Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Założenia systemu SKOK
Zarządzanie projektami partnerskimi
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Prawo administracyjne
E-faktura w praktyce – regulacje i doświadczenia
Skuteczne zachowania na rynku pracy
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACY JAKO PODSTAWA BUDOWANIA MOTYWACYJNEGO I SPRAWIEDLIWEGO SYSTEMU WYNAGRODZEŃ Józef Natonek Prezes Zarządu MPWiK Spółka z.
Regulacje prawne z zakresu ochrony pracy.
Copyright 2007 Prestin.pl Pierwsze kroki w rozwoju własnej firmy Copyright © 2008 Prestin.pl Wszelkie prawa kopiowania i rozpowszechniania bez zezwolenia.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Zmiany w Ordynacji podatkowej w zakresie kontroli podatkowej obowiązujące od 1 stycznia 2007 r. Zawiadamianie podatników o planowanej kontroli podatkowej.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Lista dla osób na stanowiskach.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Organizacja i zarządzanie firmą
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Zmiana i ryzyko podobieństwa i różnice
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki.
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Perspektywy rozwoju rynku OZE
Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw S.A.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Funkcje Państwowej Agencji Atomistyki w Programie Polskiej Energetyki Jądrowej 22 stycznia 2014, Warszawa.
Wymiana danych między systemami informatycznymi z wykorzystaniem plików XML.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Zobowiązania pracodawcy wobec niepełnosprawnego pracownika.
Projekt Innowacyjny ↙ ↙ zadanie drugie 1 Projekt Innowacyjny: zadanie 2Politechnika Warszawska »Jak można wykorzystać postęp technologiczny w zakresie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Ministerstwo Finansów
Schemat organizacyjny
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
Współczesne metody zarządzania organizacją
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
RACHUNKOWOŚĆ WEDŁUG OŚRODKÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
PYTANIA EGZAMINACYJNE Z PODSTAW ZARZĄDZANIA Profesor dr hab. Tadeusz Mendel.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Technologia w służbie CUW
Funkcja planowania.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog” K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 Strona: - 1 - Strona: - 1 - Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog” Przykładem projektu korzystnego dla wielu działów firmy – nie tylko finansowego - jest usprawnienie obiegu dokumentów. „ Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść 2. Możliwość zmiany proporcji w zadaniach dla działu księgowego na rzecz bardziej refleksyjnych i merytorycznych, np. analitycznych. Korzyść 3. Większa dyscyplina finansowa w firmie, mniejsze straty np. podatkowe z powodu utraty dokumentów, przekraczania budżetów, itd. Korzyść 4. Automatyzacja niektórych decyzji kosztowych, więc lepsze relacje międzyludzkie. Korzyść 5. Punkt wyjścia do wymyślenia i wdrożenia kolejnych skutecznych rozwiązań organizacyjnych czy technologicznych. Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008 -1-

Co stoi na przeszkodzie takiemu projektowi? K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 Strona: - 2 - Strona: - 2 - Co stoi na przeszkodzie takiemu projektowi? „ Korzyści wydają się oczywiste, dlaczego więc nieczęsto prowadzane jest takie usprawnienie? Opór różnych grup pracowników, np. własnych księgowych w obawie przed zwolnienie, niechęć do nowego projektu, innych działów przed dodatkowymi obowiązkami biurokratycznymi, właściciela przed inwestycją, która nie daje dodatkowych przychodów, obawa przez niektórych utraty części pracy, np. tych którzy nie będą już musieli autoryzować dokumentów Przeszkody formalne i prawne, np. związane z wymogiem odręcznego podpisu czy papierowej formy dokumentu Przeniesienie punktu ciężkości na część informatyczną projektu, co odaje głos decydujący informatykom, obawa czy to będzie na pewno to co potrzeba Brak motywacji dyrektora finansowego, opieranie swojej pozycji na innych argumentach niż sprawność działu finansowego czy generalnie całej firmy. Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008 -2-

K2 Internet S.A. Zarządzanie procesami biznesowymi Industry Solution Days – wiosna 2006 Strona: - 3 - Strona: - 3 - Przepis na sukces  „ Co trzeba zrobić i na co szczególnie zwrócić uwagę, aby projekt rozpocząć i zakończyć sukcesem ?” Zrozumieć, że projekt usprawnienia obiegu dokumentów jest w istocie projektem organizacyjnym, polegającym na zmianie kompetencji I obowiązków niektórych pracowników. Mieć wizję tego, co sie chce osiągnąć tą zmianą. Samo uprawnienie obiegu dokumentów nie jest celem. Nakłaniając do zmian nie uzyskuje się sojuszników. Musi być wizja dalszego ciągu. Negocjować z niechętnymi. Negocjować to znaczy pokazyć ich korzyści. Prowadzić projekt we partnerskiej współpracy z informatykami. Nie dać sobie narzucić języka technologii, ale też nie być głuchym na podpowiedzi jaka technologia może w przyszłości pozwolić pójść dalej. Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008 -3-