SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Czym jest Altamira? Na systemie Altamira opiera się cały system transakcyjny mBanku Główne cechy System scentralizowany Centralny host - mainframe IBM, baza danych - DB2 “Klientocentryczny” - kluczem wyszukiwania jest numer klienta System realizuje koncepcję: “Każdy produkt, z każdego miejsca, o każdej godzinie” Każdy produkt - fabryka produktów Każde miejsce - wsparcie dla różnych kanałów dystrybucji (oddział, call center, Internet) Każda godzina - przetwarzanie wsadowe równoległe do przetwarzania on-line Separacja Księgi Głównej od modułów produktowych (depozyty, pożyczki, karty, itd.)
Przykład instalacji Altamiry Nieco szczegółów technicznych Liczba klientów: 996.551 Liczba kontraktów: 1.246.249 Do 2.000.000 transakcji dziennie. Czas odpowiedzi w oddziale: 3 sekundy.
System scentralizowany Wszystkie dane na komputerze centralnym (mainframe, host) Całe przetwarzanie biznesowe na komputerze centralnym Każdy oddział “widzi” wszystkich klientów Banku Alternatywne kanały dystrybucji (call center, IVR, Internet) “widzą” wszystkich klientów Banku. Alternatywne kanały dystrybucji wykorzystują istniejące programy (logikę biznesową) - nie ma potrzeby dodawać nowych programów dla tych kanałów.
Centrum Obsługi Telefonicznej IVR Altamira System nagrywający Serwer EasyPhone Centrala telefoniczna telefon Publiczna sieć telefoniczna Aplikacja Nadzorca Agent Sieć lokalna Agentów i Nadzorców
System klientocentryczny Informacje o kliencie i o kontrakcie są przechowywane oddzielnie. Między klientem a rachunkiem zachodzą relacje - np. właściciel, pełnomocnik. Klient może operować na wielu kontraktach Wielu klientów może być upoważnionych do jednego kontraktu Praca z aplikacją - typowa sekwencja kroków Znalezienie klienta w bazie danych (wyszukiwanie po nazwisku, numerze karty) Znalezienie listy kontraktów klienta Wybór kontraktu, na którym będą wykonywane operacje
Każdy produkt - fabryka produktów Centrala banku “tworzy” produkty w fabryce produktów Po zdefiniowaniu produktu, można go sprzedawać klientowi Przykład - lokata terminowa - parametry: zapadalność (miesiąc, rok itd.) częstotliwość naliczania odsetek progi stawek odsetkowych (tiered interest rates) typ kalendarza (360/365 itd.) sposób naliczenia odsetek prowizje (za otwarcie, za zerwanie, za prowadzenie itd.) kiedy można sprzedawać dany produkt
Czym jest Altamira -Podsumowanie System scentralizowany Centralny host - mainframe IBM, baza danych - DB2 “Klientocentryczny” - kluczem wyszukiwania jest numer klienta System realizuje koncepcję: “Każdy produkt, z każdego miejsca, o każdej godzinie” Każdy produkt - fabryka produktów Każde miejsce - wsparcie dla różnych kanałów dystrybucji (oddział, call center, Internet) Każda godzina - przetwarzanie wsadowe równoległe do przetwarzania on-line Separacja Księgi Głównej od modułów produktowych (depozyty, pożyczki, karty, itd.)
CRM CRM - jest to aplikacja, która służy do obsługi wniosków eKONTO, IzzyKonto, mBIZNES konto, eMAX plus, eMAX. Rachunki składane na WWW są prezentowane w aplikacji CRM, gdzie w procesie batchowym w kilku sesjach w ciągu doby każdy wniosek jest sprawdzany pod kątem prawidłowości podanych danych przez Klienta (walidacja pewnych pól np.: PESEL). Wnioski, które przejdą weryfikacje bez problemów są (w uproszczeniu) automatycznie zakładane w Altamirze. W sytuacji gdy wynik weryfikacji jest niepomyślny osoby obsługujące CRM kontaktują się z Klientem w celu wyjaśnienia nieścisłości.
REMEDY Remedy - jest środowiskiem, którego zadaniem jest integracja i obsługa procesów bankowych (w przypadku mBanku). Kontrola i projektowanie procesów, komunikacja z użytkownikiem. W sytuacji gdy nastąpi zmiana statusu np.: danego wniosku kredytowego, użytkownik jest informowany mailowo. Jest to środowisko konfigurowalne i łatwe w rozbudowie.