Miniprzedsiębiorstwo Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Numer identyfikacyjny: 093-1-01-11-10 Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia, Świdnica
E K O L G I C Z N E K O N M I C Z Liczba wspólników: 8, klasa: 3TE1
Reprezentacja
Opiekunowie Opiekun główny: Jolanta Brońska- encyklopedia naszego Miniprzedsębiorstwa. Zachęciła nas do wzięcia udziału w konkursie i kontrolowała pracę pod względem technicznym. „Pasja wpływa na wyobraźnię i tworzy wizję w naszym umyśle, a ta z kolei popycha nas do skutecznego działania oznaczającego sukces! „ Opiekun: Jacek Świątkowski- drogowskaz Miniprzedsiębiorstwa. Nadzorował produkcję i ukierunkował nasze działania. „W podejściu do zakładania biznesu nie pieniądze są najważniejsze, ale pomysł, odwaga oraz pozytywna relacja i współpraca z innymi..”
Konsultanci Konsultant: Anna Szywała Firma Szkoleniowo- Doradcza Udzielała nam konkretnych porad na temat rynku. Konsultant: Małgorzata Wachowiak Biuro Rachunkowe „Elektor” Doradzała nam w sprawach finansów i księgowości.
Coś z niczego Nasze produkty : Produktem są innowacyjne przedmioty codziennego użytku tworzone przy wykorzystaniu surowców wtórnych oraz innych odpadów. Nadawałyśmy „drugie życie” zużytym przedmiotom codziennego użytku wraz z promowaniem działalności ekologicznej wśród uczniów naszej szkoły. Nasze produkty : Nasze Produkty stały się rozpoznawalne oraz docenione przez odbiorców, ponieważ są rzadko spotykane na rynku i sprzyjają środowisku.
Działanie naszą domeną Ekologia od zawsze była naszą wielką pasją. Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo dało naszemu zespołowi duże szanse, aby przełożyć nasze zaangażowanie na całą społeczność szkolną, dlatego rozpoczęłyśmy swoją działalność w grudniu 2010 roku. Sądzimy, iż kluczowym elementem współczesnego przedsiębiorstwa jest jego idea, którą my już posiadamy. Jej nośnikiem są przede wszystkim produkty oferowane przez firmę. Prowadziłyśmy działalność gospodarczą w oparciu o budowę trwałych, przejrzystych relacji z klientami, współpracownikami oraz innymi zainteresowanymi stronami. Spełniałyśmy oczekiwania społeczeństwa dotyczące zagospodarowania odpadów poprzez ich rewitalizację.
Nasza działalność przyczyniła się do tego, że rzeczy pierwotnie wykorzystane odzyskały dawny pożyteczny stan. Artykuł Ogłoszenie Witryna internetowa Wybranie odpowiedniej strategii marketingowej było kluczem do rozwoju naszej firmy, dlatego też postawiłyśmy na marketing- mix „4P”. Stosowaną również przez nas metodą było Public Relations, co sprawiło, że nasza firma stała się postrzegana jako wiarygodna. Poważniejsze problemy dotyczące komunikacji wewnętrznej między współpracownikami nie stanowiły przeszkody w funkcjonowaniu naszego miniprzedsiębiorstwa.
Zielone się opłaca 1 zł przychodów ze sprzedaży wygenerował 91 groszy zysków – rentowność przedsięwzięcia wynosi 91% za 5 miesięcy. Wskaźnik: Kapitał początkowy (K0) = 80 zł Kapitał końcowy (K1) = 1556,76 Przychody brutto = 1704 zł Koszty =147,24 Stopa zwrotu = 1945,95 % Wskaźnik rentowności sprzedaży=91,35% Osiągnęłyśmy maksymalizację zysków przy minimalizacji kosztów.
Sukces leży w naszej naturze Postawa przedsiębiorcza każdej z nas ukształtowała się, dzięki czemu nabrałyśmy pewności siebie we wspólnym prowadzeniu działalności w przyszłości, miniprzedsiębiorstwo „było lekcją” kreowania postaw przedsiębiorczych przed rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej w przyszłości, podejmowanie ryzyka zawodowego, efektywne zarządzanie czasem wolnym, poznanie zasad odpowiedzialnego biznesu. Nasze Miniprzedsiębiorstwo uzyskało prestiż i poszanowanie nie tylko wśród uczniów i nauczycieli, ale także szkół zaprzyjaźnionych, praca w miniprzedsiębiorstwie nauczyła nas, że komunikacja między wspólnikami jest najważniejsza, zachęcanie rówieśników do tworzenia własnych miniprzedsiębiorstw, sprzyjanie naturze i rozpowszechnianie wiedzy o niej wśród uczniów poprzez produkcję ekologicznej galanterii ozdobnej uczestniczymy w propagowaniu ekologii w szkole. Chcemy kreować naszą przyszłość!