Od pierwszego krzyku do …

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej
Advertisements

Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Alicja Suchorab Agnieszka Sajda
W poszukiwaniu ewolucji…
DIETETYCY ..…W AKCJI.
Co słychać Panie Darwinie?
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
„Gdzie były, co robiły twoje ręce
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Temat: BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU KRWIONOŚNEGO
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Zapis prezentacji:

Od pierwszego krzyku do … Barbara Świątek

Zawartość prezentacji Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Uwagi

Wprowadzenie Życie człowieka możemy podzielić na dwa główne etapy, których granicą jest moment narodzin. Pierwszy etap – prenatalny, który wiąże się z kształtowaniem organizmu natomiast etap drugi – postnatalny związany jest ze zmianami, które na co dzień obserwujemy u siebie, najbliższych a także innych ludzi. Śledzimy zmiany w budowie, zachowaniu i funkcjonowaniu. Spróbujmy więc odpowiedzieć sobie na pytanie jakie to zmiany zachodzą w organizmie człowieka? Na jakie etapy możemy podzielić ten okres życia i co ciekawego w nich zachodzi?

Zadania Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji multimedialnej, która zawierać będzie informacje o przebiegu etapu rozwoju postnatalnego człowieka, czyli okres od porodu do schyłku życia. Pamiętajcie , że na tym etapie życia człowiek bardzo się zmienia. Spróbujcie te zmiany usystematyzować. Przygotowując prezentację pamiętajcie o regułach jej tworzenia, tj. temacie, celu, zakresie merytorycznym, środkach technicznych, szacie graficznej.

Zadania cd. Zadanie polega na wyszukaniu informacji o etapach życia po urodzeniu, ich specyfice oraz znaczeniu dla procesu socjalizacji człowieka. Potrzebne informacje zbierać możecie przy pomocy internetu oraz z innych źródeł. Każdy zespół będzie wykonywał te same zadania, a efekty waszej pracy będą konkurowały ze sobą.

Proces Grupa zostanie podzielona na trzy zespoły. Każdy zespół wybiera swojego lidera - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania zadania. Po zakończeniu pracy każda grupa dokonuje prezentacji efektów wykonanego zadania. Prezentacja powinna zawierać: ustną prezentację przygotowaną w ciekawy sposób. Prezentacja powinna być wykonana w programie Power Point. Atrakcyjność prezentacji mogą podnieść np.: fotografie, rysunki itp. elementy związane opracowywanymi zagadnieniami.

Proces cd. Będziecie pracowali w grupach pięcioosobowych, w których każdy będzie wykonywał określone zadanie: Szperacz – naukowiec – będzie wyszukiwał informacje w sieci lub innych źródłach Redaktor – będzie opracowywał, redagował informacje Grafik – przygotuje prezentację multimedialną Lider – podsumuje i zaprezentuje wykonane zadanie

Proces cd. Zadaniem każdej z grup będzie zdobycie jak największej ilości informacji związanych z wybranych z etapami rozwoju ciąży i opracowanie tych zagadnień. Pomocne w wykonaniu zadania będą źródła z sieci Internet.

Źródła www.wsipnet.pl www.bryk.pl/Biologia/Człowiek www.psychologia-rozwoju-czlowieka.wyklady.pl www.edukacja.edux.pl www.studento.org www.dbc.wroc.pl Wikipedia, wolna encyklopedia Encyklopedia zdrowia

Ewaluacja Każda z wyżej wymienionych grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z tym, na ile zrealizowała przyjęte zadanie oraz czy zrealizowała założone cele. Wykonane zadanie zostanie ocenione zespołowo. Jedna ocena określi jakość wykonania projektu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie.

Ewaluacja cd.

Ewaluacja cd. Po przedstawieniu prezentacji na forum klasy wykonawcy dokonają samooceny, a następnie zostaną ocenieni przez widzów i nauczyciela. Z tych trzech ocen punktowych zostanie wyliczona wartość średnia. Uzyskane przez grupę punkty zostaną przeliczone na oceny szkolne zgodnie z tabelą.

Konkluzja To już koniec Waszej pracy. Szczęśliwie dobrnęliście do jej końca. Mam nadzieję, że po wykonaniu tego zadania Wasza wiedza na temat etapów życia człowieka jest większa i w przyszłości ułatwi Wam funkcjonowanie w społeczeństwie. Mam również nadzieję, że praca nad wykonaniem tego zadania sprawiła wam chociaż odrobinę przyjemności.

Uwagi Na wykonanie zadania macie cztery tygodnie. Na zajęciach, 27 października zaprezentujecie swoje opracowania i zostaną one ocenione. Każda grupa będzie maiła 10 minut na zaprezentowanie swojej pracy.