WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Advertisements

MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Historia liczby.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ALGEBRA ZBIORÓW.
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Macierze Maria Guzik.
SYSTEMY LICZBOWE.
Liczby całkowite.
Liczby pierwsze.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Systemy liczbowe.
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
i kilka przykładów zapisu cyfr
Bezpieczeństwo danych
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Algorytmy.
Wyrażenia algebraiczne
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Systemy liczbowe.
Działania arytmetyczne.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
Matematyka i system dwójkowy
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
WYKŁAD 3 Temat: Arytmetyka binarna 1. Arytmetyka binarna 1.1. Nadmiar
T. 3. Arytmetyka komputera. Sygnał cyfrowy, analogowy
Wyrażenia Algebraiczne
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Działania na ułamkach dziesiętnych
Zasady arytmetyki dwójkowej
#matematyka #liczby #nauka
Działania podstawowe w zbiorze liczb naturalnych
Komunikacja międzyludzka
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE Gimnazjum w Blachowni Hej, mam na imię Zbigniew! Jestem nauczycielem matematyki. Dziś wprowadzę was w cudowny świat liczb.
Jan Koźmiński i Łukasz Miałkas IIIA Gimnazjum w Borui Kościelnej.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Wyrażenia algebraiczne
Liczby całkowite Definicja Działania na liczbach całkowitych Cechy podzielności Potęga.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Działania na grafach Autor: Anna Targońska.
Niedziesiątkowe systemy liczenia
Paweł Narloch, Mieszko Skrzypek i Hubert szybowski
HISTORIA CYFR RZYMSKICH
Podstawy Informatyki.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Ułamki Z humorem :D.
RZYMSKI SYSTEM ZAPISYWANIA LICZB
Zapis prezentacji:

WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Anna Tyl Uniwersytet Łódzki

Termin matematyka ma podwójne znaczenie może oznaczać: pewne specyficzne działanie Matematyka jest traktowana jako gotowy produkt, efekt pracy wielu pokoleń matematyków, a więc jako zbiór różnych teorii z bogactwem abstrakcyjnych pojęć, twierdzeń itp. rezultat tego działania Na matematykę można spojrzeć jako na coś, co powinno być odkryte, wynalezione.

Pismo alfabetyczne i pismo ideograficzne Sposób, w jaki zapisujemy nazwy liczb drugiej dziesiątki za pomocą cyfr i sposób, w jaki wymawiamy (zapisujemy słowami) nazwy tych liczb, różnią się. 22 – dwadzieścia dwa ale 12- dwanaście Skłonność do mylenia podobnie brzmiących słów, oznaczających liczby piętnaście i pięćdziesiąt Istnienie trzech różnych morfemów oznaczających pełne grupy dziesiątek 20-dzieścia, 30-dzieści, 50-dziesiąt Sprzeczność pomiędzy sposobem wymawiania większych liczb i ich symbolicznym zapisem dwieście trzy brzmi jak dwieście i trzy, czyli może sugerować zapis 2003 Pozycyjność – stenograficzny sposób zapisywania, w którym pozycja liczby (cyfry) w ciągu cyfr jest wyznacznikiem jego wartości Pozycja cyfry 2 w ciągu 328 stanowi, że 2 oznacza większą liczbę niż 8

W systemie Numicon zamiast liczbami posługujemy się kształtami.

Kształty Numicon zostały zaprojektowane tak, aby oddziaływać na silną u dzieci potrzebę posiadania wzorca.

W metodzie NUMICON wykorzystuje się: działanie, obraz i komunikację werbalną tak, aby ułatwić dzieciom rozumienie pojęć i prawidłowości arytmetycznych.

Poprzez manipulowanie kształtami NUMICON i rozmowę na temat wykonywanych czynności, dzieci zaczynają rozumieć działania arytmetyczne oraz symbole zapisu matematycznego. 4 + 5 = 9

Wizualizacja pomaga dzieciom zauważyć relacje zachodzące pomiędzy liczbami.

Dzieci uczą się wykonywać działania arytmetyczne na liczbach naturalnych, postrzeganych jako całość, a nie – jako część procesu liczenia (bez konieczności przeliczania „po kilka”). 9

Obraz dostarcza kontekstu znaczeniowego, co zachęca dzieci do rozmów z użyciem języka matematycznego o działaniach, jakie wykonują.

NUMICON może być stosowany w: dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu budowaniu liczb wskazywaniu wzorów/modeli

Dziękuję za uwagę Dziękuję za uwagę 15