AUTOPREZENTACJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Komunikacja interpersonalna
AUTOPREZENTACJA.
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Wystąpienia publiczne.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
warsztaty dla rodziców
Zdrowe relacje międzyludzkie
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Umiejętność obserwacji.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Krzeszowska Autoprezentacja Projekt jest współfinansowany.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Samorząd Uczniowski.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Aleksandra Kiełbania I G
The Leader in Me.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
STOP SZOKOWI KULTUROWEMU
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

AUTOPREZENTACJA

Sztuka autoprezentacji polega na umiejętnym sterowaniu emocjami odbiorcy, od którego oceny zależy interesująca nas decyzja. Chodzi o to, żeby uznał nas za obiekt z różnych względów dla siebie atrakcyjny. Przy założeniu, że znamy jego potrzeby i oczekiwania, schemat wydaje się stosunkowo prosty: zachować się dokładnie tak, jak oczekuje. Niestety często zdarza się, że nawet w sytuacji, w której wiemy co nieco o oczekiwaniach naszego rozmówcy (na przykład w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w sprawie pracy, kiedy znamy wymagania co do osoby, która ma zająć dane stanowisko), proces naszej autoprezentacji nie przebiega tak, jakbyśmy to sobie wymarzyli. Co tak naprawdę decyduje o naszym sukcesie i składa się na sztukę autoprezentacji?

Pierwsze wrażenie Badania psychologiczne dowodzą, że pierwsze 11 sekund jest kluczowe i od nich w dużym stopniu zależy ocena. W tym czasie zdołamy co najwyżej wejść do pomieszczenia, przywitać się i zająć miejsce. To pozwoli zdecydować rozmówcy o naszej atrakcyjności. Z drugiej strony wiadomo również, że atrakcyjność buduje częstotliwość kontaktów z odbiorcą. Powoduje ona nasilenie emocji, która pojawiła na pierwszym spotkaniu. Jeśli zdajemy egzamin przed kimś, z kim porozumiewaliśmy się wcześniej, choćby korespondencyjnie – jak w przypadku kursów ESKK – warto w tym właśnie krótkim czasie przypomnieć o kontakcie i stać się przez to osobą „rozpoznaną”, sprawić wrażenie kogoś, z kim w przeszłości dochodziło już do porozumienia, czyli sukcesu komunikacyjnego. Kolejna sprawa to atrakcyjność fizyczna, czyli wygląd zewnętrzny. Ludzie mają więcej zaufania do osoby, która jest do nich podobna. Nie chodzi tu tylko o podobieństwo fizyczne, ale także podobieństwo ubioru (stosowność do sytuacji), słownictwa (adekwatność do sytuacji), zachowania (wspólna akceptacja charakteru spotkania). O tym, czy jesteśmy postrzegani jako osoby atrakcyjne, decydują zarówno nasze zalety, jak i wady. Należy pamiętać, że dopiero wtedy, gdy zostaną zaakceptowane, możemy liczyć na to, że zostaniemy polubieni. Przedstawiając je, ponosimy pewne ryzyko, ale jeśli damy do zrozumienia, że sami akceptujemy siebie – opinia ta może stać się „zaraźliwa”.

Mowa ciała, czyli komunikacja niewerbalna Mowa ciała, czyli komunikacja niewerbalna Z obserwacji mimiki i mowy ciała wynika, że aż 55% znaczenia danej wiadomości jest zawarte w środkach niewerbalnych. Należą do nich m.in.: ton wypowiedzi, sposób doboru i częstotliwość wypowiadanych słów oraz ruchy ciała. Znajomość mowy ciała, umiejętność odczytywania przekazu niewerbalnego dają człowiekowi lepszy wgląd w istotę komunikacji, lepsze porozumienie. Powinniśmy więc wyeliminować wszelkie nerwowe gesty i koniecznie pamiętać o tych obowiązujących albo ocenianych wysoko w naszej kulturze: pewnym kroku, zdecydowanych i wyraźnych odpowiedziach, postawie wyrażającej szacunek wobec rozmówcy i sytuacji.

Sprzedaj swoje dobre strony Sprzedaj swoje dobre strony Sztuka sprzedaży siebie, własnej wiedzy i umiejętności podlega tym samym prawom co reklama towarów i usług. Zjawisko ekspozycji mówi o tym, że im częściej coś widzimy, tym bardziej to lubimy. Warto zastosować to prawo w przedstawianiu siebie – dyskretnie, ale kilkakrotnie podkreślać swoje mocne strony. Oczywiście tylko od nas zależy, co uznamy za swoją zaletę, a co za wadę. Nawet jeśli rozmówca jest skłonny postrzegać daną cechę inaczej niż my, tylko od naszego sposobu przedstawienia zależy, jak rzeczywiście będzie to odebrane. Pozostaje jeszcze kwestia naszej wiedzy. Aby wywrzeć dobre wrażenie, musimy posiadać minimum wiadomości o osobie, z którą rozmawiamy, o firmie, na której decyzji nam zależy, a w przypadku egzaminu – oczywiście dobrze się przygotować z danego przedmiotu. Pamiętajmy o zasadzie umiaru – zbytnie przechwalanie się rzadko wywołuje pozytywne reakcje odbiorców. Pomijając już oczywisty fakt, że ideały w stylu Samochwały nie istnieją.

Opracowanie :Paulina Sadowska – pedagog szkolny źródło: www.linemed.pl