1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach 12-16 stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Sondaż Bożonarodzeniowy Prezentacja wyników badania przeprowadzonego we współpracy z TVN CNBC Warszawa, 4 grudnia 2009.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Średnie i miary zmienności
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Polka na budowie Prezentacja wyników badania
Raport z badania przygotowany
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Badanie statystyczne TEMAT:
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Zwyczaje związane z myciem okien
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY D E M O G R A F I A.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Głos Polaków w sprawie wina
Wiosenny festiwal sprzątania
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

1

Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości próby wynosi +/-3,1%, przy wiarygodności oszacowania równej 95%.

UOGÓLNIENIE WYNIKÓW Pentor Research International już od kilku lat prowadzi badania dotyczące zachowań zakupowych Polaków. Narzędziem, które pozwala zebrać tę wiedzę są badania omnibusowe, oparte na 1000 osobowej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku od 15 lat i powyżej. Poniższy raport jest próbą analizy w jaki sposób kształtują się zachowania konsumenckie Polaków oraz jaki mają charakter. 55% respondentów twierdziło, że obowiązek robienia codziennych zakupów należy do obowiązków kobiet, co pokrywa się z danymi sprzed 3 lat. Od kilku lat natomiast utrzymuje się na tym samym poziomie odsetek osób, które twierdzą że w ich domach funkcjonuje model wspólnego dokonywania zakupów przez oboje małżonków – 20%. Tylko niespełna co dziesiąty mężczyzna w Polsce bierze na siebie obowiązek robienia zakupów samodzielnie, co przekłada się również na mniejszą ilość czasu, który poświęcają na zakupy (średnio: kobiety - 3,4 godziny, mężczyźni – 2,6 godziny). Warto zauważyć, że im wyższe jest wykształcenie kobiet tym rzadziej jest ona całkowicie odpowiedzialna za zaopatrywanie gospodarstwa domowego. W podobny sposób zależność tą różnicuje wielkość miejsca zamieszkania. Im większe miasto tym rzadziej płeć piękna jest odpowiedzialna za sprawunki. Warto zwrócić uwagę że wraz ze wzrostem wykształcenia i klasy społecznej coraz bardziej powszechny jest model wspólnego robienia zakupów przez małżonków/partnerów. 28% małżonków pochodzących z rodzin o najwyższej klasie społecznej (wg Pentora - klasa A) twierdzi, że razem robi zakupy, podczas gdy w najniższej klasie społecznej zachowanie takie występuje w 15 procentach gospodarstw. Przeciętny Polak poświęca 3 godziny w tygodniu na zakupy, największa część tego czasu przypada na piątek i sobotę. 34% badanych deklaruje bowiem, iż właśnie w te dwa dni robi największe sprawunki. Tyle samo twierdzi, że nie planuje zakupów na konkretny dzień ale robi je na bieżąco. Ponad połowa badanych nie ma sprecyzowanej pory dnia, którą przeznacza na wizyty w sklepach. Niemniej możemy zauważyć pewne prawidłowości. Osoby starsze z podstawowym wykształceniem, mieszkańcy wsi oraz osoby niepracujące (gospodynie domowe, emeryci) relatywnie częściej robią zakupy w godzinach przedpołudniowych. Z drugiej strony mieszkańcy największych miast, osoby czynne zawodowe a także osoby młodsze częściej odwiedzają sklep po godzinie 16. Od 1998 r. widoczna jest wzrostowa tendencja odsetka osób, które kwotę przeznaczoną na sprawunki w całości lub w większej części wydają na zakupy w sklepach samoobsługowych. W tym roku wyniósł on 48%. Od 2001 r. obserwowany jest również systematyczny spadek liczby osób wydających całość lub większość kwot przeznaczonych na zakupy w sklepach z obsługą sprzedawcy. Ostatni pomiar odnotował jednak nieznaczny wzrost

UOGÓLNIENIE WYNIKÓW Polacy podają różne powody wyboru danego sklepu, jako miejsca, w którym najchętniej i najczęściej robią zakupy. Do najważniejszych z nich należą: bliskość miejsca zamieszkania, jakość towarów, ceny, atrakcyjność oferowanych towarów, wielkość sklepu i łatwość poruszania się, przeceny i wyprzedaże. Nieco mniej ważne jest: oddalenie sklepu od miejsca pracy możliwość płacenia kartami płatniczymi i kredytowymi. Waga tego ostatniego czynnika powoli acz systematycznie rośnie. Mimo wszystko jednak gotówka jest częstszym środkiem płatniczym w związku z tym ten czynnik ma najmniejszy wpływ na kształtowanie procesów decyzyjnych. Największym zainteresowaniem cieszą się sklepy, które rywalizują z pozostałymi atrakcyjnymi cenami. Dla 81% Polaków ma to znaczenie decydujące bądź ważne. 70 procent respondentów ma swój własny, ulubiony sklep w którym przeważnie robi zakupy. Głównie odnotowuje się to wśród osób po 60 roku życia (78%) oraz wśród gospodyń domowych (78%). Z reguły respondenci (52%) mają ściśle wyznaczoną ilość pieniędzy jaką przeznaczają na sprawunki w ciągu miesiąca. Innego zdania są osoby z wyższym wykształceniem (51%), a także osoby z najwyższej klasy społecznej (57%). 58 procent Polaków zawsze dokładnie sprawdza datę ważności towarów, zwłaszcza jest to powszechne wśród gospodyń domowych (81%). Istotnym czynnikiem jest cena produktów. 58 procent respondentów kontroluje za każdym razem cenę wybieranego produktu.

Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym

Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Średnia: ,6; 2005 – 3,3.; 2008 – 3,0

Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy

Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia

Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Dla 81% decydujące lub ważneDla 79% decydujące lub ważne

Preferencje i upodobania zakupowe

Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków Źródło: Omnibus XII , Pentor Research International.

Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków - dane proc.

Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych

Ulubione formy akcji promocyjnych

Ulubione formy akcji promocyjnych – dane proc.

Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus XII , Pentor.

18