G REEN P OWER Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Ostródzie Miniprzedsiębiorstwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koralowy Świat Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Advertisements

Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
IGIEŁKA Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo w Zespole Szkół nr 1 w Żorach.
Miniprzedsiębiorstwo
Młodzieżowa przedsiębiorczość
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
„Ogranicza nas tylko wyobraźnia…”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
Technik architektury krajobrazu
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Szkoła Promująca Zdrowie
Rigardi I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Smolenia w Bytomiu
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Przy II Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Miniprzedsiębiorstwo zaprasza!
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Lubinie Lubin Człowiek który nie umie się uśmiechać niech nie.
MŁODZIEŻOWE MINIPRZEDSIĘBIORSTWO Technikum nr 5 w ZSB nr 1 Ul. Mościckiego 4 w Płocku Nr identyfikacyjny: Opiekun: G.Kansy Konsultant: T.Koper.
Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Opiekun: p. Katarzyna Wędzelewska. Emilia Wiśniewska, Anna Sokala, Dominika Orzoł, Kinga Jaśniak, Aleksandra Odjas, Katarzyna Korpys, Klaudia Kitlińska,
MINIPRZEDSIĘBIOSRSTWO Technikum nr 2 im. Powstańców Styczniowych w Zespole Szkół nr 2 w Ostrowi Mazowieckiej.
Busy Bees I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Miarki Mikołów.
Przy ZSO II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej.
PRZEDSIĘBIORSTWO 123 IV Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina w Ostrowie Wielkopolskim.
Futapp VII Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Kusocińskiego w Bydgoszczy.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
TE-USZY II Liceum Ogólnokształcące im
Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach
Liceum Ogólnokształcące w Czudcu
TECHNIKUM ADMINISTRACYJNE I TECHNIKUM MASAŻU
Podstawowe Informacje
Masterteam24 Zespół Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim
Miniprzedsiębiorstwo „DRUK IT”
Prezentacja biznesplanu
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
F&S Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Technikum nr 2
MiniMaxi Zespół Szkół Ekonomicznych nr 5 w Świdnicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
VI Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Kielcach
Prezentujemy ekipę oraz produkt miniprzedsiębiorstwa „Sezon”
Prezentacja biznesplanu
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie
MŁODZIEŻOWE MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Prezentacja biznesplanu
„GIFCIKI SP.J.”.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Miniprzedsiębiorstwo „ Diamond ” Zespół Szkół Zawodowych im. S
Miniprzedsiębiorstwo
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im
Miniprzedsiębiorstwo „Isztar”
CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki
Zapis prezentacji:

G REEN P OWER Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Ostródzie Miniprzedsiębiorstwo

Miniprzedsiębiorstwo składa się z 12 wspólników. Wszyscy jesteśmy uczniami klasy III TMA - Technik Architektury Krajobra zu

Reprezentacja na Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo "Produkcik 2011 Dyrektor naczelny – Wojda Paulina Dyrektor finansowy – Dziki Krystian Dyrektor produkcji – Szewczyk Kinga Specjalista ds. produkcji – Maryniak Aleksandra

Opiekun miniprzedsiębiorstwa GREEN POWER Danuta Piękoś – Janulis Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo, to zajęcia dzięki którym uczniowie nabyli umiejętności praktycznego zastosowanie posiadanej wiedzy teoretycznej w zakresie prowadzenia własnej firmy, zostali przygotowani do samodzielnej pracy i podejmowania decyzji oraz sprawdzili się w konkretnych sytuacjach. Dało im możliwość lepszego przygotowania się do przyszłej pracy zawodowej, zwłaszcza, że ich branża działalności była powiązana z ich kierunkiem kształcenia.

GREEN POWER Konsultanci Miniprzedsiębiorstwo GREEN POWER Monika Jabłczyńska - konsultant biznesowy Dyrektor ds. projektów HSBC Bank Polska Maria Rymarska Dyrektor ZSZ im. S. Staszica Hanna Klonowska Kierownik Pracowni Zajęć Praktycznych

Przedmiot działalności W odpowiedzi na wzrost zainteresowania ekologią nasze miniprzedsiębiorstwo postanowiło dostarczać eko-produkty. Główną linią biznesową stała się produkcja i sprzedaż rozsad bylin (m.in. maciejki, lobelii, bratka, petunii, aksamitki i werbeny) oraz koncepcje zagospodarowania terenu wokół szkoły. Ze względu na sezonowy charakter głównego przedsięwzięcia, w okresie jesienno-zimowym firma rozpoczęła działalność dodatkową, którą była produkcja ozdób okolicznościowych z naturalnych materiałów (wystroje i aranżacje świąteczne, m.in. dekoracje, stroiki i dodatki, choinki z suszu, ozdoby dla uczniów na bal studniówkowy). Celem miniprzedsiębiorstwa było sprawienie zaprzyjaźnienia się nabywców z produktami w taki sposób, by zieleń odgrywała dużą rolę w ich życiu codziennym. Człowiek mający kontakt z zielenią ma lepsze samopoczucie i jest zdrowszy.

Funkcjonowanie miniprzedsiębiorstwa Biorąc udział projekcie jako wspólnicy miniprzedsiębiorstwa stwierdziliśmy, że jego prowadzenie nie jest łatwą sprawą. Wymaga to dużych poświęceń i wielkiego zaangażowania. Trudnością jest również kierowanie innymi ludźmi, gdyż każdy jest inny i często ma różne zdanie. Wszystkie problemy, z jakimi się zetknęliśmy uświadomiły nam, że nie każdy może firmą zarządzać. Oprócz wiedzy teoretycznej bardzo istotne są predyspozycje osobowościowe i doświadczenie. Ważny przy tym jest szacunek do siebie nawzajem oraz to, że działając wspólnie w formie spółki, a nie w pojedynkę można osiągnąć sukces. Głównym problemem na początku naszej działalności było nierównomierne zaangażowanie się poszczególnych wspólników w funkcjonowanie firmy. Problemem było również to, że część wspólników miała zastrzeżenia do pracy poszczególnych dyrektorów różnych działów. Aby rozwiązać ten problem zostało zorganizowane spotkanie wszystkich wspólników, na którym nieporozumienie zostało wyjaśnione, a wspólne wnioski wdrożone do pracy na przyszłość. W szkole zaczęło się dziać coś innowacyjnego, coś co zainteresowało uczniów i pokazało, że jeśli się bardzo chce, to można to osiągnąć.

Pomimo, iż proces produkcji naszych wyrobów był czasami trudny i żmudny, nie wszyscy wspólnicy w równym stopniu angażowali się w sprawy firmy, możemy pochwalić się licznymi sukcesami. Dobre miejsce do pracy, uzdolniony zespół wspólników i ich staranność przyczyniła się do tego, że prowadząc własne miniprzedsiębiorstwo osiągnęliśmy : wysoki zysk dzięki niskim kosztom produkcji, doświadczenie, które na pewno nam się przyda w przyszłości, umiejętność porozumiewania się i współpracowania z innymi, duże zainteresowanie konsumentów naszymi wyrobami, nauczyliśmy się profesjonalnie prowadzić kampanią reklamową, przez co też konsumenci ciekawi byli tego, co robimy i chętnie kupowali nasze produkty. Jesteśmy dumni z tego, że stworzyliśmy zgrany zespół ludzi dobrze zorganizowanych, kreatywnych, uzdolnionych, pracowitych i rozwijających swoje umiejętności. Udało nam się połączyć profil działalności miniprzedsiębiorstwa z kierunkiem naszego kształcenia, tj. architekturą krajobrazu. Dzięki temu możemy się zajmować tym co lubimy: produkcją roślin i projektowaniem terenów zielonych.

Finanse Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) = Zysk netto / kapitały własne ROE = 574,01 /60*100 = 956,68% Przychody Grudzień537,98 zł Styczeń189,00 zł Luty129,27 zł Marzec- Kwiecień138,89 zł Ogółem:995,14 zł Koszty (zakup materiałów do produkcji, koszty promocji, najmu) Grudzień100,12 zł Styczeń 78,51 zł Luty 26,22 zł Marzec 1,60 zł Kwiecień 62,62 zł Ogółem 269, 07 zł Zysk Dochód brutto (zysk brutto) 726,07 zł Odliczenia od dochodu 35, 04 zł Podatek dochodowy:117, 02 zł Zysk netto:574,01 zł

Zyski pozafinansowe Wzajemny szacunek, akceptacja i wsparcie przełożonych to elementy, które najbardziej doceniamy jako wspólnicy miniprzedsiębiorstwa. Przyniosły nam one najwięcej satysfakcji z pracy. Biorąc udział w tym projekcie, mogliśmy rozwinąć w sobie różne cechy, m.in. własną kreatywność, asertywność i komunikatywność. Każdy wyniósł coś dobrego z prowadzenia firmy, dzięki czemu ma dobry punkt odniesienia do rozwinięcia w przyszłości swojego własnego i na większą skalę biznesu. Powiązaliśmy jego działalność z naszym kierunkiem nauki w szkole, kształcąc w ten sposób również umiejętności zawodowe. Poprzez naszą działalność mogliśmy kształcić postawy przedsiębiorcze w najbardziej efektywny sposób, weryfikować skuteczność edukacji ekonomicznej poprzez współpracę ze środowiskiem biznesu, wzmacniać wizerunek dobrej i nowoczesnej szkoły, zaangażować się społecznie i promować się w środowisku, m.in. poprzez współpracę z Cechem Rzemieślników i Przedsiębiorców w Ostródzie. Uczniowie i rodzice z chęcią kupywali nasze produkty i zgodnie uznali, że rośliny są im bardzo przyjazne. I nie tylko, dlatego, że wyłapują dwu­tlenek węgla i odzyskują tlen. Poprawiają obraz świata zewnętrznego i nastrajają pozytywnie do życia.