Autor: Michał GAWRYLUK PROJEKT I IMPLEMENTACJA SIECIOWEJ GRY INTERAKTYWNEJ Autor: Michał GAWRYLUK Promotor: Prof. dr hab. inż. Piotr ZASKÓRSKI
Sformułowanie problemu W jaki sposób zaprojektować interaktywną grę sieciową Jak inicjować projekt gry? Jakiego środowiska programistycznego oraz protokołów sieciowych użyć? Jak zapewnić niezawodność systemu?
Zakres pracy 4 ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ GRY WSTĘP 1 CEL I ZAKRES PRACY 2 DZIEDZINA I SFORMUŁOWANIE PROBLEMU 3 ANALIZA ISTNIEJACYCH ROZWIĄZAŃ 4 ZAŁOŻENIA I WYMAGANIA DLA PROJEKTOWANEJ GRY 5 KONCEPCJA PROJEKTOWNEJ GRY 6 IMPLEMENTACJA GRY ZAKOŃCZENIE
Ogólny zarys projektu Założeniem projektu jest stworzenie gry MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role Playing Game) czyli gry, w której duża liczba graczy będzie mogła spotkać się ze sobą w wirtualnym świecie.
Koncepcja projektowanej gry Koncepcja dynamiki Koncepcja struktury Koncepcja technologii Koncepcja zasobów informacyjnych Koncepcja interfejsu Koncepcja implementacji i wdrożenia
Diagram przepływu danych poziomu 1
Diagram aktywności
Diagram klas
Diagram sekwencji
Koncepcja implementacji i wdrożenia Aktualizator Aplikacja serwera Aplikacja klienta Aplikacja administracyjna
Idea konstrukcji aplikacji serwerowej
Idea konstrukcji aplikacji klienta
Wymiana danych Klient serwer baza danych
Logika gry Walka Trafienie Uniki Obrona Trafienie krytyczne Obrażenia
Walka - Trafienie rzeczywistaSzansaTrafienia = trafienie – uniki trafienie = 1/10 sila + 1/10 zrecznosc + biegłoscWbroni uniki = 1/10 zręczność + umiejętności + zbroja + broń rzeczywistaSzansaTrafienia = trafienie – uniki
Walka - Obrona Wykorzystanie do obrony tarczy szansaObronyTrarcza = tarcza + umiejętności Udana obrona z wykorzystaniem tarczy obrona = umiejętności + obronaZbroi + obronaTarczy Nieudana obrona z wykorzystaniem tarczy obrona = umiejętności + obronaZbroi
Walka - obrażenia obrażenia = ¼ siły + biegloscWbroni + silaBroni Trafienie krytyczne wykonywany jest test poprzez losownie liczby zakresu 1 ÷ 100 w celu sprawdzenia czy uderzenie było krytyczne. Test zakonczony sukceszem oznacza podwojna ilosc obrazen obrazeniaRzeczywiste = obrażenia – obrona Wartość obrazeniaRzeczywiste nie może być mniejsza od Odejmowane są one od aktualnej żywotności atakowanego, jeśli jest ona mniejsza niż jeden, atakowany umiera.
Rendering grafiki Użycie DirectX w celu optymalizacji Użycie plików XML w celach konfiguracyjnych Dynamiczne doładowywanie grafiki podczas gry
WNIOSKI DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Zaprojektowana gra cechuje się sieciowością i interaktywnością, Interfejs jest wzbogacony o dźwięki oraz animacje czasu rzeczywistego. Gra składa się z czterech aplikacji, które spełniają postawione wymagania, Funkcjonalność gry może podlegać dalszej rozbudowie DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ