1 Sondaż Bożonarodzeniowy Streszczenie i graficzna prezentacja wyników badania 1 grudnia 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa, 27 Styczeń 2004 PAŃSTWO A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Sondaż Bożonarodzeniowy Prezentacja wyników badania przeprowadzonego we współpracy z TVN CNBC Warszawa, 4 grudnia 2009.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Prezentacja wyników badania
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Rynek pracy Bytomia. Szanse i zagrożenia u progu XXI wieku Bytom Konferencja podsumowująca projekt pn. Rynek pracy Bytomia. Szanse i zagrożenia.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Zwyczaje związane z myciem okien
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Głos Polaków w sprawie wina
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

1 Sondaż Bożonarodzeniowy Streszczenie i graficzna prezentacja wyników badania 1 grudnia 2010 r.

2 1 Streszczenie wyników 3 2 Opinia o tegorocznych Świętach Bożego Narodzenia 12 3 Zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia 13 4 Planowane wydatki na świąteczne prezenty 14 5 Prezenty świąteczne 17 6 Planowane wydatki na Święta Bożego Narodzenia 21 7 Wpływ trudności gospodarczych i skutków światowego kryzysu na wielkość planowanych wydatków świątecznych 22 8 Święta Bożego Narodzenia w zakładzie pracy 23 9 Ulubione święta i uroczystości Polaków Informacje o badaniu 25 Spis treści

3 Streszczenie wyników

4 Kogo cieszą święta, a kogo nie? Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia cieszą zdecydowaną większość Polaków. Prawie połowa (46%) odczuwa dużą radość, a 40% nieco mniejszą. Nie cieszą co dziesiątego rodaka. Święta najbardziej cieszą się ludzi z wykształcenie wyższym, zajmujących stanowiska kierownicze i należących co typu psychograficznego dojrzali (68%) Nie cieszący się to najczęściej osoby o najniższych dochodach (do 1 tys. zł ) i zatrudnieni na stanowiskach robotniczych (20%). Święta bardzo cieszą częściej kobiety (54%) niż mężczyzn (38%), ludzi młodych w wieku do 29 lat (55%) niż w wieku emerytalnym (37%), osoby z rodzin zamożniejszych (52%) niż materialnie najsłabszych (33%). W porównaniu z rokiem ubiegłym przybyło osób cieszących się bardzo z nadejścia Świąt Bożego Narodzenia (o 4 pp) i zmalała nieco nie cieszących się w ogóle (o 2 pp.). Czy święta cieszą bardziej niż przed rokiem? Bardziej cieszą 17% ankietowanym, 60% tak samo, a 18% – mniej niż przed rokiem. Większą radość okazują głównie mieszkańcy Polski środkowo-wschodniej (31%) i regionu stołecznego (24%) oraz ludzie młodzi, do 29 lat (24%); mniejszą niż w roku ubiegłym – bezrobotni (33%), mieszkańcy miast do 20 tys. (31%), Dolnego Śląska (30%) i członkowie rodzin o najniższych dochodach (29%). W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła liczba osób, których święta cieszą bardziej (o 3 pp), a zmniejszyła się radujących się tak samo jak przed rokiem (o 4 pp). Grupa osób cieszących się mniej jest taka sama jak w ubiegłym roku. Streszczenie wyników [1]

5 Czy święta będą obchodzone równie uroczyście? Dwie trzecie ankietowanych deklaruje, ze tegoroczne Święta Bożego Narodzenia będą obchodzone równie uroczyście jak przed rokiem. O tym, że będą bardziej uroczyste jest przeświadczonych 12%, natomiast 16% obawia się, że mogą być mniej uroczyste. Podobny rozkład opinii odnotowano przed rokiem. Zwiększył się nieco odsetek deklarujących bardziej uroczysty charakter (z 10 do 12), a zmniejszył – mniej uroczyście (z 17 na 16). Jaka choinka? Tradycyjne drzewko świąteczne zagości w mieszkaniach 93% rodzin. Częściej będzie to choinka sztuczna, z tworzywa (52%) niż żywa, naturalna (41%). Zwyczaj strojenia świątecznej choinki nie jest kultywowany przez 7% mieszkańców kraju. W tym roku częściej niż w ubiegłym zagości w naszych domach naturalne drzewko (wzrost do 41 z 37%), rzadziej natomiast sztuczna choinka (spadek do 52 z 57 %). Streszczenie wyników [2]

6 Czy będziemy obdarowywać się prezentami? Zwyczaj obdarowywania się prezentami jest podtrzymywany w zdecydowanej większości rodzin. Prezenty wręczane są nie tylko w Wigilię i w okresie Świąt Bożego Narodzenia (50%), ale także w dniu Świętego Mikołaja (33 %), bądź tylko na Mikołajki (5%). Wręczanie dwukrotnie upominków jest rozpowszechnione na północy kraju (46%), w większych miastach (45%), wśród studentów (45%) i w rodzinach z dziećmi w wieku szkolnym (43%). 12% ankietowanych stwierdza, że w ich gospodarstwie domowym nie wręcza się prezentów. Są to najczęściej gospodarstwa o niskich dochodach, osób pozostających bez pracy i emeryckie. W tym roku świąteczne podarunki wręczane będą częściej niż w ubiegłym (o 3 pp). Ile osób zamierzamy obdarować prezentami? Upominki będą wręczane nie tylko częściej, ale też większej liczbie osób. Tegoroczna przeciętna liczba obdarowywanych osób wynosi 3,9 podczas gdy w ubiegłym – 3,4. Zwiększył się odsetek Polaków zamierzających kupić prezenty dla 4 i więcej osób (do 50 z 41). Zaprzecza to deklaracjom, że ankietowani obdarują w tym roku tyle samo (66%) bądź mniej (16%) osób niż w roku ubiegłym. Streszczenie wyników [3]

7 Ile wydamy na prezenty świąteczne? Statystyczny Polak, w wieku powyżej 15 lat, zamierza przeznaczyć na zakupy świątecznych prezentów średnio 303,70 złotych. Średnia dla planujących ich zakup (88%) jest oczywiście wyższa i wynosi 343,80 złotych. Najwięcej pieniędzy na zakup prezentów zamierzają przeznaczyć osoby o dochodach rodziny powyżej 4 tys. (482 zł), gospodynie domowe (471 zł), osoby w wieku lat (469 zł), legitymujący się wyższym wykształceniem (458 zł), mieszkający w Polsce północno-wschodniej (454 zł) oraz osoby piastujące kierownicze stanowiska (450 zł). Tegoroczne wydatki kupujących na prezenty będą o 14,7 % wyższe niż w roku ubiegłym (299,80 zł). To też nieco kłóci się z deklaracjami ankietowanych oceniających, że w tym roku na prezenty wydadzą tyle samo (53%) lub mniej (17%) pieniędzy niż więcej (12%). W porównaniu z rokiem ubiegłym nieznacznie wzrosła liczba deklarujących większe wydatki (o 2 pp) i zmalała planujących niższe (2 pp). Co zamierzamy kupić na prezenty? Paleta świątecznych prezentów jest niezwykle rozległa. Najczęściej zamierzamy kupić najbliższym kosmetyki, perfumy i środki pielęgnacji (41%.), zabawki (37%), ciuchy – rzeczy do ubioru (27%), książki (23%) oraz artykuły spożywcze - słodycze i napoje (16%). Częściej niż co dziesiąty Polak kupi coś z biżuterii lub zegarek (15%) płytę CD/DVD (12%), a prawie co 10. wręczy obdarowanemu pewną sumę pieniędzy w gotówce (9%). Zestawienie prezentów nabywanych z preferowanymi przez ankietowanych osobiście jest w znacznym stopniu zgodne. Chcemy w ramach świątecznych upominków najchętniej otrzymywać kosmetyki (25%), ciuchy (20%), książki (13%), biżuterię i zegarki (17%) oraz pieniądze (14%). Stosunkowo dużo ankietowanych (32%) w końcu listopada nie miało sprecyzowanych oczekiwań wobec prezentów. Streszczenie wyników [4]

8 Jak sfinansujemy zakupy świątecznych prezentów? Zakupy świątecznych prezentów będą finansowane w pierwszej kolejności z bieżących dochodów (70%).Po oszczędności sięgnie prawie połowa (47%). 8% ankietowanych przeznaczy na ich zakup otrzymane w zakładzie pracy bony towarowe lub karty podarunkowe. Z kredytu bankowego skorzysta także 8%, wspomagając swe zasoby: (1) debetem lub kredytem odnawialnym (4%), (2) zadłużeniem na karcie kredytowej (2%) i (3) kredytem gotówkowym bądź ratalnym (2%). O pożyczce od rodziny myśli 3% planujących zakupy upominków świątecznych. Gdzie udamy się na zakupy prezentów? Najczęściej prezenty są lub będą nabywane w hiper i supermarketach (43%) oraz wielkich centrach handlowych (36%). W mniejszych sklepach, także specjalistycznych zamierza je kupować 30%. Bazary i targowiska odwiedzi w tym celu 10%, a kolejnych 8% dokona zakupów w internecie, z czego 4% na aukcjach internetowych np.. Allegro i 4% w sklepach internetowych. Streszczenie wyników [5]

9 Streszczenie wyników [6] Ile wydamy na przygotowanie Świat Bożego Narodzenia? Oprócz wydatków na prezenty, przeciętna polska rodzina zamierza przeznaczyć na zorganizowanie tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia średnio 559 złotych tj. o 16,6 % więcej niż w roku ubiegłym Większość ankietowanych (58 proc.) twierdzi przy tym, że jest to suma porównywalna, podobna do wydatkowanej przed rokiem. Do większych wydatków przymierza się 21%, a do mniejszych -13%. Oczywiście istnieje spore zróżnicowanie planowanych wydatków świątecznych. W co piątej rodzinie (20%) wydatkowana suma nie przekroczy 300 złotych, w nieco więcej niż co czwartej (29%) będzie oscylowała w przedziale złotych, częściej niż w co piątej (22%) w granicach 501 – 1000 złotych, w 6% od 1001 do 2000 zł, natomiast w co 50-tej - będzie to suma wyższa od dwóch tysięcy złotych. Najbardziej kosztowne przygotowanie Świąt Bożego Narodzenia planują mieszkańcy aglomeracji stołecznej (868 zł) i rodziny zamożne, o dochodach przekraczających 4 tys. zł (841 zł). Najtaniej będą kosztowały przygotowania rodzin o najniższych dochodach (288 zł), osób bezrobotnych (403 zł) oraz rencistów i emerytów (466 zł). Czy planujemy na wydatkach świątecznych nieco zaoszczędzić? Co czwarty ankietowany deklaruje, ze będzie się starał w tym roku nieco zaoszczędzić, zmniejszając wydatki świąteczne. W ubiegłym roku deklaracje takie składało 32%, zatem w porównaniu do roku ubiegłego ubyło osób skłonnych do ograniczania wydatków związanych z świątecznymi zakupami.

10 Streszczenie wyników [7] Czy na wydatki świąteczne mają jeszcze wpływ skutki kryzysu? Trudności gospodarcze i skutki światowego kryzysu zdają się już nie mieć większego wpływu na wielkość planowanych wydatków świątecznych. Wprawdzie 12%. ankietowanych przyznaje, że wpływ ten jest duży, ale jest to o 11 pp mniej niż w roku ubiegłym. Najczęściej ocenia się, że jest on żaden lub niewielki (45% wobec 37% przed rokiem), a jako umiarkowany, ani duży ani mały postrzegany jest przez 36%, o 3 pp mniej niż rok temu. Jakie świąteczne prezenty/gifty oferują pracownikom pracodawcy? Częściej niż co trzeci z pracujących (36%) stwierdza, że w Wigilię i/lub Sylwestra zatrudnieni w ich zakładzie będą wcześniej zwalniani z pracy, prawie co trzeci, że otrzymają bony towarowe lub karty podarunkowe uprawniające do świątecznych zakupów w wybranych sklepach (32%) oraz, że odbędą się firmowe imprezy świąteczne (31%). Najrzadziej wskazywano na zwyczaj obdarowywania paczkami świątecznymi dzieci pracowników (24%).

11 Prezentacja wyników

12 1. Czy zbliżające się Święta Bożego Narodzenia cieszą Pana(ią) bardzo, trochę czy wcale? Opinia o tegorocznych Świętach Bożego Narodzenia 2. Czy tegoroczne Święta Bożego Narodzenia cieszą Pana(ią) tak samo, bardziej, czy też mniej niż te przed rokiem? 3. Czy tegoroczne Święta Bożego Narodzenia będą równie uroczyste jak te przed rokiem, bardziej uroczyste czy też mniej? N=1000 dane w procentach

13 4. Czy w tym roku będzie ubierana w Pana(i) domu choinka świąteczna? 5. Czy w Pana(i) rodzinie jest zwyczaj obdarowywania się prezentami świątecznymi? Zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia dane w procentach 5a. Kiedy w Pana(i) gospodarstwie domowym wręczane są upominki, prezenty?

14 6. Proszę powiedzieć, czy w porównaniu do poprzedniego roku zamierza Pan(i) przeznaczyć na świąteczne prezenty więcej, tyle samo, czy też mniej pieniędzy? 7. Ile pieniędzy zamierza Pan(i) wydać na świąteczne prezenty? [średnia dla osób zdecydowanych kupić prezenty świąteczne] dane w procentach N=1000 Planowane wydatki na świąteczne prezenty

15 *średnie wartości w PLN Wiek Wykształcenie Grupa społeczno - zawodowa Miejsce zamieszkania 7. Ile pieniędzy zamierza Pan(i) wydać na świąteczne prezenty? [średnia dla osób zdecydowanych kupić prezenty świąteczne] Planowane wydatki na świąteczne prezenty

16 Średnia planowanych wydatków na prezenty w makroregionach *średnie wartości w PLN [średnia dla osób zdecydowanych kupić prezenty świąteczne] STOŁECZNY PÓŁNOCNO- WSCHODNI PÓŁNOCNY POŁUDNIOWO- WSCHODNI ŚRODKOWY POŁUDNIOWY POŁUDNIOWO- ZACHODNI ŚRODKOWO- ZACHODNI ŚRODKOWO- WSCHODNI 409,7 312,9 453,9 272,2 372,2 399,6 261,4 321,7 286,8

17 8. Ilu osobom zamierza Pan(i) kupić prezenty? Wiek Dochód rodziny Płeć Średnia: 3,9 osoby Prezenty świąteczne dane w procentach

18 8a. Czy będzie to więcej, tyle samo czy mniej osób niż w ubiegłym roku? Wiek Dochód rodziny Płeć Prezenty świąteczne dane w procentach

19 9. Co zamierza Pan(i) kupić jako prezenty świąteczne? 10. A co chciałby(łaby) Pan(i) osobiście najbardziej otrzymać w prezencie na gwiazdkę? wskazania powyżej 3% wskazania powyżej 5% Prezenty świąteczne dane w procentach

20 11a. Gdzie przede wszystkim będzie Pan(i) kupował(a) świąteczne prezenty? Preferowane miejsce zakupu prezentów świątecznych dane w procentach N=874

21 Planowane wydatki na Święta Bożego Narodzenia 11. W jaki sposób sfinansuje Pan(i) tegoroczne zakupy prezentów świątecznych? 12. Jak Pan(i) sądzi, ile mniej więcej będą kosztowały Pana(i) rodzinę, gospodarstwo domowe tegoroczne Święta Bożego Narodzenia pomijając wydatki na prezenty? 13. Czy w porównaniu do roku ubiegłego łączne wydatki na przygotowanie tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia będą: 14. Czy w jakikolwiek sposób będzie się Pan(i) starał(a) w tym roku zaoszczędzić, zmniejszyć wydatki związane ze Świętami Bożego Narodzenia? N=1000 dane w procentach Debetem lub kredytem odnawialnym ze swego konta osobistego w banku Zadłużeniem na karcie kredytowej Z oszczędności 479 zł 60 gr 559 zł 10 gr średnia

22 Średnie 15. Jak duży wpływ, o ile jakikolwiek, mają na wielkość planowanych przez Pana(ią) wydatków świątecznych, trudności gospodarcze i skutki światowego kryzysu w naszym kraju? Wpływ trudności gospodarczych i skutków światowego kryzysu na wielkość planowanych wydatków świątecznych dane w procentach Dochód rodziny

Czy w tym roku przed Świętami Bożego Narodzenia w Pana(i) zakładzie pracy... Święta Bożego Narodzenia w zakładzie pracy dane w procentach N=1000/490

24 Ulubione święta i uroczystości Jakie święta, uroczystości lubi Pan(i) najbardziej? Proszę wskazać dwa spośród wymienionych na liście. dane w procentach Sondaż Wielkanocny2008 (N=800)

25 Informacje o badaniu Sondaż Bożonarodzeniowy zrealizowano w dniach r. w ramach badań omnibusowych. Wywiady realizowano techniką wywiadu osobistego z kwestionariuszem wspomaganym komputerowo (CAPI). Sposób przeprowadzenia badania Sondaż przeprowadzono na 1000-osobowej reprezentatywnej próbie losowej, ludności kraju w wieku 15+. Struktura próby została przeważona ze względu na podstawowe cechy ogółu ludności Polski (dane GUS). Statystyczny błąd pomiaru wynosi +/-3%.