SPECJALNOŚĆ SPORTOWA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
SPORTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Fenomen piłki siatkowej w Polsce
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Sport – drogą do siebie i drugiego człowieka wrzesień 2009 – czerwiec 2010 Projekt dofinansowany w ramach rządowego programu Razem bezpieczniej Wnioskodawca:
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Wygrywanie to nie wszystko, ale chęć wygrania tak – Vince Lombardi
Wydział Harcerski GK ZHP
Szkoła Podstawowa im. Igora Sikiryckiego w Woli Zaradzyńskiej.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
prof. nadzw. dr hab. Marcin Krawczyński
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Moja pasja – piłka nożna
Harcerstwo ZHP oraz ZHR.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.
Akademia Piłkarska Sukces
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
PROJEKT EDUKACYJNY Co zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
1. 2 Projekt pilotażowy powstał z chęci efektywnej promocji pozytywnych zachowań w sporcie i życiu w ramach idei „fair play” oraz kształtowania postaw.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Dlaczego piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie ?
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
W roku szkolnym 2012/2013 planujemy utworzenie klas: Profil – łyżwiarstwo figurowe: zajęcia realizowane według programu edukacji.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Nasze zainteresowania
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
SPORT W MOJEJ SZKOLE SPORTAS MANO MOKYKLOJE
Sopocka Akademia Tenisowa
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Zapis prezentacji:

SPECJALNOŚĆ SPORTOWA

Czym odróżnia się drużyna sportowa od przeciętnej drużyny harcerskiej? Przede wszystkim jest to drużyna, która jako całość uprawia wybraną dyscyplinę sportu. Nie oznacza to jednak, że ich działalność ogranicza się tylko do okazjonalnej gry w siatkówkę, czy też piłkę nożną. Drużyna sportowa wybraną dyscyplinę sportu uprawia systematycznie przez cały rok, doskonaląc wiedzę i umiejętności poszczególnych członków drużyny, a jeśli jest to dyscyplina zespołowa, to również doskonaląc grę zespołową. W swojej działalności drużyna stara się dążyć do mistrzostwa i osiągania sukcesów – stąd szuka kontaktu ze wszystkimi, którzy mogą udzielić jej wsparcia szkoleniowego, organizacyjnego i materialnego. Osiągnięty poziom weryfikuje czynny udział drużyny w zawodach sportowych i konfrontacja z najlepszymi – obojętne czy na poziomie lokalnym, czy też ogólnopolskim.

Drużyna ubiegająca się o nadanie miana sportowej Drużyna taka powinna w trakcie zdobywania specjalności: 1. Zorganizować cykl zajęć szkoleniowych dla członków drużyny z zakresu specjalności sportowej o tematyce dostosowanej do poziomu wiedzy i umiejętności członków drużyny w danym roku, w tym przeprowadzić przynajmniej jedną formę szkoleniową dla drużyny trwającą min. 2 dni (biwak, zimowisko, obóz). 2. Nawiązać stałą współpracę z organizacją lub instytucją zajmującą się wspieraniem działalności sportowej itp.. 3. Gromadzić i wykorzystywać w bieżącej pracy materiały metodyczne i oferty programowe proponowane przez chorągwiane i centralne zespoły specjalnościowe. 4. Dbać o rozwój specjalnościowy swoich członków - każdy członek drużyny stale podnosi swoją sprawność fizyczną, zdobywa sprawności lub uprawnienia specjalistyczne z zakresu specjalności: sprawności, klasy sportowe, uprawnienia instruktorskie i trenerskie, realizuje projekty lub programy znaków służb. 5. Wziąć udział w przynajmniej jednych zawodach sportowych. 6. Zorganizować przynajmniej jedno przedsięwzięcie popularyzujące zagadnienie zdrowego trybu życia, aktywnego wypoczynku, lub też uprawianą dyscyplinę sportu.

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DRUŻYNY 1.Zbiórki tematyczne, warsztaty: Mają one na celu przybliżenie harcerzom wiadomości dotyczących różnych dyscyplin sportowych oraz zasad, które w nich obowiązują. Warto też zapoznać podczas nich harcerzy z nazwiskami polskich olimpijczyków. Oto ich przykładowe tematy: Polscy olimpijczycy, Dyscypliny znane i nieznane, Po co nam rozgrzewka?, Zdrowy styl życia, Historia i tradycje olimpijskie 2. Rajdy, biwaki, wycieczki, obozy, zimowiska: Rajdy rowerowe, Obozy kondycyjne, Wizyta w muzeum sportu i turystyki, Zajęcia na basenie, 3. Zdobywanie sprawności sportowych, klas sportowych oraz realizacja projektów. W zależności od wybranej przez was dyscypliny będą one bardzo różnorodne. Informacji na pewno udzielą wam nauczyciele wychowania fizycznego w szkołach, w których działacie, trenerzy wybranych przez was dyscyplin GOSiR czy klubach, z którymi nawiążecie kontakt. 4. Zdobywanie specjalistycznej wiedzy z zakresu wybranej dyscypliny sportu. Zapoznanie z regułami uprawiania, rywalizowania i organizacji zawodów.

SPRAWNOŚCI SPORTOWE Młody pływak – Młoda pływaczka* Przepłynął/przepłynęła 100 m, w tym połowę na plecach. Wytrzymał/a pod wodą 20 sekund. Nauczył/a się prawidłowo zakładać kamizelkę ratunkową. Poznał/a zasady bezpieczeństwa i higieny kąpieli. Sportowiec * Interesuje się wybraną dyscypliną sportu i popularyzuje ją, wymienił/a nazwiska swoich ulubionych sportowców. Codziennie wykonuje poranną gimnastykę. Zademonstrował/a swój zestaw ćwiczeń treningowych. Zorganizował/a spotkanie z zawodnikiem lub trenerem swojej dyscypliny albo zaprezentował/a film o życiu sportowców. Olimpijczyk *** Uprawia wybraną dyscyplinę sportu pod fachowym kierunkiem. Uczestniczył/a w olimpiadzie sportowej (np. szkolnej, obozowej, międzyszkolnej), poprawiając swoje wyniki. Spopularyzował/a ideę olimpijską w swoim środowisku: w szkole, w drużynie (szczepie). Reprezentował/a szkołę na zawodach sportowych, starając się przyczynić do sukcesów drużyny. [nazwa dyscypliny] np. Piłkarz, Narciarz ** Uprawia wybraną dyscyplinę sportu. Zademonstrował/a swoje umiejętności w uprawianej dyscyplinie sportu. Zorganizował/a dla harcerzy zajęcia zapoznające z uprawianą dyscypliną sportu (pokazy, zawody, naukę zasad i techniki itd.). Uczestniczył/a kilkakrotnie w zawodach sportowych, zawsze przestrzegając zasady fair play. Stara się systematycznie poprawiać swoje wyniki

FAIR PLAY Nie wolno jednak zapomnieć, że choć wspólnota celów ze sportem jest wielka, to dla nas ważniejszym będzie nie to jak wygrać, tylko jak grać! Stawką bowiem dla nas nie jest wynik meczu, biegu, turnieju – stawką jest czysta gra i harcerska uczciwość !