenerach

Schemat gry:

Deus Ex Machina Coś to wszystko musi spiąć - World Manager Udostępnia wyższe warstwy abstrakcji systemu Przetwarza odpowiednio IO Udostępnia np. OpenGL Odpowiada za wysokopoziomową logikę gry Przetwarza callbacki silnika fizycznego Wstrzykuje do niego zdarzenia

Podsumowanie Ulepszyliśmy nasze umiejętności pracy w zespole Dowiedzieliśmy się jak w praktyce wygląda proces wytwórczy gier komputerowych Czas zweryfikował nasz pierwotny projekt gry