Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1.
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
EBPP - nowy trend na rynku
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Sklepy internetowe.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
1.
1.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
1.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Zamawianie nagród w programie lojalnościowym IC Premia
Kobieta w świecie finansów
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Bankowość Mobilna.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Sztuka sprzedawania.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
KARTY BANKOWE.
Karta GROSIK dla Członków Związku Program "Grosik" jest autorskim programem Działu Rozwoju Związku Regionu Podbeskidzie skierowanym do wszystkich członków.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
* PROGRAM NIE JEST BIZNESEM * nie jest * MARKETINGIEM SIECIOWYM * nie jest * M L M – em * ani żadnym programem internetowym itp… - -
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
Plan Marketingowy Colway Opracowanie prezentacji:
BEZPIECZNIE Z KARTĄ BANKOMATOWĄ Mysłowice 2014 r..
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam na prezentacji wizytówki Prezentacja Wizytówki.
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Afektywne podejście do lojalności
SEGMENTACJA RYNKU.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Rola i istota doradcy restrukturyzacyjnego
Zapis prezentacji:

Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006

Programy lojalnościowe - fakty i akty. Percepcja programów lojalnościowych, usług dodanych do produktów / usług bankowości detalicznej.

CO WIEMY O PROGRAMACH LOJALNOŚCIOWYCH? Jakie programy lojalnościowe znają Polacy ? Do relatywnie najbardziej znanych należą programy stacji benzynowych, telefonii komórkowej oraz hipermarketów Zdecydowana większość Polaków nie potrafi wymienić spontanicznie żadnego programu lojalnościowego! N=958

CO WIEMY O PROGRAMACH LOJALNOŚCIOWYCH W BANKACH? Jakie programy lojalnościowe znają klienci banków? Klienci banków są nieco bardziej zaznajomieni z programami lojalnościowymi, kierowanymi do nich. Program lojalnościowy = karta płatnicza / kredytowa N=658

UCZESTNICTWO POLAKÓW W PROGRAMACH LOJALNOŚCIOWYCH Uczestnictwo Polaków w programach lojalnościowych jest bardzo niskie. N=1029

UCZESTNICTWO KLIENTÓW BANKÓW W PROGRAMACH LOJALNOŚCIOWYCH Nieco lepiej jest w przypadku klientów banków N=658

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY - NA CZYM TO POLEGA? Klienci banków Poziom wiedzy klientów jest bardzo niski Większość klientów myli cechy produktu bankowego (karty) z cechami programu lojalnościowego. N=65

wskazań to typowe cechy produktów PROGRAM LOJALNOŚCIOWY - NA CZYM TO POLEGA? Klienci banków 87% wskazań to typowe cechy produktów 38% wskazań to cechy programów lojalnościowych ?

Usługa dodana - radość klienta, czy źródło dodatkowych przychodów Korzystanie z usług dodanych, ich rola w potęgowaniu satysfakcji

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – CO NAM DAJE – KORZYŚCI ? Klienci banków Jakie korzyści, Pana(i) zdaniem, czerpią ludzie z uczestnictwa w programach lojalnościowych? Najważniejsze są: - korzyści ekonomiczne - Szanse / nagrody / prezenty N=611

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY - CO NAM DAJE - ZALETY Klienci banków Jakie są Pana(i) zdaniem ZALETY programów umożliwiających uzyskiwanie rabatów przy zakupach opłacanych kartą? N=611

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY - CO NAM DAJE - WADY Klienci banków Jakie są Pana(i) zdaniem WADY programów umożliwiających uzyskiwanie rabatów przy zakupach opłacanych kartą? N=611

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY A SATYSFAKCJA Klienci banków Klienci korzystający z programu lojalnościowego w banku są bardziej zadowoleni z banku oraz mają poczucie, że bank lepiej interesuje się ich potrzebami SKALA: [4]=zdecydowanie się zgadzam [1]=zdecydowanie się nie zgadzam N=511

Co klient otrzymuje za darmo, za co płaci, a czego oczekuje ?

Brak precyzyjnych oczekiwań duży potencjał do zagospodarowania W JAKI SPOSÓB NAGRADZAĆ KLIENTA ? W jaki sposób chciał(a)by Pan(i) być nagradzana będąc uczestnikiem programu lojalnościowego? Korzyści ekonomiczne Szanse Nagrody / prezent Brak precyzyjnych oczekiwań = duży potencjał do zagospodarowania N=611

W JAKI SPOSÓB NAGRADZAĆ KLIENTA ? W jakiego typu punktach handlowo-usługowych chciał(a)by mieć Pan(i) zniżki? N=611

W JAKI SPOSÓB INFORMOWAĆ KLIENTA ? W jakiej formie chciał(a)by się Pan(i) dowiadywać o ofercie interesującego Pana(ią) programu lojalnościowego, sprawdzać jego możliwości, nagrody itp.? N=611

Usługi dodane standard w teorii vs. praktyczna perspektywa

POSTAWY WOBEC PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH Niektóre Programy Lojalnościowe oferowane są tylko prestiżowym klientom Wszystkie Programy Lolajnościowe są w gruncie rzeczy do siebie podobne Każdy Program Lojalnościowy jest opłacalny przede wszystkim dla firmy, nie dla klienta Z Programów Lojalnościowych trzeba korzystać umiejętnie, aby coś na nich zyskać Warto uczestniczyć w Programach Lojalnościowych, bo można coś zyskać Jeśli jestem członkiem jakiegoś Programu Lojalnościowego, albo mam kartę stałego klienta to staram się wybierać właśnie ten sklep, stację czy punkt usługowy Oferowane w ramach programów lojalnościowych nagrody są najczęściej byle jakie Nie czuję się wyróżniony uczestnicząc w Programie Lojalnościowym Staram się wykorzystać wszystkie korzyści, które można uzyskać z Programu Lojalnościowego Nigdy nie pamiętam o zbieraniu punktów, kuponów itp. Uczestnictwo w Programach Lojalnościowych wymaga zbyt dużo zachodu Nawet jeśli zbieram punkty, kupony, to potem nigdy nie pamiętam, aby zamienić je na nagrody czy inne korzyści W trakcie zakupu, po namowie sprzedawcy, wypełniam deklarację członka Programu Lojalnościowego, ale potem i tak o tym nie pamiętam i z tego nie korzystam Bardzo lubię uczestniczyć w różnego rodzaju Programach Lojalnościowych Nie wierzę w Programy Lolajnościowe, to oszukiwanie klientów N=511 SKALA: [4]=zdecydowanie tak [1]=zdecydowanie nie

POSTAWY WOBEC PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH Jeśli znany bank zaoferowałby Panu(i) interesujący program lojalnościowy, w jakim stopniu był(a)by Pan(i) skłonny(a) zamknąć konto osobiste w obecnym banku i otworzyć takie konto w nowym banku, oferującym atrakcyjny program lojalnościowy? Czy Pan(i) ... ŚREDNIA 2.3

POSTAWY WOBEC PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH Sam program lojalnościowy nie wystarczy, aby przyciągnąć nowych klientów, ale pamiętajmy, że: Klienci korzystający z programu lojalnościowego w banku są bardziej zadowoleni z banku oraz mają poczucie, że bank lepiej interesuje się ich potrzebami Klienci nie są w większości świadomi, co może im zaoferować dobry, rozbudowany program lojalnościowy