Logistyczne systemy informatyczne i informacyjne Wykonały: Małgorzata Breguła Katarzyna Cholawo Magdalena Gajewska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Technik logistyk.
SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Zarządzanie logistyczne
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
zarządzanie produkcją
Katedra Logistyki i Transportu
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
InfinitERP prezentacja systemu.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Model referencyjny łańcucha dostaw
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Janusz Langer 19 wrzesień 2006, FTB/ZBP, Warszawa
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online

TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Istota konkurencji w internecie …
CabMan System dyspozytorski.
Ogólnokrajowa karta miejska
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Operacyjne sterowanie produkcją
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Co to jest CRM? ekspertka: Magda Sadłowska host: Dorota Kostowska Warszawa WEBINARIUM.
Przykłady analiza i projektowanie
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
SEGMENTACJA RYNKU.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
Zarządzanie sklepem internetowym
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Zarządzanie sklepem internetowym
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Zapis prezentacji:

Logistyczne systemy informatyczne i informacyjne Wykonały: Małgorzata Breguła Katarzyna Cholawo Magdalena Gajewska

Informacja w firmie Firmy gromadzą informacje o klientach, dostawcach, dostawach, kosztach, towarach itp itd Dawniej : wszystko drukowano, pokowano do kopert, wysyłano pocztą, ręcznie wprowadzano do komputera Teraz – EWD

Czym jest EWD? EWD to Elektroniczna Wymiana Danych (ang EDI – Electronic Data Interchange) Służy do wymiany informacji pomiędzy firmami przy minimalnej interwencji człowieka

EDI na świecie Standard – ujednolicenie przesyłanych danych Rozwijane równolegle, różne Wiele krajowych standardów Standardy branżowe: CEFIC-EDI – przemysł chemiczny EDIFICE – przemysł elektroniczny ODETTE – przemysł motoryzacyjny RINET – przemysł ubezpieczeniowy

Ujednolicenie Świat bez granic Zniesienie barier językowych Unifikacja – UN/EDIFACT Bardzo złożone bo bardzo ogólne Ułatwienie, specjalistyczne dla handlu standard EANCOM, wywodzi się z EDIFACT, kompatybilny

Zastosowanie EWD Początkowo tylko w dużych firmach Teraz stosuje się w większości firm, od produkcyjnych, przez handlowe do usługowych Wszędzie, gdzie czas jest ważny

Zalety EWD Zmniejszenie czasu między zamówieniem a realizacją Zmniejszenie czasu pracowników na prace biurowe Zmniejszenie liczby błędów Zwiększenie konkurencyjności dzięki niższym kosztom Większe zadwolenie klientów Optymalne wykorzystanie zasobów

Wady EWD Trudność we wdrożeniu Wysokie koszty wdrożenia Wielość standardów i ciągła ich zmiana Skomplikowana składnia komunikatów

Rola EWD Automatyzacja przepływu dokumentów (faktury, zamówienia) Łatwy dostęp do analiz i raportów Wykorzystanie danych zawartych na kodach kreskowych (gospodarka zapasami, dane o transporcie i inne)

UN/EDIFACT Czyli zasady ONZ elektronicznej wymiany danych Zbiór standardów, jakie musi spełniać dokument przesyłany dzięki EDI w dziedzinach: Zarządzanie Handel i przemysł Transport Finanse i ubezpieczenia Ustala strukturę danych

Struktura przesyłanych danych UNB Nagłówek wymiany obowiązkowy UNG Nagłówek grupy funkcyjnej warunkowy UNH Nagłówek komunikatu obowiązkowy Segmenty danych użytkownika UNT Zakończenie komunikatu obowiązkowe UNE Zakończenie grupy funkcyjnej warunkowe UNZ Zakończenie wymiany obowiązkowe

Budowa komunikatu nagłówek – segmenty występujące w tej części odnoszą się do całej wiadomości i dotyczą np. danych o partnerach, waluty, podatków itp. część szczegółowa – segmenty odnoszą się do szczegółów przekazywanej informacji, np. opis zamawianego towaru, bonifikaty lub koszty z nim związane itp. część podsumowująca – tylko te segmenty, które zawierają dane zbiorcze lub kontrolne, np. łączna suma faktury, liczba komunikatów w wymianie itp.

Budowa segmentu etykiety segmentu identyfikującej typ segmentu separatora elementów danych, czyli znaku rozdzielającego poszczególne elementy danych prostych lub złożonych elementów danych zakończenia segmentu Przykład segmentu opisującego walutę: CUX + USD : IN

UNH+15+PAYMUL:D:98B:UN:ZBP200 BGM DTM+137: :102 FII+OR++Numer Oddziału:25:::::Nazwa Oddziału:LOKALIZACJA NAD+OY :160:ZNI++NAZWA+ULICA+MIASTO++KODP+PL LIN+1 BUS+1:SCV+IN MOA+9:821567:DEM FII+OR :::USD NAD+OY :160:ZZZ++NAZWA+ULICA+MIASTO++KODP+PL SEQ++1 MOA+9:821567:DEM DTM+203: :102 BUS+1:SCV+IN RFF+CR:12345 FII+BF :::USD+56:25:ZNB::::Nazwa Oddziału:LOKALIZACJA NAD+BE NAZWA+ULICA+MIASTO PL PRC+11 FTX+PMD+++SZCZEGÓŁY PŁATNOŚCI FTX+AEW++ZSP:86+Info1:Info2:Info3:Info4 UNT Grupy segmentów Segmenty Złożone elementy danych Elementy danych –zestawy kodów Separatory + : Struktura komunikatu –nagłówek UNH –segmenty –zakończenie UNT Struktura pliku wymiany –nagłówek UNB –komunikaty –zakończenie UNZ Przykład komunikatu

Komunikaty EANCOM

Informacja adresowa Cennik Zamówienie Odpowiedź na zamówienie Zmiany w zamówieniu Zawiadomienie o wysyłce Faktura Awizo zapłaty

Komunikaty EANCOM

Rozwiązania sprzętowe dla EDI Trzy podstawowe elementy oprogramowania: właściwy konwerter oprogramowanie stanowiące połączenie systemu użytkownika i jego bazy danych z konwerterem EDI oprogramowanie komunikacyjne

Przykład Najprostsza konfiguracja z EDI: Aplikacja pliki txt Konwerter (mapy) pliki EDI Program komunikacyjny Sieć telekomunikacyjn a

Sposoby przesyłania danych: Metoda bezpośrednia Metoda pośrednia

Infrastruktura przepływu informacji sieć WAN sieć LAN sztywne łącze

XML i ebXML – nowe standardy w logistyce XML (eXtended Markup Language) – język służący do zapisywania złożonych struktur danych w plikach tekstowych ebXML - projekt utworzenia otwartej, bazującej na XML infrastruktury, która umożliwi korzystanie z elektronicznej informacji biznesowej

Systemy informacyjne w logistyce

Strumienie informacyjne Przepływ dóbr NadawcaOdbiorca Przepływ informacji

Systemy informacyjne przedsiębiorstw otoczenie Pozyskiwanie Przetwarzanie Organizowanie Gromadzenie Analiza Udostępnienie Pozyskiwanie Przetwarzanie Organizowanie Gromadzenie Analiza Udostępnienie decyzje otoczenie DANE INFORMACJE działanie ŹRÓDŁA DANYCH SYSTEM INFORMACYJNY UŻYTKOWNICY

Logistyczny system informacji LIS struktura wzajemnie ze sobą powiązanych ludzi, sprzętu i procedur, zapewniająca kierownikowi ds. logistyki odpowiednie informacje niezbędne do planowania, realizacji i kontrolowania działalności logistycznej. istotą logistycznego systemu informacji jest gromadzenie i przetwarzanie danych oraz udostępnianie ich po przetworzeniu jako informacje, służące podejmowaniu odpowiednich decyzji w celu koordynowania działań logistycznych.

System informacji logistycznej Podsystem zarządzania zamówieniami Podsystem badań i wywiadu Podsystem wspomagania decyzji Podsystem sprawozdań i wyników Otoczenie logistyczne Przedsiębiorstwo/ działalność podstawowa Zarządzanie logistyczne Działalność logistyczna Funkcje zarządzania logistycznego Planowanie Realizacja Kontrola

Funkcje logistycznego systemu informacji Obsługa klienta i komunikacja, zorientowane na doskonalenie relacji klient – odbiorca Planowanie i sterowanie, związane z wyprzedzeniem w czasie wymagań klientów i monitorowaniem przepływów fizycznych w celu stwierdzenia odchyleń w stosunku do planu Koordynacja, odpowiedzialna za powiązanie działań logistycznych w jeden spójny system

Funkcja danych/ funkcja planowania Zarządzanie magazynowaniem - realizacja produkt/klient - lokalizacja Programowanie popytu Planowanie strategiczne Funkcja koordynacji Harmonogramowanie produkcji Planowanie zapotrzebowania materiałowego Planowanie sprzedaży/marketingu Baza danych Dane zewnętrzne - zamówienia klientów - zamówienia powrotne Dane wewnętrzne - produkcja - zapasy Obsługa klienta/ funkcja komunikacji Status zamówienia klienta Dostępność zapasów - produkty - lokalizacja Status ładunków powrotnych Funkcja sterowania Poziomy obsługi klienta Wykonanie sprzedaży Realizacja przewozów Funkcjonowanie systemu

Źródła i techniki zbierania danych dla LIS-u

Źródła danych sieci teleinformatyczne system informacji marketingowej - MIS EDI wraz z automatyczną identyfikacją AI system nawigacji satelitarnej – GPS dokumenty papierowe, np. sprawozdania, raporty, wyniki bilansowe, itp.

Informatyczne systemy zarządzania w logistyce Efektywna strategia obsługi klienta – ECR

Co to jest ECR? ECR, czyli EFEKTYWNA OBSŁUGA KLIENTA, jest strategią funkcjonowania łańcuchów dostaw produktów częstego zakupu, charakteryzujących się szczególnie szybkim przepływem. Polega ona na zastąpieniu istniejącej dotychczas konkurencji systememścisłej współpracy w celu zaspokojenia wymagań klienta w sposób lepszy, szybszy i przy mniejszych kosztach.

Tradycyjny łańcuch dostaw – jak jest najczęściej? Dostawca STRUMIEŃ INFORMACJI PRZEPŁYW PRODUKTÓW DystrybutorDetalistaKlient

Łańcuch dostaw według koncepcji ECR Dostawca STRUMIEŃ INFORMACJI PRZEPŁYW PRODUKTÓW DystrybutorDetalistaKlient

Trzy filary koncepcji ECR zapewnienie wymaganego poziomu obsługi eliminacja kosztów, które nie dodają wartości maksymalizacja efektów i eliminacji barier w całym łańcuchu dostaw

Korzyści wynikające ze stosowania strategii ECR Dla konsumenta: zwiększony wybór i komfort zakupów ograniczenie sytuacji niedoborów towarów świeższe i tańsze produkty

Korzyści wynikające ze stosowania strategii ECR Dla dystrybutora: zwiększona lojalność konsumenta lepsza orientacja rynkowa poprawa stosunków handlowych dostawcami

Korzyści wynikające ze stosowania strategii ECR Dla dostawcy: usprawnienie synchronizacji produkcji z popytem- ograniczenie braków w towarach wzmocniona pozycja marki trwałe stosunki handlowe

Korzyści wynikające ze stosowania strategii ECR Ogólne korzyści dla wszystkich: szybka reakcja na potrzeby konsumenta redukcja kosztów podniesienie poziomu obsługi klienta rozwój strategicznego i operacyjnego planowania w całym łańcuchu efektywniejsze zarządzanie zapasami efektywniejsze wykorzystanie aktywów podniesienie jakości produktów i usług wzrost elastyczności działania

Czym jest CRM CRM czyli Customer Relationship Management (Zarządzanie Kontaktami z Klientami) Uporządkowana baza danych z informacjami o kliencie Zbiera możliwie dużo informacji, by je wykorzystać do zindywidualizowania ofert a przez to do lojalności klienta

Zadania CRM Organizacja bazy klientów Zarządzanie kontaktami Portfolio Zarządzanie kampaniami Synchronizacja danych Analizy Sprzedaż Zarządzanie czasem i terytorium Obsługa zgłoszeń handlowych Telemarketing

Możliwości CRM Zbieranie maksymalnej ilości danych o kliencie (kim jest, co kupuje, kiedy kupuje, co lubi, czego nie lubi, jak się z nami kontaktuje, historia kontaktów, kiedy ma urodziny itp) Tworzenie zbiorów podobnych klientów (wiekowo, produktowo, sposobem kupowania i innych)

Wykorzystanie informacji Klient: indywidualne oferty, dokładne dane o czasie realizacji, upustach, postępie w realizacji zleceń Handlowiec: czas pracy, efektywność pracy, planowanie pracy Planowanie: kampanii promocyjny, segmentacja klientów, analiza wartości klientów (Pareto)

Wady CRM Kosztowny zakup programu Kosztowne i czasochłonne wdrożenie Czasochłonność wpisywania danych Opór pracowników przed dodatkową pracą Zagrożenie utraty danych

W dobie internetu e-CRM Dla stron internetowych Korzystamy z tego, że klient jest na stronie i chce zostawić informacje Zdobywamy je poprzez: Ankiety Logowanie po wpisaniu danych Śledzenie czego szuka, jak się porusza na stronie Historia zamówień

Zastosowanie e-CRM Na wszystkich stronach firmowych internetowych, np sklepy internetowe, bankim, usługi on-line Dostosowujemy stronę i usługi dla każdego klienta od wyglądu i układu stron po zakres usług i czas promocji Można wykorzystać informacje do usług poza internetem

Dziękujemy za uwagę Czy są jakieś pytania?