Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
Rzut punktu. π2 x π1 A1 A2 A y π3 A3
Rzut odcinka. π2 x π1 Odcinek leży w przestrzeni równolegle do płaszczyzny π1, równolegle do płaszczyzny π3 i prostopadle do płaszczyzny π2. A1 B1 A2B2 A B y π3 A3 B3
Rzut płaszczyzny kwadratu. π2 x π1 A1B1 B2 B A2 A C1D1 C2 C D D2 y π3 B3C3 A3D3
Rzut sześcianu. π2 x π1 y π3 E1A1 F1B1 E2F2 H1D1 G1C1 E F A2B2 A B H H2G2 G D2C2 D C y π3 H3E3 G3F3 D3A3 C3B3
Rzut prostokątny płaszczyzny koła. x π2 π1 y π3
Rzut prostokątny płaszczyzny kwadratu. π1 π2 x y π3
Rzut prostokątny płaszczyzny prostokąta. π1 π2 x y π3
Rzut bryły. π2 π1 x y π3
Rzut bryły. π1 x π2 y π3