Statki pływające po Morzu Bałtyckim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transport morski w Polsce
Advertisements

PRZEPISY Przepisy żeglugowe obowiązujące na śródlądowych drogach wodnych odnoszące się do żeglugi jachtowej: 1- prawo drogi, 2- sygnały wzrokowe i dźwiękowe,
T: System obronności Rzeczypospolitej Polskiej.
Rodzaje Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej - ich charakterystyka i przeznaczenie. 2008r. - Hubert Wilk.
Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej
Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie
PRZEPISY Przepisy żeglugowe obowiązujące na śródlądowych drogach wodnych odnoszące się do żeglugi jachtowej: 1- prawo drogi, 2- sygnały wzrokowe i dźwiękowe,
UBEZPIECZENIA MORSKIE
Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk
Europa – nasz wspólny dom Unia Europejska
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Ciekawe obiekty na wybrzeżu zachodniopomorskim
OD WYDRĄŻONEGO PNIA DO ATOMOWEGO OKRĘTU PODWODNEGO
Kapitan Żeglugi Wielkiej
AKADEMIA MORSKA w Gdyni.
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Gdańsk portowe miasto naszego wybrzeża
NATO „Nie wiem , jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej , ale czwarta będzie na maczugi „. Albert Einstein.
Jagoda Ratnayake Oliwia Gutowska Paulina Walkiewicz
O Akwarium Akwarium Gdyńskie to niezwykłe miejsce w centrum miasta. Można tu zobaczyć niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów.
Darłówko Wykonał: Michał Roch.
1.
ŻAGLOWCE I JACHTY.
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
SŁONOWODNE ŚRODOWISKO ŻYCIA
Statki rybackie.
KONGRES ESC Sztokholm Na polskich kardiologach i kardiochirurgach możesz polegać jak na Zawiszy.
Broń chemiczna Kamila Szwej.
Jak przygotować kosztorys wycieczki klasowej?
STATKI DAWNIEJ I OBECNIE.
OD TRATWY DO ,,QUeeN MARY 2’’
Polska Marynarka Wojenna w latach ze szczególnym uwzględnieniem stanu sprzed wybuchu II wojny światowej mgr Daniel Sienicki.
SIŁY ZBROJNE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ.
Matematyka w przyrodzie.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Praca zaliczeniowa z informatyki Mateusz Czekała kl. I a
Wybrane miasta Polski Magdalena Osińska.
Modelarstwo Działalność człowieka polegająca na odwzorowywaniu rzeczywistych obiektów w postaci pomniejszonych modeli.
CZYM JEST STATEK? KILKA REFLEKSJI O CHARAKTERZE PRAWNYM STATKU Z PUNKTU WIDZENIA PRAKTYKI SSO WOJCIECH MIDZIAK ODWOŁAWCZA IZBA MORSKA PRZY SĄDZIE OKRĘGOWYM.
Stocznia Gdańska Autorzy: Daniel Fengier Norbert Stołowski Klasa 6B.
GDYNIA MIASTO Z MORZA.
NOC, W KTÓREJ POLACY OCALILI ANGIELSKIE MIASTECZKO COWES
Środki transportu wodnego
II WOJNA ŚWIATOWA.
Marynarka Wojenna RP Obecnie polska flota dysponuje czterdziestoma okrętami bojowymi oraz czterdziestoma samolotami i śmigłowcami. Personel MW liczy.
Międzynarodowe prawo humanitarne
Automatyczne wyświetlanie Slides will advance automatically.
PANCERNIKI okręt z czasów Pearl Harbour: ARIZONA okręty klasy „Iowa”: IOWA MISSOURI NEW JERSEY.
Automatyczne wyświetlanie Klikaj tylko, gdy pojawi się ikona myszki inaczej utracisz wiele animowanych fotografii Slides will advance automatically.
Państwo powstało w winku rozpadu imperium Franków. Drogi władca Otton 1 zmienił nazwę państwa na królestwo niemieckie w 926r Niemcy.
Polskie Wybrzeże Bałtyku o linii brzegowej długości 498 km (bez linii brzegowej Zalewu Szczecińskiego i Wiślanego) charakteryzuje się surowym nadmorskim.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
GDYNIA MIASTO Z MORZA.
Kapitan marynarki Polskiej Marynarki Wojennej* Jan
Piractwo morskie.
Kateryna Kalashnyk Karol Guzowski
78. rocznica wybuchu II wojny światowej
Międzynarodowe prawo morza
Fregaty rakietowe polskiej Marynarki Wojennej ORP gen. T
102 w GDYNI Automatyczne wyświetlanie- time 3’30”
1.
Ulice naszego miasta.
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
BULWARK HMS Automatyczne wyświetlanie
„Zastosowanie radiografii cyfrowej w badaniach materiałów o zróżnicowanej gęstości na przykładzie oceny stanu technicznego połączeń śrubowych na zabytkowym.
Międzynarodowe Prawo Morza
Zapis prezentacji:

Statki pływające po Morzu Bałtyckim

Menu Statki Żaglowe statki handlowe statki służb państwowych statki służb portowych "statki" wojenne - okręty wojenne Statki podwodne - wojenne Statek rybacki Do menu Portów…

Statki Żaglowe Żaglowiec – statek wodny o napędzie żaglowym. Jednostka pływająca, której jedynym lub podstawowym czynnikiem napędowym jest jeden lub więcej żagli. Na danej jednostce przygotowanej do żeglugi zbiór wszystkich możliwych do zastosowania na niej rodzajów żagli stanowi jej aktualne ożaglowanie, przy czym nie wszystkie rodzaje tych żagli muszą być użyte jednocześnie. Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a mówiąc dokładniej, na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek, gdyż ten sam kadłub żaglowca może być rozmaicie otaklowany, co powoduje, że będzie on zaliczony do różnych klas. POWRÓT

Statki Handlowe POWRÓT Statki handlowe, aby uniknąć kosztownych postojów muszą działać sprawnie i bezpiecznie.  Filtry Dokładne CJC™ oraz Filtry Separatory CJC™ są używane w systemach pokładowych, uwzględniając w tym:   dźwigi   silniki diesla,   układy smarowania silników,  układy hydrauliki silników,    pokrywy włazów,   systemy ramp,    przekładnie redukcyjne,  przekładnie sterowania,  pędniki. woda zęzowa   Systemy filtracji wody zęzowej Blue Baleene doczyszczają wodę zęzową przed jej odprowadzeniem za burtę. POWRÓT

Statki wojenne Okręt zwykle uzbrojona jednostka pływająca w służbie państwa, tj. jego sił zbrojnych – marynarki wojennej pod banderą wojenną, przeznaczona do wykonywania zadań bojowych. Także duży statek. Konwencja o morzu pełnym definiuje: "okręt wojenny" oznacza okręt należący do marynarki wojennej Państwa i noszący znaki zewnętrzne okrętów wojennych tego Państwa. Dowódca powinien być oficerem marynarki wojennej w służbie państwowej, jego nazwisko powinno znajdować się na liście oficerów marynarki wojennej, a załoga powinna być podporządkowana regulaminom dyscypliny wojskowej. Mianem "okręt" określa się też duży statek (morski). Istnieje wiele terminów, w których pochodna wyrazu okręt odnosi się zarówno do statków i okrętów, lub też tylko do statków, np. okrętownictwo (wiedza inżynierska dotycząca budowy zarówno statków, jak i okrętów), chłopiec okrętowy (uczeń, kandydat lub praktykant na marynarza), zaokrętowanie (przyjęcie nowej osoby na statek jako członka załogi lub jako pasażera). POWRÓT

Statki podwodne - wojenne Okręty podwodne są w pierwszej kolejności podwodną bronią służąca do zwalczania podwodnych i nawodnych okrętów przeciwnika, a także do rażenia celów lądowych, w czasie ich rozwoju podejmowano jednak liczne próby odmiennych zastosowań tego rodzaju jednostek pływających. W 1917 roku powstał pierwszy okręt brytyjskiego typu K, który stał się pierwszym w historii typem wielkiego okrętu podwodnego. Następne próby budowy wielkich konstrukcji podejmowane były w czasach zimnej wojny, jednakże już w okresie międzywojennym Francja oraz Niemcy podejmowały próby budowy wielkich okrętów o różnych zastosowaniach. Zbudowany w 1934 roku podwodny krążownik "Surcouf" o wyporności 3.304 ton na powierzchni i długości 110 m, wyposażony został w działa o kalibrze 203 mm oraz w hangar mogący pomieścić wodnosamolot Besson MB.411, stając się największym okrętem podwodnym swoich czasów. Sukcesy w budowie wielkich jednostek podwodnych, rodziły idee budowy okrętów podwodnych przeznaczonych do innych zadań niż stricto wojskowe. W czasie pierwszej wojny światowej w Niemczech powstały podwodne statki handlowe typu Deutschland. Jednostki te brały początek w roku 1909 z prac w Berlinie amerykańskiego konstruktora Simona Lake'a. Wkrótce po wybuchu wojny, Lake zaproponował budowę wielkich okrętów cargo - podwodnych okrętów transportowych, których zadaniem miało być przełamywanie brytyjskiej blokady Niemiec i zaopatrywanie tego kraju w strategicznie niezbędne surowce. Korzystając z pomysłów Lake'a oraz bazując na konstrukcji podwodnego stawiacza min U-71, Rudolf Erback - inżynier zakładów Kruppa - opracował projekt statku handlowego o kodowej nazwie U-200. Pierwsza jednostka tego typu - Deutschland zwodowana została 28 marca 1916 roku w stoczni Kiel. Statek ten o wyporności na powierzchni 1.440 ton mógł przewozić ok. 780 ton ładunku. POWRÓT

Statek rybacki Statek rybacki - statek wodny o długości (umownie przyjętej) powyżej 24 m przeznaczony do połowu ryb lub innych zwierząt wodnych. W niektórych wypadkach statek rybacki może również zajmować się przetwarzaniem złowionych zwierząt. Mniejsze jednostki do połowów nazywa się kutrami (dług. jednostki: 12-24 m) lub łodziami rybackimi (dług. jednostki do 12 m). POWRÓT

PORTY Szczecin (uniwersalny) Świnoujście (uniwersalny) Gdynia (uniwersalny) Gdańsk (uniwersalny) Elbląg (uniwersalny) Police (specjalizowany) Zdjęcia

Port Szczecin POWRÓT Wikipedia o porcie….

Port Świnoujście POWRÓT Wikipedia o porcie….

Port Gdynia Wikipedia o porcie…. POWRÓT

Port Gdańsk POWRÓT Wikipedia o porcie….

Port Elbląg POWRÓT Wikipedia o porcie….

Port Police Wikipedia o porcie…. POWRÓT

Największe Statki Świata Zdjęcia Klikaj, aby zobaczyć kolejne zdjęcia

STATEK PRZYSZŁOŚCI (FREEDOM SHIP) KILKA ZDJĘĆ

- NAJWIĘKSZE STATKI ŚWIATA - RESZTA STATKÓW I PORTÓW KONIEC Źródła: - NAJWIĘKSZE STATKI ŚWIATA - RESZTA STATKÓW I PORTÓW