ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

Adam Szczepanik i Marcin Wudarczyk SGH 2001
niemiecki z ekonomią w tle
AKTYWA FINANSOWE GOSPODARSTW
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Badania opinii publicznej
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Badania i analiza wykonane przez: Trend Micro Badania zachowania użytkowników firmowych sieci komputerowych PR: Enterprise Results Lipiec 2005.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
PODSTAWA PROCENTOWA: n=500 wszyscy badani Źródło: Badania PBS dla Premio Profil Kierowców Górnego Śląska r. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NA GÓRNYM.
P O P Y T , P O D A Ż.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
BIZNES W TURCJI.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Badanie świadomości ekologicznej mieszkańców Sanoka.
Stan zdrowia, warunki życia i rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Instytut Statystyki i Demografii
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Zwyczaje związane z myciem okien
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Supermarkety i dyskonty
Kto wg Pani/Pana jest najbardziej odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego?
ZAKUPY WŚRÓD NASTOLATKÓW. Pieniądze w życiu nastolatków  Średnia kieszonkowego przeznaczonego dla nastolatków nie przekracza 60zł.  Młodzież w wieku.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
Szanowna Pani ! Zwracam się do Pani z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej zakupów w Galerii X. Umożliwi nam ona lepsze dostosowanie się do.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Wiosenny festiwal sprzątania
SEGMENTACJA RYNKU.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Zakupy Polaków w zagranicznych sklepach internetowych
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zmiany do projektu budżetu na 2018 r.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005

UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup produktów codziennego użytku. Odsetek ten utrzymuje się na podobnym poziomie od 2000 r. W jednej piątej gospodarstw domowych popularny jest model wspólnego dokonywania zakupów przez oboje małżonków. Niespełna co dziesiąty mężczyzna w Polsce bierze na siebie obowiązek robienia zakupów samodzielnie. Na przestrzeni ostatniej dekady obserwuje się spadkową tendencję liczby godzin przeznaczanych na zakupy w ciągu tygodnia. W roku 1992 średnio przeznaczano na sprawunki 5,4 godziny tygodniowo, w roku 1995 odpowiednio 4,3 godziny, w roku 2000 - 3,6, a w 2005 już 3,3 godziny. Ponad połowa Polaków deklarowała w 2005 r podobnie jak w latach poprzednich, iż w piątek oraz sobotę robi największe sprawunki. 23% badanych nie planuje zakupów na konkretny dzień, ale robi je na bieżąco. Od 1998 r. widoczna jest wzrostowa tendencja odsetka osób, które kwotę przeznaczoną na sprawunki w całości lub w większej części wydają na zakupy w sklepach samoobsługowych. Od 2001 r. obserwowany jest również systematyczny spadek liczby osób wydających całość lub większość kwot przeznaczonych na zakupy w sklepach z obsługą sprzedawcy. Polacy podają różne powody wyboru danego sklepu, jako miejsca, w którym najchętniej i najczęściej robią zakupy. Do najważniejszych z nich należą: niskie ceny, wysoka jakość towarów, bliskość miejsca zamieszkania, miła obsługa, atrakcyjność oferowanych towarów, ale również przyzwyczajenie, godziny otwarcia placówek oraz promocje i wyprzedaże. Mniej ważną rolę odgrywa wielkość sklepu, łatwy dojazd, parking, czy też możliwość płacenia kartami płatniczymi i kredytowymi. Waga tego ostatniego czynnika powoli acz systematycznie rośnie.

Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2005, Pentor.

Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Średnia 1992 - 5,4; 1995 - 4,3; 2000 - 3,6; 2004 - 2,9; 2005 – 3,3. Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2005, Pentor.

Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy Źródło: Omnibus XII 1997-2005, Pentor.

Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia Źródło: Omnibus XII 1998-2005, Pentor.

Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Dla 87% decydujące lub ważne Dla 86% decydujące lub ważne Źródło: Omnibus XII 1995-2005, Pentor.

Preferencje i upodobania zakupowe

Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków Źródło: Omnibus XII 1998-2005, Pentor.

Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII 2001-2005, Pentor.

Ulubione formy akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII 2001-2005, Pentor.

Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus XII 2001-2005, Pentor.