Efektywne gospodarowanie czasem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Rady dla rodziców Jak można przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom dziecka w Internecie? Najlepszym sposobem ochrony dziecka jest rozmowa z nim. Żadna.
Zastosowania Internetu
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Zarządzanie projektami
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Szczawieńska 2
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Szanse poza rolnictwem dla osób w subregionie leszczyńskim Czas trwania projektu: – PROJEKT BEZPŁATNY Projekt współfinansowany ze.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego STOWARZYSZENIE INTEGRACJA I ROZWÓJ.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Czym jest doradztwo zawodowe?
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Obawy i nadzieje młodzieży w perspektywie wejścia na lokalne rynki pracy Dane z terenowych badań społecznych marzec-maj 2005 r Bohdan Rożnowski, Katolicki.
Szkolenie dla opiekunów Centów
i efektywność osobista
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Problemy współczesnej młodzieży
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Wprowadzenie teoretyczne
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Unikanie zagrożeń w sieci
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Metody komunikacji.
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Technik transportu drogowego
Wsparcie osób niepełnosprawnych ruchowo na rynku pracy II
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zapis prezentacji:

Efektywne gospodarowanie czasem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Efektywne gospodarowanie czasem

W codziennej egzystencji ludzi czas jest niezbędnym elementem tworzenia i realizacji planów czy zamierzeń życiowych. Projektowanie drogi życiowej, a w tym również kariery zawodowej, nie może się powieść bez określenia perspektywy czasowej realizacji kolejnych kroków na drodze jej budowania. Gospodarowanie czasem swojego życia, bądź brak umiejętności w tym zakresie może stać się istotną barierą w realizacji celów życiowych.

Wiedza dotycząca tego jak funkcjonuję w czasie jest istotnym elementem samopoznania, które z kolei jest punktem wyjścia do projektowania swojej przyszłości. W świecie zawodów są takie profesje, bądź takie formy świadczenia pracy, w których odpowiednie wykorzystanie czasu jest warunkiem skuteczności i osiągania założonych efektów.

Tak jest np. w przypadku świadczenia pracy w coraz dynamiczniej wkraczającym na rynek systemie tzw. e-pracy, bądź we wszystkich zawodach, w których nie ma określonych, czy z góry narzuconych ram czasowych. Choć można się często spotkać ze stwierdzeniem, iż „dobre, skuteczne zarządzanie czasem to podstawowa umiejętność zawodowa, której potrzebują wszyscy.

Ważnym momentem pracy związanej z gospodarowaniem czasem, jest przyjrzenie się własnym nawykom, czy rutynie towarzyszącej codziennym czynnościom.

Pewien rodzaj czynności, które wykonujemy każdego dnia stanowi tzw Pewien rodzaj czynności, które wykonujemy każdego dnia stanowi tzw. „pożeracze” czasu. Mogą one być poważnym zagrożeniem dla realizacji planów, zwłaszcza jeśli nie mamy świadomości ich wpływu na nasze życie. Są to tzw. pułapki czasowe

Przykłady pułapek czasowych uwarunkowanych zewnętrznie: opóźnienia w wychodzeniu z domu ; przedłużający się czas dojazdu do celu; rozmowy (plotkowanie) ; problemy z komputerem i internetem; korespondencja elektroniczna; poszukiwanie zagubionych przedmiotów; rozmowy telefoniczne; telewizja; osoby absorbujące naszą uwagę; sprawdzanie poczty głosowej.

Pułapki czasowe uwarunkowane wewnętrznie: brak asertywności; unikanie delegowania zadań; chęć wykonania zbyt wielu zadań w tym samym czasie; lekceważenie stałych obowiązków; brak umiejętności ustalania priorytetów; rozpoczynanie pracy bez odpowiedniego przygotowania nierealistyczne oceny; rezygnacja z wyznaczania terminów ukończenia zadań;

Pułapki czasowe uwarunkowane wewnętrznie: pragnienie, by zawsze być dostępnym dla innych; brak umiejętności koncentracji; akceptowanie różnego rodzaju przerw; niesłuchanie innych rezygnacja z robienia notatek; intensywne kontakty towarzyskie; brak odpoczynku.