Subkultury medialne i internetowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Klasyfikacja źródeł informacji
Wartość informacyjna wiadomości a kryzys dziennikarstwa
Konsumpcja informacji
Lev Manovich Język nowych mediów
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Historia powstania sieci INTERNET
Socjologia mediów.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Telewizja.
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Technologia informacyjna
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Postępowanie dowodowe w procesie cywilnym dotyczącym ochrony dóbr osobistych naruszonych w Internecie Dr Monika Rejdak Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej.
UZALEŻNIENIE Internet.
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Technologia informacyjna
Autor: Justyna Radomska
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
Edukacja medialna.
Życie nastolatka.
Mass media, publikatory
Fenomen Internetu (nieprzebrane źródło informacji)
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Medialna rzeczywistoŚĆ
Problemy współczesnej młodzieży
Podział i funkcje mass mediów
Świat młodzieżowych fascynacji
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Komunikacja.
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
METODY KOMUNIKACJI.
Przeszłość Teraźniejszość Przyszłość
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Wykluczenie cyfrowe.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Metody komunikacji.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
PRASA.
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Bezpieczeństwo w sieci
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
TECHNOLOGIA W ŻYCIU CODZIENNYM
Wycieczka do Mediateki
Zapis prezentacji:

Subkultury medialne i internetowe Piotr Tchórz Emil Tarkawian

Subkultura - wzory, zasady, normy zwyczajowe przyjęte i obowiązujące w grupie społecznej stanowiącej część większej zbiorowości, odmienne od wzorów, zasad, norm zwyczajowych przyjętych przez ogół społeczeństwa.

Rozwój mediów masowych Termin mass media powstał w USA w latach 40., określając masowy charakter produkcji i odbioru przekazu, a także jego stereotypowość, schematyzm, łatwą dostępność połączoną ze skłonnością do uproszczeń. Środki masowego przekazu są często atakowane za obniżanie poziomu kultury, a nawet propagowanie złego smaku i trywialnych treści.

środki masowego przekazu związane są z kulturą masową środki masowego przekazu związane są z kulturą masową. Zaczęły się rozwijać w: XIX w.: - prasa XX w.: - lata 20, film - lata 30, radio - lata 50, telewizja - lata 70, internet

Subkultury medialne Subkultury medialne to wybór mass mediów o charakterze głównie wizualnym. Stanowią one nieodłączny element ikonosfery współczesnej kultury, a także potwierdzenie olbrzymich możliwości wychowawczych mediów, które kreują określone wzorce postępowania, zachowania i myślenia.

Tradycyjne formy wychowania oraz oddziaływania są zastępowane przez obraz i dźwięk docierający ze srebrnego ekranu, przez kolorowe czasopisma. Telewizja, kasety video, gry komputerowe wyparły czytanie bajek, książek dla dzieci oraz tradycyjne gry i zabawy. Media i środki techniczne coraz częściej zastępują drugiego człowieka jako partnera dialogu, komunikowania oraz wzajemnej interakcji.

Należy podkreślić, iż mass media niejednokrotnie oferują swoim odbiorcom wiele cudownych recept, sposobów na „szczęśliwe życie”. Dają złudzenie, że sukces, powodzenie w różnych sferach życia można osiągnąć łatwo, bez wysiłku. Tworzą tym samym wykreowany sztuczny świat, za którego sprawą powiększa się sukcesywnie grono frustratorów. Należy także zauważyć, że treści przekazywane przez mass media są bardzo często istotnym narzędziem manipulacji opinii i poglądami ludzi.

Treści te prowadzą często do uniformizacji ich sposobu myślenia, a nawet odczuwania. Szczególne obawy budzi w nas jakość oraz rodzaj przekazywanych treści docierających najrozmaitszymi kanałami do najmłodszego odbiorcy.(Badania OBOP-u donoszą, iż 94% widzów włącza codziennie odbiorniki telewizyjne, 84% nie wyobraża sobie życia bez telewizora.)

Subkultura internetowa Najważniejszym medium dla młodego pokolenia jest Internet. Nastolatkowie wolą przebywać w Sieci niż korzystać z radia, telewizji czy prasy. Pomimo wyraźnego faworyzowania Internetu, inne media nie są im obce. Młodzi potrafią równocześnie oglądać telewizję i rozmawiać przez Internet, przeszukiwać strony WWW i słuchać radia. Wśród nowych technologii

czują się jak ryba w wodzie, obcując z tym, co nowe czują się jak ryba w wodzie, obcując z tym, co nowe. Nie czują się osaczeni przez media. Chaos informacyjny im nie przeszkadza, co zdecydowanie różni ich od starszych kolegów i koleżanek, dla których natłok danych stanowi wyraźny problem. Obce jest im też poczucie zagubienia czy bezradności wśród nowych technologii.

Fascynacja nowymi mediami przerodziła się w uzależnienie Fascynacja nowymi mediami przerodziła się w uzależnienie. Pokolenie milenijne nie wyobraża sobie życia bez dostępu do Sieci. Jak wskazują badania Harris Interactive, młodzi internauci są dobrze zaznajomieni z nowymi technologiami, bardziej zróżnicowani etnicznie. Całe pokolenie liczy sobie w USA ok. 47 mln osób. Rocznie wydaje ok. 149 mld USD na zakupy, w tym 15% wydatków przeznaczona jest na nabywanie dóbr online.

6 podgrup internautów centra informacyjne, traktują Sieć głównie jako najważniejsze źródło informacji. panienki, składająca się głównie z dziewcząt, które traktują Sieć jedynie w kategoriach rozrywki. panny izolujące się, stanowią 18% całego pokolenia. Są najmniej towarzyską grupą w Sieci.

tłum chwili obecnej, stanowią największą formację w Sieci tłum chwili obecnej, stanowią największą formację w Sieci. Szybko i nerwowo przeszukują Internet, żeby pozyskać informacje. drużyna z wysokim IQ, ta grupa traktuje Sieć jako źródło wiedzy. szpanerzy, zależy im głównie na tym, by pokazać swoje umiejętności w Sieci.

Podsumowanie Wszystkie media w dzisiejszym świecie stały się nieodłączną częścią ludzkiego życia. Dziś już nie możemy sobie wyobrazić jak wyglądałby świat bez porannej gazety, telewizyjnych programów czy komputera, który jest połączony z Internetem. W dzisiejszym świecie czas jest na wagę złota toteż nikt nie ma zamiaru czekać kilku miesięcy by dowiedzieć się co miało miejsce po drugiej stronie naszego globu.