Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów? Rafał Janowicz PENTOR Research International Poznań
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 2/3 osób odpowiedzialnych za marketing i media w dużych firmach zetknęło się przynajmniej z jednym z pojęć takich jak: N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 2 2
Swoją wiedzę na temat Digital Signage marketerzy uznają za niewielką Jak oceniasz swoją wiedzę na temat Digital Signage? N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 3 3
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce Na tym etapie rozwoju rynku Digital Signage jest postrzegane jako kanał relatywnie mało atrakcyjny Czy z punktu widzenia działań prowadzonych przez Pana (i) firmę Digital Signage jest kanałem: N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 4 4
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce Digital Signage jest postrzegane przez część badanych jako skuteczne narzędzie realizacji różnych celów Na ile Digital Signage może być skutecznym narzędziem realizacji następujących celów firmy: N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 5 5
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce Przeważająca część dużych firm nie korzystała z Digital Signage, ale są takie, które robią to regularnie Czy firma wykorzystywała Digital Signage? N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 6 6
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce Większość badanych decydentów nie planuje w najbliższej przyszłości korzystać z Digital Signage Czy w ciągu najbliższych 12 miesięcy firma planuje wykorzystywać Digital Signage? N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych firmach w Polsce 7 7
N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych formach w Polsce Branża DS musi zadbać o budowę wiedzy oraz wizerunku, aby stać się bardziej atrakcyjną dla swoich Klientów Digital Signage: N= odpowiedzialni za marketing/ media w największych formach w Polsce 8 8
W roku 2007 Digital Signage było jeszcze mało znane polskim marketerom i podchodzili oni do niego z dużą ostrożnością Uznawali oni wtedy Digital Signage: za interesującą nowość która może służyć przede wszystkim rozpowszechnianiu treści o charakterze promocyjnym, informacji o produkcie, komunikacji z Klientami z punktach obsługi, ale która musi okrzepnąć, aby stać się powszechnie stosowana dzisiaj Digital Signage: jest bardziej znane nadal uznawane za nowoczesny kanał komunikacji staje się narzędziem, które jest wykorzystywane coraz chętniej musi edukować i pracować nad swoim wizerunkiem musi dostarczać narzędzi pomiarowych pozwalających pracować z DS
Kontakt Rafał Janowicz Prezes Zarządu Pentor Research International Poznań Sp. z o.o. ul. Reymonta 15/3 60-791 Poznań tel. +48 (61) 660 40 00 fax +48 (61) 660 40 01 e-mail: rjanowicz@pentor.pl 10