Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
im. Króla Jana III Sobieskiego
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Jak zachować porządek w klasie?
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
w edukacji przedszkolnej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Zachowania niepożądane
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Motywacja do nauki Taniec przy odrabianiu lekcji
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Dyrektor w zreformowanej szkole
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
przypadku prześladowania
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata pracowników szkoły
Idea oceniania kształtującego
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Prawa i obowiązki ucznia…
Motywowanie do nauki – rola rodzica
W zdrowym ciele zdrowy duch
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
DOBRY START.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Szkolny plan zachowania
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zapis prezentacji:

Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole? 1

Dzieci z nadruchliwością Z relacji wychowawców, nauczycieli, pedagogów wynika, że dzieci przejawiające takie zachowania stanowią ok 30 % uczniów w szkole. Jednocześnie ta niewielka grupa uczniów może angażować 50 do 70 % ich energii Oznacza to, że dzieci z nadruchliwością w poważny sposób wpływają na proces nauczania i wychowania w szkole 2

Musimy dać im poczucie bezpieczeństwa – porządkując ich świat. Dzieciom nadruchliwym trudno jest panować nad swoim zachowaniem. Musimy dać im poczucie bezpieczeństwa – porządkując ich świat. 3

MÓJ HERB RODZINNY=Nasze Państwo 4

Jasne określenie zasad. Wprowadzamy zasady:(ustalamy je z dzieckiem) -porządkowe i dotyczące współżycia - Nauczyciel - jemy na przerwie, w czasie przerw możemy chodzić po klasie - Rodzic-najpierw ,,odrabianie” potem ;granie” - Jedna osoba mówi - Szanujemy się nawzajem 5

„pomóż mi = wyręcz mnie” Bitwa o odrabianie lekcji Krótki odpoczynek po lekcjach w szkole – bo dziecko ma „rozgrzany” mózg. Dziecko musi wiedzieć jakie ma obowiązki danego dnia – inaczej nauczymy go chaosu. Nie róbcie za dziecko: „pomóż mi = wyręcz mnie” Przerwa w odrabianiu lekcji ma być nieatrakcyjna dla dziecka 6

Zadania rodziców Zadania dziecka Zadania nauczyciela Wyznaczanie stałej pory odrabiania lekcji Pilnowanie zadanych prac i książek Udzielanie wskazówek Wyznaczanie stałego miejsca do pracy Punktualne rozpoczynanie odrabiania lekcji i przeznaczanie na nie odpowiedniej ilości czasu. Dostarczenie materialow Zapewnienie niezbędnych materiałów i pomocy naukowych Samodzielne odrabianie lekcji i korzystanie tylko z niewielkiej pomocy Wyznaczenie terminów Zapewnienie pomocy i rady w określonych granicach Oddawanie na czas wykonanej pracy Zachęcanie do pracy Wyznaczapotrzebynie logicznych konsekwencji za nieposłuszeństwo i wyciąganie ich w razie Przyjęcie odpowiedzialności za oceny Udzielanie informacji zwrotnej dotyczącej oddanej pracy 7

Co warto robić​? BYĆ KONSEKWENTNYM Wprowadzaj porządek ( stałe posiłki, obowiązki,, spanie) Ograniczaj bodźce. Postaraj się, aby w domu był spokój np, gdy czyta lub odrabia lekcje, niech będzie wyłączony telewizor. Chwal jak najczęściej. Dawaj mu tylko jedno konkretne polecenie . Organizuj zabawy i zajęcia, które uspokajają twoją pociechę. Kary: tylko za większe przewinienia. 8

Wnioski – dlaczego warto? To co zrobicie dziś będzie procentowało w przyszłości – unikniecie wielu poważnych problemów Bądźcie adwokatami swojego dziecka Będziecie spełnionym rodzicem zadowolonego dziecka Powodzenia!!! 9