„Uczeń z klasą” – Badam świat

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanieczyszczenia powietrza.
Advertisements

Zmiany klimatyczne i ich skutki
Wykład 20 Mechanika płynów 9.1 Prawo Archimedesa
Wybierz pytanie
Väder- och Klimatförändringar
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Autor: Aleksandra Magura-Witkowska
Meteorologia doświadczalna Wykład 4 Pomiary ciśnienia atmosferycznego
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Pary Parowanie zachodzi w każdej temperaturze, ale wraz ze wzrostem temperatury rośnie szybkość parowania. Siły wzajemnego przyciągania cząstek przeciwdziałają.
Dlaczego pada śnieg? Małgorzata Konieczna Śnieg Śnieg - opad atmosferyczny w postaci kryształków lodu o kształtach głównie sześcioramiennych gwiazdek,
Zmiany stanów skupienia
A. Krężel, fizyka morza - wykład 11
STATYKA PŁYNÓW 1. Siły działające w płynach Siły działające w płynach
Michał Milżyński i Mikołaj Stankiewicz
Zmiany Klimatyczne.
KLIMAT TATR Meteorologia Nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze, szczególnie w jej niższej warstwie – troposferze.
Ciśnienie jako wielkość fizyczna.
Opady i osady atmosferyczne..
Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
KONWEKCJA Zdzisław Świderski Kl. I TR.
Pogoda w Mławie r.. Skąd wieje wiatr ? Tego dnia wiał wiatr południowy.
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Odczarujmy mity II: Kto naprawdę zmienia ziemski klimat
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Zagrożenia Planety Ziemi
Obieg wody w przyrodzie
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
DZIEŃ ZIEMI Z KLIMATEM.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
3. Parametry powietrza – ciśnienie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
Chmury.
Woda na Ziemi – hydrosfera
Obieg wody w przyrodzie..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”
Obserwacje oraz modelowanie natężenia promieniowania słonecznego dochodzącego do powierzchni ziemi. dr Krzysztof Markowicz Instytut Geofizyki, Uniwersytet.
GLOBE dr Krzysztof Markowicz Koordynator badań atmosferycznych w Polsce.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Działalność wiatru.
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Prezentacja sprawdzalności pogody w Wejherowie Autor: Natalia Wasilka, Dane zebrane przez uczniów klasy 4b i 4d.
Kilka zdań na temat atmosfery Atmosfera to gazowa powłoka Ziemi. Stałymi składnikami powietrza atmosferycznego są: azot, tlen,(99%) oraz argon, neon,
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kuba Hajdel kl. I „e” METEOROLOG I JEGO PRACA. Meteorolog Osoba, która zajmuje się zbieraniem danych pogodowych i przygotowaniem informacji o nadchodzącej.
Atmosfera Ziemia Ziemię ze wszystkich stron otacza warstwa powietrza nazywana atmosferą. atmosfera.
Meteorologia.
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera „Pilotażowy program rozwojowy dla uczniów gorzowskich gimnazjów i liceów z wykorzystaniem e-learningu”
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Składniki pogody.
Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 października 2015 r. w P o l s c e Badania atmosferyczne w programie GLOBE Krajowy Koordynator Programu,
Szkolna Stacja Meteorologiczna. Główne zagadnienia projektu: - poszerzenie wiedzy nt działalności IMiGW, - anomalia klimatyczne Polski, - rekordy klimatyczne.
Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”
Fizyka a ekologia.
PROJEKT EDUKACYJNY KLAS II
POGODA I JEJ SKŁADNIKI.
Pogoda w Mławie r..
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera
Ciśnienie i siła wyporu – podsumowanie (nie tylko w fizyce:)
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Parcie hydrostatyczne
Statyczna równowaga płynu
Fizyczne Podstawy Teledetekcji Wykład 9
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

„Uczeń z klasą” – Badam świat Przewidzieć Pogodę…

ZAGADNIENIA PROJEKTU Omówienie zagadnień związanych z prognozowaniem pogody Omówienie czynników wpływających na stan atmosfery w danej chwili Wykonywanie pomiarów wartości czynników pogodotwórczych Wpisywanie systematycznych notatek na blogu programu na temat prowadzonych prac

CZYNNIKI POGODOTWÓRCZE Na blogu omówione zostały wszystkie czynniki, które mają wpływ na pogodę. Były to między innymi:

OPADY ATOMOSFERYCZNE To opady opadające na powierzchnie ziemi – stałe lub ciekłe produkty kondensacji pary wodnej

ZACHMURZENIE Zachmurzenie jest to stopień pokrycia nieba przez chmury. Do jego określania stosuje się skalę od 0 do 8

Ciśnienie atmosferyczne Ciśnieniem atmosferycznym nazywamy siłę z jaką powietrze naciska na powierzchnie ziemi

WIATR Wiatr to poziomy ruch powietrza względem powierzchni ziemi. Wiatry są wywołane zazwyczaj poprzez różnicę ciśnienia atmosferycznego.

POMIARY WARTOŚCI Na blogu omawiane były narzędzia - przyrządy jakimi należy posłużyć się w celu zmierzenia wartości danego czynnika atmosferycznego:

Barometr Barometr służy do pomiaru ciśnienia atmosferycznego. Ciśnienie wyznaczamy w paskalach

termometr Termometr służy do pomiaru temperatury powietrza Temperaturę powietrza mierzymy w stopniach Celsjuszach lub Fahrenheita

DESZCZOMIERZ Deszczomierz służy do pomiaru wielkości opadów atmosferycznych Wielkość opadów mierzymy w milimetrach

WIATROMIERZ - Anemometr Anemometr służy do pomiaru prędkości i kierunku wiatru Prędkość wiatru określamy w m/s lub km/h

Blog Celem programu „Uczeń z klasą” było systematyczne publikowanie postępów w wykonywaniu założonego projektu na internetowym blogu co czyniliśmy. Blog został także zmieniony graficznie, aby bardziej pasował do projektu i wyróżniał się na tle innych blogów.

WYGLĄD BLOGA

DODATKOWE Projekty Na lekcjach geografii wykonywaliśmy odrębne projekty do projektu związanego z programem „Uczeń z klasą” jednak powiązane tematyczne, dlatego również znalazły się na blogu. Dotyczą one zmian mikroklimatu na terenie Chorzowa w przeciągu 20 lat.

CHORZÓW - 1980

CHORZÓW - 1999

ANALIZA Porównując wykresy temperatur dla Chorzowa można dostrzec różnice pomiędzy mikroklimatami. Różnice te spowodowane są zmianami mikroklimatu na przestrzeni prawie 20 lat, wynikają z postępującego rozwoju przemysłu i zwiększającego się przez to zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Likwidacja kilku zakładów jak np. kopalnie w Chorzowie i okolicach zapewne zmniejszyły szybkość postępowania zmian w mikroklimacie, jednak te wciąż są widoczne.

KONIEC Program: „Uczeń z klasą” Projekt: Przewidzieć pogodę… Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Kasperczyk Autorzy bloga: Łukasz Krutul Mateusz Ptoszek Adrian Żymła Autor prezentacji: Łukasz Krutul